• Abegayle70

Har du förtroende för regeringen?

https://www.expressen.se/debatt/svenskt-bistand-kan-avlona-terrorister/

"Och det är inte lite pengar i bistånd vi talar om. Regeringen har sett till att Palestina är en av de största mottagarna av svenskt bistånd. Palestinska Myndigheten, PA, mottar under perioden 2015-2019 1,5 miljarder kronor. Av de tio länder som Sverige gav mest bistånd till förra året får Palestina per capita nästan dubbelt så mycket bistånd som Somalia, som kommer på andra plats, och 50 gånger mer än Bangladesh, på tionde plats. Och då är Palestina, enligt FN, ett av de mest utvecklade biståndsländerna! Det är således inte de reella behoven som är motivet för biståndets storlek utan skälen är förmodligen rent ideologiska för regeringspartierna.

Förutom en omfattande korruption, strukturellt förtryck av kvinnor, homosexuella och usel respekt för mänskliga- och fackliga rättigheter bidrar också PA indirekt och ibland direkt till terrorn mot Israel."

have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 22:32:06 följande:
    Om nu Sverige har koll på vart biståndet går är det ännu värre!

www.b.dk/globalt/danmark-strammer-betingelserne-for-bistand-til-palaestinenserne

Danmark kommer i fortsättningen ställa krav på de palestinska organisationer som erhåller bistånd från Danmark.

Bakom beslutet ligger bl a att den palestinska myndigheten (PA) och organisationen WTAC döpte ett kulturcenter i byn Burqa efter terroristen Dalal al-Mughrabi som 1978 deltog i ett terrorangrepp som kostade 38 israeler livet, varav 13 barn.

Andra länder, bl a Norge, har tidigare fattat liknande beslut.

Danmark avslutar också samarbetet med Sverige och Nederländerna gällande finansieringen av palestinska organisationer via det så kallade sekretariatet.

När kommer Sverige att göra motsvarande?

Socialdemokraterna och MP ÖKADE biståndet med det dubbla. Vad jag tycker om Carl Bildt orkar jag inte upprepa.

Sverige beslutade att upphöra med stödet till den aktuella organisationen i november i fjol. tollsammans med bl.a. Danmark.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article26443896.ab

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 22:32:06 följande:
    Om nu Sverige har koll på vart biståndet går är det ännu värre!

www.b.dk/globalt/danmark-strammer-betingelserne-for-bistand-til-palaestinenserne

Danmark kommer i fortsättningen ställa krav på de palestinska organisationer som erhåller bistånd från Danmark.

Bakom beslutet ligger bl a att den palestinska myndigheten (PA) och organisationen WTAC döpte ett kulturcenter i byn Burqa efter terroristen Dalal al-Mughrabi som 1978 deltog i ett terrorangrepp som kostade 38 israeler livet, varav 13 barn.

Andra länder, bl a Norge, har tidigare fattat liknande beslut.

Danmark avslutar också samarbetet med Sverige och Nederländerna gällande finansieringen av palestinska organisationer via det så kallade sekretariatet.

När kommer Sverige att göra motsvarande?

Socialdemokraterna och MP ÖKADE biståndet med det dubbla. Vad jag tycker om Carl Bildt orkar jag inte upprepa.

Här kan du ta del av en interpellationsdebatt där biståndsminister Isabella Lövin svarar på vilka villkor som gäller för det svenska biståndet till Palestina.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/villkoren-for-det-ekonomiska-bistandet-till_H310418

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

När vi funderar kring regeringsbildningen efter nästa val får vi ju ändå uttrycka beundran för den Girl Power som nu visas upp i Norge:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6861743

Sakta men säkert enas borgerligheten i Stortinget efter att "L" meddelat att de också vill ta plats i regeringen.

Från artikeln:

- I många länder ser vi ett mer polariserat politiskt landskap, att partier vägrar att ta ansvar för att få kortvariga uppgångar i opinionsmätningar, sa statsminister Erna Solberg vid en presskonferens på söndagen.

- Det vi gör nu är att hitta gemensamma lösningar som är bra för Norge och för det norska folket.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-14 23:40:47 följande:

Här kan du ta del av en interpellationsdebatt där biståndsminister Isabella Lövin svarar på vilka villkor som gäller för det svenska biståndet till Palestina.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/villkoren-for-det-ekonomiska-bistandet-till_H310418

Kunde bara läsa 4 icke-svar till Mikael Oscarsson. Han fick inte heller något svar på sina frågor om motprestationer och t.ex. 25 skolor som namngetts efter terroister. Kan bara konstatera att det enda man får från regeringens företrädare och deras svans är ickesvar.

Men det är som väntat, duckande för obekväma frågor.
  • Bobby Clarke
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 18:14:55 följande:

Kunde bara läsa 4 icke-svar till Mikael Oscarsson. Han fick inte heller något svar på sina frågor om motprestationer och t.ex. 25 skolor som namngetts efter terroister. Kan bara konstatera att det enda man får från regeringens företrädare och deras svans är ickesvar.

Obekväma frågor är jobbigt för godhetsapostlarna.
  • Mr         Babelino
    Bobby Clarke skrev 2018-01-15 19:01:54 följande:
    Obekväma frågor är jobbigt för godhetsapostlarna.
    Hear hear
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 18:14:55 följande:

Fint sällskap du har en tendens att hamna i.

Du vet det där med det sionistiska forumet Familjeliv och den sortens åsikter eller kommentarer om judar som jag ogärna upprepar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-01-15 19:13:51 följande:
    Fint sällskap du har en tendens att hamna i.

Du vet det där med det sionistiska forumet Familjeliv och den sortens åsikter eller kommentarer om judar som jag ogärna upprepar.
    Vilka menar du? Jag har inte läst dessa kommentarer och vet fortfarande inte vilka du pratar om. Orkar inte gissa heller.
  • Abegayle70
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 19:29:18 följande:
    Vilka menar du? Jag har inte läst dessa kommentarer och vet fortfarande inte vilka du pratar om. Orkar inte gissa heller.
    Antagligen har jag personligt ansvar för vad någon påstås ha skrivit innan jag blev medlem här, denne obestämda "någon" har uppenbarligen positivt kommeterat ett av mina inlägg och då har jag hamnat i "fint sällskap".

Är det så det ska tolkas?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?