• nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Bejje skrev 2017-09-18 08:21:06 följande:
    Om alla som annars skippar att rösta skulle göra det så skulle vi kunna få en "intressant" politisk framtid.
    Onekligen men förutom Kommunistiska partiet (fd KMLM(r)) som inte brukar ställa upp i riksdagsvalet och det numera insomnade Svenskarnas parti så är det väldigt få småpartier som någon ens hört talas om. Vilket gör det svårt att sålla bland dem.
  • K Markatta

Hoppsan! Jag råkade räkna fel på 34 000 000 000 kronor i budgeten!

Mvh Finansministern

https://www.svd.se/regeringen-raknade-fel--34-miljarder-forsvann

Här kommer lite bakgrundsinfo:

https://www.youtube.com/watch?v=ma_Jt1gbn80

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-09-18 15:20:54 följande:
    Hoppsan! Jag råkade räkna fel på 34 000 000 000 kronor i budgeten!

Mvh Finansministern

www.svd.se/regeringen-raknade-fel--34-miljard...

Här kommer lite bakgrundsinfo:

www.youtube.com/watch?v=ma_Jt1gbn80
    Påmnner om vår familjebudget, när vi i efetrhand går igenom hur det blev med kostnader och intäkter som brukar vi hamna på plus, om är inte 30 miljarder.

Tänk dig om vi hade haft en alliansregering, då hade det säkert varit minussiffror i stället.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-09-18 16:14:08 följande:
    Påmnner om vår familjebudget, när vi i efetrhand går igenom hur det blev med kostnader och intäkter som brukar vi hamna på plus, om är inte 30 miljarder.

Tänk dig om vi hade haft en alliansregering, då hade det säkert varit minussiffror i stället.Skrattande
    Jag gick igenom den första punkten, den beräknade kostnaden för sjukersättning bev betydligt lägre än väntat, det vill säga den socialdemokratiska arbetslinjen har snabbare än väntat gett ett friskare folk.Solig
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-09-18 16:17:43 följande:
    Jag gick igenom den första punkten, den beräknade kostnaden för sjukersättning bev betydligt lägre än väntat, det vill säga den socialdemokratiska arbetslinjen har snabbare än väntat gett ett friskare folk.Solig
    Intressant att det har börjat klagas på att överskotten är för höga. Det måste vara bristen på en samhällskollaps som gör det..
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-18 18:20:08 följande:
    Intressant att det har börjat klagas på att överskotten är för höga. Det måste vara bristen på en samhällskollaps som gör det..
    Solig

Ja, om jag inte minns fel så ligger kostnaden för att ta bort den skillnad i skatt mellan pensionärer och arbetande som alliansen starffade penionärerna med på 15 miljarder årligen.

Med en så välskött budget så skulle det gå att avskaffa pensionärsskatten rakt av och ha detta finansierat för två år i stället för att höja momsen som skattefrälset inom KD och M vill.

En S-regering borgar för såväl en god samhällsekonomi som förbättringar för dem som har de svårast!
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-09-18 18:20:08 följande:
    Det är nog snarare detta som gör att vissa anser det problematiskt:"Efter en felräkning i budgetprognosen sparade regeringen in 33 miljarder istället för 3. Men pengarna fryser inne och nu uteblir satsningar på sjuka, nyanlända och studenter."
    -Jules Attar, GP.

• KillBill
    nattuw skrev 2017-09-19 02:26:35 följande:
    Det är nog snarare detta som gör att vissa anser det problematiskt:"Efter en felräkning i budgetprognosen sparade regeringen in 33 miljarder istället för 3. Men pengarna fryser inne och nu uteblir satsningar på sjuka, nyanlända och studenter."
    -Jules Attar, GP.

Den som hänger med i den politiska debatten ser att regeringen storsatsar på pensionärer, studenter och sjuka. Regeringen har även betalat av på statsskulden.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-09-19 06:46:10 följande:

Den som hänger med i den politiska debatten ser att regeringen storsatsar på pensionärer, studenter och sjuka. Regeringen har även betalat av på statsskulden.

Du som alltid är en hyvens, Bill.... Kan inte du vara så vänlig och redovisa exakt hur mycket pengar regeringen tänker spendera på pensionärer, studenter och, inte minst sjuka individer i detta, vårt avlånga land.

Jag misstror inte dig, faktiskt, men du påstår dig hänga med i den politiska debatten, så.....jag som uppenbarligen inte hänger med....snälla, rara Bill....litta färska uppgifter.

Och jag skulle uppskatta något oerhört ifall du redovisar relevanta SIFFROR, å inga jävla länkar (eller ja, givetvis får du skicka med länkar som stöder dina uppgifter, men inte ENBART länkjävlar).

Tackar så väldans på förhand.

Och nej, jag är inte ironic. ELLER LIKNANDE.

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?