• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

HelaGotland skrev 2018-03-09 15:32:14 följande:

AH, bra att du rättar mig. Rekordsiffran för beviljade UT för anknytningsinvandringen blev 48500 under 2017. Men totala antalet är 135 500 som du skriver. BEKLAGAR att jag uttalade mig ur minnet som inte är helt klockrent.

Enligt Migrationsverkets statistik beviljades hela 135 459 uppehållstillstånd under 2017. Det motsvarar ungefär hela Helsingborgs eller hela Jönköpings kommun. Bara en gång tidigare har fler beviljats och det var rekordåret 2015 då 150 535 tillstånd gavs ut.

Om du hade bemödat dig att läsa statistiken så kulle du ha insett att av i uppgiften om 135 000 så ingick ca personer som kom till Sverige för att arbeta eller att studera. I uppgifterna ingår också några tusen EU medborgare som valt att flytta till Sverige samt adoptivbarn. Räknar man bort dessa personer så återstår drygt 84 500 personer som antingen är flyktingar, anhöriga till flyktingar, anhöriga till människor som kommit till Sverige för att jobba eller studera, eller barn födda till föräldrar med PUT.

Den totala anhöriginvandringen (som både består av anhöriga till flyktingar och anhöriga till människor som kommit till Sverige för att jobba eller studera) uppgår till 48 000 och inte 175 000 som du felaktigt påstod.

Sedan hösten 2015 så beviljas framförallt temporära uppehållstillstånd och det gäller även vid anhöriginvandring.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Här har vi förresten en sammanställning av vad som sas under presskonferensen med Trump och Löfven:

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-prime-minister-lofven-sweden-joint-press-conference/

Följande måste man väl ändå säga var ett typiskt Löfvenuttalande Glad

Yeah.  We - no, first, we - I mean, we both come from outside politics, into politics.  I've spent 30 years in industry as a welder but also as a trade unionist - trade union leader - spending 75, 80 percent of my time cooperating with the company leaders, with the employers' organization in an effort to strengthen our industry.  So that's, perhaps, a similar background.  Not similar - because it's different - but we come from outside politics.

Same same but different.

• nattuw
    Padirac skrev 2018-03-09 06:55:31 följande:
    Det beror på att jag har en en uppfattning om att S har haft och har en pragmatiskt syn på flyktingmottagning, S anser att Sverige har råd att ta kostnaden för att vara solidariska och humanistiska. Nu blev det för många på kort tid och då stängdes dörren. Klassiskt S-politik som vi sett redan på 90-talet. Inget nytt.
    Den uppfattningen lär du vara rätt ensam om. Det är just frånvaron av en pragmatisk hållning i flyktingfrågan som har lett till SD:s tillväxt.
    Padirac skrev 2018-03-09 06:55:31 följande:
    Jag tror att din kritik baseras på att du anser att S inte erkänner att de också stödde regeringen FRs migrationspolitik. Du vill att S ska erkänna sig skyldiga och hållas ansvariga för att vi tagit emot flyktingarna 2015.
    Det märks att det börjar gå mot valtider. Den socialdemokratiska propagandamaskinen har börjat arbeta för att neutralisera flyktingfrågan. Först stängs gränserna. Sedan börjar arbetet med att vältra över ansvaret för det hela på någon annan. Det tredje steget torde bli att försöka tona ner flyktingfrågan helt och hållet.
  • Abegayle70
    K Markatta skrev 2018-03-09 16:28:32 följande:

Här har vi förresten en sammanställning av vad som sas under presskonferensen med Trump och Löfven:

www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-prime-minister-lofven-sweden-joint-press-conference/

Följande måste man väl ändå säga var ett typiskt Löfvenuttalande GladYeah.  We - no, first, we - I mean, we both come from outside politics, into politics.  I've spent 30 years in industry as a welder but also as a trade unionist - trade union leader - spending 75, 80 percent of my time cooperating with the company leaders, with the employers' organization in an effort to strengthen our industry.  So that's, perhaps, a similar background.  Not similar - because it's different - but we come from outside politics.

Same same but different.

Utan att analysera vad som sades under mötet måste jag ändå ge Löfvén beröm för att ha förbättrat sin engelska så mycket på dessa drygt 3 år. Mycket bra.

Det är aldrig för sent att bättra på sina språkkunskaper.

