• klyban

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2022-06-09 08:09:19 följande:
    Apropå att posera med fel personer.

Den småfete sölvesborgaren fick utstå kritik för sitt poserande med Ultima Thule.

Tvingas jag välja mellan UT's folkölsbrölande och en kriminell pekare som rapar så väljer jag faktiskt UT.

Och här ser vi de olika regelböckerna, hur kommer ni på dessa bra argument och ger till mig för?
    Är ni bara snälla?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac

Den småfete sölvesborgaren fick utstå kritik för sitt poserande med Ultima Thule.

Tvingas jag välja mellan UT's folkölsbrölande och en kriminell pekare som rapar så väljer jag faktiskt UT.
    Ja, en del väljer nazisympatisörer

andra väljer Putin, eller Kremls media TASS, eller svensk alternativmedia som gårt Kremls ärenden och åter andra väljer att gnälla på regeringen för att det ger mer effekt än att peka på var problemen finns.

Alla är olika.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-09 15:17:13 följande:

Jag förstår det är pinsamt, men då skulle h*n inte sagt vad hon gjorde.
    Och detta är bara början på den röda tråden..., men  det ska vi låtsas om inte finns, rätt udda.

Skoj de säger klanderfritt liv, där ger man sig på tolvåringar på samma sida av politiken.
    Så vad hän denna särskilja, elöler är det dessa två olika regelböcker som gäller, där en sida anser sina sidor är helt blanka, och i den andra så är ge sig på småbarn ett argument 30 år senare.
    Tack för din hjälp att visa skillnaden.
    Dock ändras inget om att anse sig inte var5a lika i lagen än andra.

Ok.

Vad pratar du om nu? Förstod du vad jag skrev? Förstår du vad du själv skriver? Prova gärna igen för jag hittar varken ut eller in i sista stycket.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-06-09 16:46:58 följande:
    Ok.

Vad pratar du om nu? Förstod du vad jag skrev? Förstår du vad du själv skriver? Prova gärna igen för jag hittar varken ut eller in i sista stycket.

Inte lika inför lagen, det är en definition av fascism.

Ja, jag förstod det abnorma skillnaden i det exemplet, mot en som var oskyldig inför lagen vid tillfället, och något som är fastställt sedan decennier tillbaka.
    Och måste leva ett klanderfritt liv, det har ju höger berättat med all tydlighet genom dra in ett barns erfarenheten som ett politiskt slagträ flera decennier senare.
    Tack för den hjälpen och visa vad som är vad och hur det visar ett fromleri där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-06-09 17:00:39 följande:

Inte lika inför lagen, det är en definition av fascism.

Ja, jag förstod det abnorma skillnaden i det exemplet, mot en som var oskyldig inför lagen vid tillfället, och något som är fastställt sedan decennier tillbaka.
    Och måste leva ett klanderfritt liv, det har ju höger berättat med all tydlighet genom dra in ett barns erfarenheten som ett politiskt slagträ flera decennier senare.
    Tack för den hjälpen och visa vad som är vad och hur det visar ett fromleri där.

Ok.

Vad handlar det om? Vilka pratar du om?
  • RebeckaZ70

Men hur har hon knäppt skjortan ? Solig
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2022-06-09 16:19:11 följande:
    Ja, en del väljer nazisympatisörer

andra väljer Putin, eller Kremls media TASS, eller svensk alternativmedia som gårt Kremls ärenden och åter andra väljer att gnälla på regeringen för att det ger mer effekt än att peka på var problemen finns.

Alla är olika.
    Ja just det

Utrikesminister Margot Wallström (S) hälsar på Palestinas president Mahmoud Abbas vid dennes besök i Sverige 2015.

En del poserar ju med doktorander i förintelseförnekelse...
  • KillBill

Jimmie Åkesson fick kritik när han poserade tillsamman med en man som bar Stormfronts logotyp "White Pride World Wide" (WPWW). Stormfront är känt för vit nationalism , antisemitism, homofobi ,förnekelse av förintelsen o.s.v.  men det är förstås inget som brunhögerns anhängare ser som något problem..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2022-06-09 21:04:09 följande:
    Ja just det

En del poserar ju med doktorander i förintelseförnekelse...
    Förstår inte varför du hakar upp dig på den bilden. Är du lika upprörd över att moderata statsministrar, utrikesministrar eller självaste presidenten för USA gjort samma sak?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-06-09 21:14:12 följande:
    Jimmie Åkesson fick kritik när han poserade tillsamman med en man som bar Stormfronts logotyp "White Pride World Wide" (WPWW). Stormfront är känt för vit nationalism , antisemitism, homofobi ,förnekelse av förintelsen o.s.v.  men det är förstås inget som brunhögerns anhängare ser som något problem..
    Känner du många "brunhögeranhängare" ?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?