• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

Forts...

https://twitter.com/StenBergheden/status/950720794388152320

"Att utredaren till och med föreslår saker som inte ens finns med i direktivet, bedrövligt . Detta kommer det garanterat bli bakläxa på. Sveriges jägare, skyttar o vapensamlare ska inte drabbas av detta."

• Ross12

Och #jagärhär verkar vilja motarbeta all vettig kritik mot regeringen.

• Abegayle70

Det var som jag trodde. Regeringens krypande för mullorna i Iran berodde på att man inte kunde tycka likadant som Trump.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zLr0x5/markligt-att-folja-trumps-linje-om-iran

have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 15:50:58 följande:

Det var som jag trodde. Regeringens krypande för mullorna i Iran berodde på att man inte kunde tycka likadant som Trump.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zLr0x5/markligt-att-folja-trumps-linje-om-iran

Jag tycker att du drar mycket märkliga slutsatser av den artikel du länkar till.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    King Markatta skrev 2018-01-12 15:39:06 följande:
    Forts...

twitter.com/StenBergheden/status/950720794388...

"Att utredaren till och med föreslår saker som inte ens finns med i direktivet, bedrövligt . Detta kommer det garanterat bli bakläxa på. Sveriges jägare, skyttar o vapensamlare ska inte drabbas av detta."
    Lite svårt att avgöra vad som orsakar en sådan upprördhet att man till och med talar om gruppresor i syfte att söka politisk asyl i USA. Hoppas att dessa sker via flyg och inte på Epa-traktor.

Det verkar som ett ord kan vara felöversatt i EU:s vapendirektiv, i så fall har det tydligen varit felöversatt sedan 1991Skrattande

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/implementering-av-vapendirektivet-_H512485
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 15:25:46 följande:

Jag hade känt mig tryggare inför mitt sverigebesök om man tagit krafttag mot brottsligheten. Fan, läste om antalet handgranater i Sverige, Europarekord.

Handgranaten i Vårby var visst försåtsminerad på samma sätt som palestinska terrorister brukar göra.

Vad har det med regeringen att göra? Ja en justitieminster som verkar handlingdsförlamad inger ju inget förtroende direkt.

Den nuvarande regeringen och dess justitieminister har trots allt agerat väldigt mycket hårdare mot illegala vapen, sprängämnen, handgranater, terrorresor, terrorbrott osv än vad den förra Alliansregeringen och dess justitieminister gjorde (men det säger väl mer om hur usel alliansen var när de regerade).
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-12 16:46:50 följande:

Jag tycker att du drar mycket märkliga slutsatser av den artikel du länkar till.

Det är fler än jag som dragit samma slutsats.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-12 16:57:54 följande:

Den nuvarande regeringen och dess justitieminister har trots allt agerat väldigt mycket hårdare mot illegala vapen, sprängämnen, handgranater, terrorresor, terrorbrott osv än vad den förra Alliansregeringen och dess justitieminister gjorde (men det säger väl mer om hur usel alliansen var när de regerade).

De företeelser du nämner här accelererat kraftigt under denna regering. Men visst. Alliansregeringen var också flata mot kriminalitet och terrorister. Dags att göra något på allvar. Det räcker inte att förbjuda oregistrerade kontantkort.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 17:27:53 följande:

Det är fler än jag som dragit samma slutsats.

Har ni provat att läsa artikeln långsamt? Om inte, testa det.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-01-12 16:57:54 följande:
    Abegayle70 skrev 2018-01-12 17:32:09 följande:
    De företeelser du nämner här accelererat kraftigt under denna regering. Men visst. Alliansregeringen var också flata mot kriminalitet och terrorister. Dags att göra något på allvar. Det räcker inte att förbjuda oregistrerade kontantkort.
    Håller med i båda dessa inlägg.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?