Gör det ni andra också! (och jag med)
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Bobby Clarke
    Abegayle70 skrev 2018-03-09 18:16:07 följande:

Utan att analysera vad som sades under mötet måste jag ändå ge Löfvén beröm för att ha förbättrat sin engelska så mycket på dessa drygt 3 år. Mycket bra.

Det är aldrig för sent att bättra på sina språkkunskaper.

Gör det ni andra också! (och jag med)

Jag håller med dig, riktigt bra jobbat och en klar förbättring.

De förnyade kunskaperna i engelska kommer han att ha stor glädje av, när han söker nytt jobb den 10:e september.
  • Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2018-03-09 18:47:02 följande:
    Jag håller med dig, riktigt bra jobbat och en klar förbättring.

De förnyade kunskaperna i engelska kommer han att ha stor glädje av, när han söker nytt jobb den 10:e september.
    Han kan säkert få en topposition hos sitt "kära systerparti" fatah...
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-03-09 18:12:36 följande:
    Den uppfattningen lär du vara rätt ensam om. Det är just frånvaron av en pragmatisk hållning i flyktingfrågan som har lett till SD:s tillväxt.
    ...
    Ok, så du tycker att S politik med att begränsa flyktingmottagningen inte är pragmatisk - för det är deras fel att Alliansen och MP fattade en migrationspolitisk överenskommelse 2011? 

Du tror inte att dina tankar om S inflytande är grandiosare än de mest extrema S-anhängarnas uppfattning om sitt parti  Tomte

nattuw skrev 2018-03-09 18:12:36 följande:
    ...
    Det märks att det börjar gå mot valtider. Den socialdemokratiska propagandamaskinen har börjat arbeta för att neutralisera flyktingfrågan. Först stängs gränserna. Sedan börjar arbetet med att vältra över ansvaret för det hela på någon annan. Det tredje steget torde bli att försöka tona ner flyktingfrågan helt och hållet.
    Jo, valrörelsen inför 2018 startade de hösten 2015 , eller 2011 var det väl då S såg till att Alliansen fick lov att komma överens med MP om migrationspolitiken  - vilka jävla fegisar S är som inte kan stå för att det är de som sett till att alliansen och MP fick lov att göra upp.. Tomte

Får man säga att det hela verkar en smula övertänkt  Drömmer

Av det jag läst under dagen var det inte en lögn av SL eller MA att säga att de ärvt migrationspolitiken av föregående regering

• HelaGotland
    KillBill skrev 2018-03-09 16:09:01 följande:
    Om du hade bemödat dig att läsa statistiken så kulle du ha insett att av i uppgiften om 135 000 så ingick ca personer som kom till Sverige för att arbeta eller att studera. I uppgifterna ingår också några tusen EU medborgare som valt att flytta till Sverige samt adoptivbarn. Räknar man bort dessa personer så återstår drygt 84 500 personer som antingen är flyktingar, anhöriga till flyktingar, anhöriga till människor som kommit till Sverige för att jobba eller studera, eller barn födda till föräldrar med PUT. Den totala anhöriginvandringen (som både består av anhöriga till flyktingar och anhöriga till människor som kommit till Sverige för att jobba eller studera) uppgår till 48 000 och inte 175 000 som du felaktigt påstod. Sedan hösten 2015 så beviljas framförallt temporära uppehållstillstånd och det gäller även vid anhöriginvandring.

Vad är ditt problem? 48 400. Jag skrev ju det.

Vi har inte byggt ett till Linköping eller Jönköping. Ändå har vi fått hit sånt antal. Inte undra på att folk är sjuka jämt, med den trångboddheten.
  • HelaGotland
    Bobby Clarke skrev 2018-03-09 18:47:02 följande:
    Jag håller med dig, riktigt bra jobbat och en klar förbättring. De förnyade kunskaperna i engelska kommer han att ha stor glädje av, när han söker nytt jobb den 10:e september.

han blir säkert kommunpamp.... Eller bonde som Göran...
  • KillBill
    HelaGotland skrev 2018-03-09 19:53:49 följande:

Vad är ditt problem? 48 400. Jag skrev ju det.

Vi har inte byggt ett till Linköping eller Jönköping. Ändå har vi fått hit sånt antal. Inte undra på att folk är sjuka jämt, med den trångboddheten.

I uppgiften om 48 000 ingår även anhöriginvandring till andra än till flyktingar. De allra flesta har bara beviljats temporärt uppehållstillstånd. När man läser dina inlägg får man intrycket av att du försöker basunera ut ett annat budskap.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?