• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Sensitiveguy

Alternativet "gott om plats" tycks leda i omröstningen, he he.

• nordanvind
    Felicia86 skrev 2015-03-24 17:44:30 följande:

Vi SDare vill ha ett starkt och tryggt land. Inne bli en mänsklig soptipp..Som ni andra vill. Jag vill att mina barn ska kunna växa upp i trygghet och ha en framtid här.

Bara en fråga. Du som enligt egen utsago är sdare vad ska vi göra med de som redan nästa sig in? Eller rättare sagt vad vill sd göra? Jag har väldigt svårt att se att vi ska acceptera läget som det är nu och bara stoppa ny invandring.
    asar och runor står mig bi
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-24 09:56:28 följande:

Konstigt hur du vinklar allt fel! SVT är verkligen inte opartisk utan lobbar hårt för SD-smutskastning, visst de syns i tv, men det är bara i negativ form. SD ska synas i SVT, de är Sveriges tredje största parti och snart näst störst. Ska inte behandlas olikt andra partier i riksdagen,

SVT har nyligen även anställt en ny kommunist och vänsteraktivist från aktivistgruppen reachersgruppen, undra om de lika gladeligen skulle anställa någon från någon nazistisk rörelse, tror knappast det!

3 år är inte snart, och det är fullständigt onödigt att sia om en sådan valutgång som alltså äger rum om 3 (!) år.

För övrigt är det lågt att du slänger ord som "kommunist" hit och dit. MYCKET lågt...
  • BBmamma
    Felicia86 skrev 2015-03-25 12:56:27 följande:

Kan inte mer än bara hålla med. Kan inte förstå att många andra inte förstår detta?

Dock så vet de nog inte om det, de verkar inte så insatta, utan bygger sina teorier på ytliga fakta och känslor.

Har du dubbla personligheter?
  • Solidaritet
    BBmamma skrev 2015-03-25 13:38:46 följande:
    Har du dubbla personligheter?
    Hen använde nog fel konto Skrattande
  • Sensitiveguy
    Solidaritet skrev 2015-03-25 13:43:27 följande:

Hen använde nog fel konto 

Ha ha!
  • Moderno
    MrRed skrev 2015-03-25 12:37:22 följande:

Bara det faktum att man måste skaka fram minst 14000 lägenheter till invandrare "som sitter fast i systemet" känns sådär (bara fram till 2016). Boverket föreslår s.k. modulhus och det låter jEtteBra. Kostnaden för det kalaset landar på åtskilliga miljarder och det stoppar förstås inte där (det slutar ju inte med massinvandring efter 2016 precis). Sverige är ett otroligt naivt land som tror att samvete renas genom att skapa kåkstäder, segregation, utanförskap & misär. Patetiskt!

Själv är jag för generös invandring och rent rumsligt finns det ju gott om plats i Sverige som är ett av de största och mest glesbefolkade länderna i Europa. 

Men, du (MrRed) sätter samtidigt fingret på problemet. Om det är så att vi fortfarande vill ha ett bra mottagande måste denna typen av frågor vara lösta långt innan människor kommer. Det fungerar knappast bra att låta två-tre familjer dela på en tvåa i Södertälje eller låta barnfamiljer bo på några få kvadratmeter på en camping i obygden. Det, om något, kommer att medföra förlorade framtida generationer. 

Som svar på TS, så ser jag ingen omedelbar kollaps. Men jag är intresserad av att höra resonemangen från dem som tycker att situationen på något sätt ska lösa sig själv.

- Kan ni acceptera att människor behandlas hur som helst när de anländer till Sverige? Om ni tycker att människor ska få ett bra mottagande, hur ska detta kunna ordnas?
  • MrRed
    Moderno skrev 2015-03-25 15:34:24 följande:
    Själv är jag för generös invandring och rent rumsligt finns det ju gott om plats i Sverige som är ett av de största och mest glesbefolkade länderna i Europa. 

