KillBill skrev 2018-01-14 22:15:39 följande:
Ge mig ett exempel att svenskt bistånd till Palestina betalas ut villkorslöst. Du kommer inte lyckas. Allt svenskt bistånd kan komma att omprövas när som helst.
Sedan förstår jag inte varför du vill koppla det svenska biståndet till den palestinska staten till just socialdemokraterna. Den förra Alliansregeringen med Carl Bildt i spetsen ökade biståndet till den palestinska staten. Hur ser du på det bistånd på flera miljarder som alliansen betalade till den palestinska staten, handlade även det om att finansiera judemördare? Var även alliansens bistånd till den palestinska staten villkorslöst eller?
Om nu Sverige har koll på vart biståndet går är det ännu värre!
https://www.b.dk/globalt/danmark-strammer-betingelserne-for-bistand-til-palaestinenserne
Danmark kommer i fortsättningen ställa krav på de palestinska organisationer som erhåller bistånd från Danmark.
Bakom beslutet ligger bl a att den palestinska myndigheten (PA) och organisationen WTAC döpte ett kulturcenter i byn Burqa efter terroristen Dalal al-Mughrabi som 1978 deltog i ett terrorangrepp som kostade 38 israeler livet, varav 13 barn.
Andra länder, bl a Norge, har tidigare fattat liknande beslut.
Danmark avslutar också samarbetet med Sverige och Nederländerna gällande finansieringen av palestinska organisationer via det så kallade sekretariatet.
När kommer Sverige att göra motsvarande?
Socialdemokraterna och MP ÖKADE biståndet med det dubbla. Vad jag tycker om Carl Bildt orkar jag inte upprepa.