Har du förtroende för regeringen?
Sossarna är duktiga på att skapa jobb,nu kommer etableringsjobben
givetvis ska vi skattebetalare finansiera dessa hittepå jobb.
Annats ger jag dig rätt i att socialdemokraterna skapat många jobb. Definitivt många fler jobb än vad alliansen lyckades skapa
"socialdemokraterna skapat många jobb"
Menar du, Bill, att Löfven och hans gelikar har skapat jobb, där staten betalar merparten av "lönen" för individen ifråga och därsom(=fan vet om inte det borde vara en särskrivning här. Eller inte ...!)det står arbetsgivaren helt fritt att skicka våran långtidsarbetslösa flykting "åt helvete".....så snart som statens generösa bidrag till "lönen" upphör.
Är det vad som kallas..... "Att skapa jobb" ???
Bill.......!
I ett möte med sin nye kompis Donald T försöker Stefan L spela cool:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-sverige-har-problem-med-invandring
- Ni har problem med invandring, det har orsakat problem i Sverige. Jag var en av de första som sa det. Jag fick ta en del kritik, men det var okej, för det visade sig att jag hade rätt, menar Trump.
Stefan Löfven (S) svarade att hans regering ärvt en migrationspolitik som inte var hållbar och lyfte fram den skärpta migrationspolitiken som en åtgärd.
Då kan det vara på sin plats att påpeka hur samme Stefan L för några år sen fräste åt Tobbe B som pratat lite försiktigt om volymer:
- Nu har man pekat ut en av samhällets mest utsatta grupper: de människor som söker skydd från krig, terror och förtryck. De gör det med ett avhumaniserande språk, där människor på flykt från krig beskrivs som "flöden" och "volymer". Det är oanständigt.
Vi kan väl ta en bild på de nya kompisarna också:
Ang mötet mellan Löfven och Trump.