• Gabbe75

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2018-07-05 00:27:50 följande:
    SD är inget nazistiskt parti nu. Det har rötter i nazism och har mer problem med nazistiska sympatier än något annat riksdagsparti. Och så är de rasistiska och främlingsfientliga. Det är inte mitten på någon sätt och vis.
    Låter ju märkligt att personer med nazistiska sympatier röstar på ett parti som till och med vill gå så långt som att förbjuda nazistiska organisationer såsom NMR.

SD vill ju assimilera de invandrare som kommit hit. Nazister vill slänga ut invandrarna. En ganska stor skillnad tycker nog de flesta.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-07-05 16:12:04 följande:
    Låter ju märkligt att personer med nazistiska sympatier röstar på ett parti som till och med vill gå så långt som att förbjuda nazistiska organisationer såsom NMR.

SD vill ju assimilera de invandrare som kommit hit. Nazister vill slänga ut invandrarna. En ganska stor skillnad tycker nog de flesta.
    Ja, SD är ett märkligt parti. Å ena sidan huserar det flest nazister utanför NMP, men dseras förhoppning med att förbjuda rent nazistiska organisationer kanske är för att tvinga över fler nazister till SD.

Inte så stor skillnad.. SD vill göra det så svårt för invandrare att stanna att de "frivilligt" återvänder eller tvinga ut dem som inte assimilerats enligt SD krav på svenskhet och stänga dörren för fler.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-07-03 22:41:01 följande:
    Nej men som medlem i svenska kyrkan har jag mer synpunkter på verksamheten än på på andra kyrkor och församlingar som jag inte är medlem i. Tycker du det är konstigt?
    Du som är medlem i Svenska Kyrkan, Vad tycker du om tilltaget att störa Thomas Gür med klockrigning när han höll ett möte utanför domkyrkan i Visby?
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • nattuw
    Abegayle70 skrev 2018-07-05 16:37:10 följande:
    Du som är medlem i Svenska Kyrkan, Vad tycker du om tilltaget att störa Thomas Gür med klockrigning när han höll ett möte utanför domkyrkan i Visby?
    Vi har ju prejudikat från tidigare händelser. Om han tillhör SD eller någon organisation på högerkanten så var det rätt medan om han var vänster så var det ett hot mot demokratin.
  • Gabbe75
    nihka skrev 2018-07-05 16:32:50 följande:
    Ja, SD är ett märkligt parti. Å ena sidan huserar det flest nazister utanför NMP, men dseras förhoppning med att förbjuda rent nazistiska organisationer kanske är för att tvinga över fler nazister till SD.

Inte så stor skillnad.. SD vill göra det så svårt för invandrare att stanna att de "frivilligt" återvänder eller tvinga ut dem som inte assimilerats enligt SD krav på svenskhet och stänga dörren för fler.
    Finns inga nazister som röstar på SD. De ser SD som en del av etablissemanget och avstår hellre från att rösta i sådana fall.

Visst är det en jätteskillnad mellan assimilering och utvisning.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-07-05 16:37:10 följande:

Jag har inte satt mig in i vad som hände och har därför ingen egen uppfattning men har noterat att svenska kyrkan centralt har kritiserat klockringningen.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    nattuw skrev 2018-07-05 16:49:03 följande:
    Vi har ju prejudikat från tidigare händelser. Om han tillhör SD eller någon organisation på högerkanten så var det rätt medan om han var vänster så var det ett hot mot demokratin.
    Nu tillhör ju inte Thomas Gür varken SD eller någon annan högerextrem gruppering, Domprosten däremot verkar vara väldigt förtjust i vänsterextremism.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-07-05 17:29:17 följande:
    Jag har inte satt mig in i vad som hände och har därför ingen egen uppfattning men har noterat att svenska kyrkan centralt har kritiserat klockringningen.
    "Jag vill inte ha skiten här" sa domprosten och gick och satte igång kyrkklockorna.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-07-05 17:43:06 följande:

"Jag vill inte ha skiten här" sa domprosten och gick och satte igång kyrkklockorna.

Domprosten själv ångrar sitt tilltag så alla verkar anse att det var fel.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-07-05 18:06:17 följande:
    Domprosten själv ångrar sitt tilltag så alla verkar anse att det var fel.
    Jag undrar det...
    bara ett exempel i raden om hur svenska kyrkan har spårat ur.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?