• gabi1969

Har du förtroende för regeringen?

2011 lämnade jag kyrkan. Idag är kyrkan styrd av en samling kommunist vänstervisionärer som inte inte är aktivt troende. Blää...

Biskopar o präster som pratar illa om SD samtidigt som du försvarar islam är en overklig upplevelse att vara med om.

• Gabbe75
    gabi1969 skrev 2018-07-05 21:36:02 följande:

2011 lämnade jag kyrkan. Idag är kyrkan styrd av en samling kommunist vänstervisionärer som inte inte är aktivt troende. Blää...

Biskopar o präster som pratar illa om SD samtidigt som du försvarar islam är en overklig upplevelse att vara med om.

Jag det är märkligt. Det är inte min kyrka. Jag tar avstånd från Svenska kyrkan i dess nuvarande tappning. Jag har gått ur för länge sedan och vill absolut inte ha någonting med dem att göra.
  • Abegayle70
    gabi1969 skrev 2018-07-05 21:36:02 följande:

Man behöver inte vara SD för att bli tystad av SvK. Det räcker med att inte vara vänster. Kanske inte så konstigt att Gotland har haft flest avhoppare från SvK?
    Samma dumprost engagerar sig i upptåget "Shit to Gaza" Deras turkiska sympatisörer från IHH har under den seglatsen tidigare seglat under hakkorsflagg. Samma IHH har kopplingar till Al Qaida.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-07-05 17:06:50 följande:
    Finns inga nazister som röstar på SD. De ser SD som en del av etablissemanget och avstår hellre från att rösta i sådana fall.

Visst är det en jätteskillnad mellan assimilering och utvisning.
    Jodå. Det finns till och med de som tagit sig in på SD-stolar för att sitta kvar som politiska vildar.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/766565-lamnade-sd-kandiderar-for-nazister

Inte om det ena är krav för att slippa det andra.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • The Maniac
    nihka skrev 2018-07-05 22:16:59 följande:
    Jodå. Det finns till och med de som tagit sig in på SD-stolar för att sitta kvar som politiska vildar.

Tycker ett fåtal extrema idioter får överdrivet mycket uppmärksamhet. Men visst är det underhållande att se nmr in action. Det är fascinerande. Är man så korkad som nmr, så borde man veta om det. Vill man då verkligen skylta med denna "begåvning"?
  • Gabbe75
    nihka skrev 2018-07-05 22:16:59 följande:

Svenskarnas parti är ju nedlagt sedan lång tid tillbaka. Det finns/fanns ett fåtal människor som kuppat in sig på SD-mandat. Bland annat sitter väl Per Öberg (NMR) i fullmäktige uppe i Dalarna någonstans på ett SD-mandat. Han lär väl åka ur efter valet antar jag.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-07-06 00:01:18 följande:
    Svenskarnas parti är ju nedlagt sedan lång tid tillbaka. Det finns/fanns ett fåtal människor som kuppat in sig på SD-mandat. Bland annat sitter väl Per Öberg (NMR) i fullmäktige uppe i Dalarna någonstans på ett SD-mandat. Han lär väl åka ur efter valet antar jag.
    Du påstod att det inte finns några nazister som röstar på SD. Jag bevisade att du hade fel. Han kuppade sig inte in. Han var nazist i SD och så fort han kom in bytte han parti. Och SD är ju inte nogräknade.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Gabbe75
    nihka skrev 2018-07-06 09:17:32 följande:
    Du påstod att det inte finns några nazister som röstar på SD. Jag bevisade att du hade fel. Han kuppade sig inte in. Han var nazist i SD och så fort han kom in bytte han parti. Och SD är ju inte nogräknade.
    Antingen så kuppade han in sig, eller så förstod han väl att SD inte var partiet för honom. SD är säkert glada att bli av med honom.

För övrigt är det inga partier som "förhör" nya medlemmar. Nya medlemmar tas emot med öppna armar.
  • Ooof

Känner att jag är helt lost när det kommer till valet i september. Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på alls.

Är student, snart klar och har son på förskola, snart skola. Vill att den ska fungera, vill själv ha ett jobb... det är väl de två största grejerna i mitt liv just nu.

• nattuw
    Ooof skrev 2018-07-06 13:20:53 följande:

Känner att jag är helt lost när det kommer till valet i september. Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på alls.

Är student, snart klar och har son på förskola, snart skola. Vill att den ska fungera, vill själv ha ett jobb... det är väl de två största grejerna i mitt liv just nu.

Du kan börja från andra hållet. Skriv upp samtliga partier på ett papper. Börja sedan med att stryka de partier du absolut inte kan tänka dig rösta på. Det som blir kvar får din röst. Även om "the last parti standing" inte är någon favorit så begränsar en röst på det partiet makten för de partier som du anser vara ännu sämre.

Glöm inte heller bort att det finns småpartier som du kan lägga din röst på. Även om de inte kommer in i riksdagen så kan de nå gränsen för att få sina valsedlar distribuerade eller för att få partistöd. Vilket är till stor hjälp för ett litet parti. Så din röst kan göra skillnad även om partiet du röstar på inte kommer in i riksdagen denna gång. Se bara hur SD har gått från att vara ett litet obskyrt parti som ingen hört talas om till att (om vi får tro opinionssiffrorna) bli ett av Sveriges största partier.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?