• Abegayle70

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-01-13 22:03:08 följande:

Du kallade Sverige för pissfegt. Vad menade du med det?

Inte ha ryggrad att ta ställning för Irans folk.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Tom Araya

Nu erkänner t.o.m. försvarsministern hur illa ställt det är, men vad vill s och regeringen göra åt det? Det man gör är långt ifrån tillräckligt.

?Civil beredskap ännu sämre än den militära?

Den civila beredskapen har rustats ner ännu mer än den militära, därför är sårbarheten större och uppförsbacken är större på den civila sidan. Det säger Försvarsminister Peter Hultqvist till SVT. Ändå satsas långt fler miljarder på den militära upprustningen.
    ...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/civil-beredskap-annu-samre-an-den-militara?cmpid=del%3Afb%3A20180113%3Acivil-beredskap-annu-samre-an-den-militara%3Anyh%3Alp

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-13 23:31:12 följande:

Inte ha ryggrad att ta ställning för Irans folk.

Sverige har fördömt våldet mot demonstranterna. Faktum är att Sverige mer än de flersta andra EU länder har fördömt detta våld.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-13 22:04:35 följande:
    Nja USA (Donald Trump) hotar att dra in biståndet till Palestina men beslutet är inte fattar.
    Om förslaget går igenom så betalar väl gärna Margot Wallström USA's indragna bistånd.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-14 00:06:13 följande:
    Sverige har fördömt våldet mot demonstranterna. Faktum är att Sverige mer än de flersta andra EU länder har fördömt detta våld.
    Det tog lång tid och massiv kritik innan det skedde.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:27:30 följande:
    Det tog lång tid och massiv kritik innan det skedde.

Sverige var väl i princip först ut av de europeiska utrikesministrarna?

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:27:09 följande:
    Om förslaget går igenom så betalar väl gärna Margot Wallström USA's indragna bistånd.

Jag rekommenderar dig att vänta och se. USA kanske fortsätter att ge bistånd till Palestina och i så fall ska du inte vara arg på Margot Wallström för detta.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-14 14:34:57 följande:

Sverige var väl i princip först ut av de europeiska utrikesministrarna?

Världen är större än EU...
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-01-14 14:40:13 följande:

Jag rekommenderar dig att vänta och se. USA kanske fortsätter att ge bistånd till Palestina och i så fall ska du inte vara arg på Margot Wallström för detta.

http://www.nationalreview.com/article/455332/trump-threatens-end-american-foreign-aid-palestinians

Skulle inte tro att USA fortsätter med kravlöst bistånd till judemördare. Det är förbehållet svenska socialdemokrater. Höjden av hyckleri kommer den 27 när statsministern ska hålla tal i synagogan i Stockholm. Jag tänkte åkt dit men blir illamående av tanken på Löfvén med Kippa.

Det blir Malmö istället, om nu inte någon annan judemördarvän ska hyckla där.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-01-14 14:52:50 följande:
    www.nationalreview.com/article/455332/trump-threatens-end-american-foreign-aid-palestinians

Skulle inte tro att USA fortsätter med kravlöst bistånd till judemördare. Det är förbehållet svenska socialdemokrater. Höjden av hyckleri kommer den 27 när statsministern ska hålla tal i synagogan i Stockholm. Jag tänkte åkt dit men blir illamående av tanken på Löfvén med Kippa.

Det blir Malmö istället, om nu inte någon annan judemördarvän ska hyckla där.

Kravlöst bistånd till judemördare är förbehållet svenska socialdemokrater?

Jag tycker att du är oförskämd och om du håller en sådan stil och ton i debatten vill jag inte längre diskutera med dig.

/KB

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?