• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

The Maniac skrev 2018-07-06 23:42:23 följande:
    Rösta på Alliansen. Dereas politik är bättre för dig och din son.
    Ja, om de vill att grabben ska kunna flytta hemifrån tidigast vid 30, om man inte lyckats sparat feta pengar.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-07-07 00:45:44 följande:
    Jovisst.. nu är nazisterna i SD växtvärk alltsåKräks
    Vilka är nazisterna i SD? De som hyser nazistiska åsikter, men inte förstått att SD är något nazistiskt parti?
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-07-07 09:07:44 följande:
    Vilka är nazisterna i SD? De som hyser nazistiska åsikter, men inte förstått att SD är något nazistiskt parti?
    De som hyser nazistiska åsikter i SD är naturligtvis nazisterna i SD. 

SD är ett rasistiskt parti  med rötter i nazism och ett principprogram som hämtat ur nazistisk idétraditionKräks 
  • The Maniac
    Padirac skrev 2018-07-07 09:54:13 följande:
    SD är ett rasistiskt parti  med rötter i nazism och ett principprogram som hämtat ur nazistisk idétraditionKräks 
    V är ett kommunistiskt parti o.s.v.
  • The Maniac
    Tom Araya skrev 2018-07-07 01:03:44 följande:
    Ja, om de vill att grabben ska kunna flytta hemifrån tidigast vid 30, om man inte lyckats sparat feta pengar.
    Såvitt jag kan se är det de rödgröna som sett till att amorteringskraven införts och därmed stängt dörren för de unga.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-07-07 09:07:44 följande:

Jag tror att nazisterna i SD är de nazister som anser att SD är det parti som i Sveriges riskdag är bäst på att driva politiska frågor som är viktiga för nazister såsom att driva frågor repatriering av invandrare, driva assimileringspolitik, försämra kvinnors rätt till fri abort, förminska svenska nationella minoriteter samt att motarbeta varje reformer som leder till förbättringar för hbtq personer. 

Björn Söder tillika talman i Sveriges riksdag har vid flera tillfällen tydliggjort SDs ståndpunkt att Samer och Judar inte är Svenskar vilket har applåderats i nazistiska kretsar och nedan kan du läsa om vad Björn Söder tycker om homosexualitet. 

"Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala"

Många av Björn Söders uttalanden skulle kunna komma från företrädare för nazistiska NMR men det har inte hindrat SD från att utse honom till talman i riksdagen.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Padirac skrev 2018-07-07 09:54:13 följande:
    De som hyser nazistiska åsikter i SD är naturligtvis nazisterna i SD. 

Andreas Johansson Heinö på Timbro ställer rätt fråga. 

• gabi1969
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Jag håller med dig. Den regering vi nu har är den sämsta Sverige har haft. 70-talens regeringskriser kan jag inte påstå att jag kan relatera till eftersom jag var barn/ungdom. Har ifs kollat på nätet för att få perspektiv som vuxen men jag vidhåller ändå regeringen vi har nu är den absolut sämsta vi har haft.

Kriserna som kommer och går är ofta pga politikers beslut. Jag kan inte förstå att inte fler inser detta. Helt obegripligt tycker jag. Positivt är att allt fler börjar förstå hur illa det är och kan komma att bli om inget radikalt görs.
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2018-07-07 12:40:42 följande:
    Jag håller med dig. Den regering vi nu har är den sämsta Sverige har haft. 70-talens regeringskriser kan jag inte påstå att jag kan relatera till eftersom jag var barn/ungdom. Har ifs kollat på nätet för att få perspektiv som vuxen men jag vidhåller ändå regeringen vi har nu är den absolut sämsta vi har haft.

Kriserna som kommer och går är ofta pga politikers beslut. Jag kan inte förstå att inte fler inser detta. Helt obegripligt tycker jag. Positivt är att allt fler börjar förstå hur illa det är och kan komma att bli om inget radikalt görs.
    Tur i alla fall att samhällets ekonomi, företagen och privatpersonerna har det bättre än någonsin trots att det är så illaSolig 

Sverige har fått goda vitsord för sin väl skötta och fungerande ekonomi.

https://www.di.se/nyheter/moodys-sverige-haller-varldsklass/

Skrikhögerns svartmålning av Sveriges befolkning är beklämmande - de gör inte mycket för att vi ska få det bättre. Tvärt om är de ute after att skapa splittring och oro,blåsa upp enskilda händelser och få egna privata upplevelser att framstå som generella sanningar. 
  • KillBill
    gabi1969 skrev 2018-07-07 12:40:42 följande:

Dina åsikter säger mer om dig än om om regeringen. 

* Statsfinanserna är mycket goda
    * Statsskulden är rekordlåg
    * Sveriges ekonomi har utvecklats starkare de senaste 4 åren än ekonomin i andra jämförbara europeiska länder
    * Arbetslösheten är mycket lägre än när alliansen regerade och Sverige har aldrig haft så många sysselsatta som idag
    * Det satsas mer pengar på vård, skola, omsorg, rättsväsendet och på försvaret idag än när alliansen regerade
    * Sverige rankas som ett av värdens mest innovativa länder
    * Sverige klassas som det land i värden som har bäst rykte 

https://www.cafe.se/globala-studier-sverige-ar-varldens-basta-land-pa-typ-allt/

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?