Men, du (MrRed) sätter samtidigt fingret på problemet. Om det är så att vi fortfarande vill ha ett bra mottagande måste denna typen av frågor vara lösta långt innan människor kommer. Det fungerar knappast bra att låta två-tre familjer dela på en tvåa i Södertälje eller låta barnfamiljer bo på några få kvadratmeter på en camping i obygden. Det, om något, kommer att medföra förlorade framtida generationer. 

Som svar på TS, så ser jag ingen omedelbar kollaps. Men jag är intresserad av att höra resonemangen från dem som tycker att situationen på något sätt ska lösa sig själv.

- Kan ni acceptera att människor behandlas hur som helst när de anländer till Sverige? Om ni tycker att människor ska få ett bra mottagande, hur ska detta kunna ordnas?
    Personligen efterlyser jag någon form av EU-lagstiftning som gör att man solidariskt inom EU ska hantera den globala flyktingströmmen som just nu är den största i modern tid. Hitintills har 200 000 syrier flytt till Europa varav 60 000 kommit till Sverige där de får Put direkt. Ja, det är vidrigt med krig & elände men att det här landet ska axla så otroligt enormt stort ansvar kommer slå bakut. Kollaps är inte ett ord jag själv tänker på i första hand men inom 10 år kommer det vara ett helt annat klimat här där vi sannolikt inte kommer kunna ta saker för givna längre. Förutsatt att man inte inför en kontrollerad invandring (vilket vi förstås inte har idag).
  • Felicia86
    Nerfherder skrev 2015-03-25 13:25:18 följande:

Som om utländska medier skulle skriva djupgående artiklar om svensk politik. Ge mig gärna en länk till bbc eller nåt.

De ser på med häpnad på vad som händer i Sverige. Handlar dock inte vad eller om de skriver om Sverige. Det handlar om hur de pratar om invandring och integration. Det är ett helt annat klimat där och en mycket öppnade debatt och finns ingen som ser Sverige som en förebild precis. Sverige har idag ungefär samma klimat som gamla DDR. Skillnaden är bara att du inte blir fängslad om du är oenig med staten utan blir istället socialt utfryst (blir av med förtroendeuppdrag, jobb, vänner, och blir trakasserad av media osv). I Sverige ska vi gilla olika så länge vi tycker likadant!

Men denna tråden handlar om den svenka kollapsen inte om hur övriga världen för sin politik.
  • Felicia86
    MrRed skrev 2015-03-25 15:50:12 följande:

Personligen efterlyser jag någon form av EU-lagstiftning som gör att man solidariskt inom EU ska hantera den globala flyktingströmmen som just nu är den största i modern tid. Hitintills har 200 000 syrier flytt till Europa varav 60 000 kommit till Sverige där de får Put direkt. Ja, det är vidrigt med krig & elände men att det här landet ska axla så otroligt enormt stort ansvar kommer slå bakut. Kollaps är inte ett ord jag själv tänker på i första hand men inom 10 år kommer det vara ett helt annat klimat här där vi sannolikt inte kommer kunna ta saker för givna längre. Förutsatt att man inte inför en kontrollerad invandring (vilket vi förstås inte har idag).

Svaret på den frågan att de tänker med hjärtat inte hjärnan. Det är ju för dem flykting som flyr undan krig och förföljelse och därför måste vi ta emot dem, oavsett vad (men vi som är lite mer insatta och har satt oss in i fakta vet ju att det bara är en liten del, som kommer hit med den bakgrunden) Det finns ju plats som du skrev, bara att fylla på. Faktum är att det är fullt omöjligt för ett land att klara av en sån här stor folkökning på så kort tid. De går ju heller inte bygga 400 000 bostäder i förväg som sedan ska stå tomma, innan de nya människorna kommer som dessutom även troligen inte kommer att betala någon hyra på många år.

Lösningen på problemen, iallafall på de kommande är att minska inflödet av nya människor drastiskt. En början kan vara att närma oss våra grannländer som också ligger i topp i Europa när det kommer till invandring, dock så tar de knappt emot en 10-del av vad Sverige gör.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?