Felicia86 skrev 2015-03-24 00:09:54 följande:
Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.
För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.
En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.
ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/
Ja, det här har pågått i över 20 år och oavsett regering och skattenivå har man inte lyckats subventionera bort problemen.
År 1993 fanns det ett fåtal (runt 5 st) s.k utanförskapsområden i Sverige.
Nu finns det ca 180 st om man räknar snällt. Kriterierna är bl.a att en stor del av barnen som bor där inte går ut skolan med godkända betyg i kärnämnena och får inte behörighet för att studera vidare, oftast p.g.a språkproblem och integrationssvårigheter.
http://www.folkpartiet.se/ImageVault/Images/id_23270/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
http://www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/
Jag tror tyvärr att ganska få i Sverige förstår hur illa det är och hur det påverkar arbetslösheten, möjligheten till bostäder, skolan, resurser till välfärden, pensionsnivåer o.s.v.
Invandringen är en direkt orsak till att Sverige rasar i bl.a Skolresultaten sedan 20-30 år enligt Pisaundersökningar. Man får inte glömma bort att vi under dessa år haft världens högsta skattetryck och riktat starka subventioner till dessa områden.
I t.ex ett av dessa områden: Husby är 87 % av utomeuropeisk härkomst och 50 % av barnen klarar inte av att få godkända betyg. Och så är det i många områden där det bor hundratusentals människor och barn.
Idag har Sveriges 7 % högre skattetryck än OECD länderna och världens näst högsta kommunalskatter i världen. Ändå har aldrig skattepengarna räckt till.
Men att berätta detta för en migrationspolitisk korrekt person är som att berätta för en bokstavstroende att Jesus inte kan ha fötts av en jungfru. Det går inte in! Den s.k "solidariteten" eller "godheten" med fri invandring går före förnuftet och verkligheten, och argument som att "man inte ska ställa människor emot varandra" och "mångfald" o.s.v rabblas utan att prata om grundproblematiken och fungerande lösningar.
Det man istället då gör är att skylla sina egna politiska missberäkningar på är att utmåla Sverige och svenskarna som strukturellt rasistiska.
Ja, man orkar inte med denna intellektuella kollaps. Det är faktiskt tragiskt och jag är uppriktigt orolig för framtiden.
Att jag är det beror kanske på att jag sett verkligheten och är uppväxt i ett av dessa utanförskapsområden i södra Stockholm.
Och jag vill inte att mina barn ska växa upp där. Mycket gäng i centrum, föräldrar som skiter i sina barn, fritidsgårdar och idrottsaktiviteter finns men familjerna har en konstig syn på det mesta. Lektionerna i skolan liknar mer ett zoo än en seriös undervisning och det är skrikigt och bråkigt. Lärarresurserna går åt till att få ordning och tolka till svenska för att undvika missförstånd. På sina enstaka håll lyckas någon rektor vända trenden tillfälligt men sammantaget är det riktigt illa med bl.a den svenska skolan och segregationen.
Nu har Migrationsverket begärt 157 miljarder extra till 2019 för att klara kärnverksamheten. På det kommer krav på infrastruktur; skola, vård, utbildning o.s.v. Men inte ens den rödaste av alla regeringar har råd med detta utan att skära ned på annat. Kommunismen i sin renaste form.
Ändå påstår många politiker att invandringen inte kostar och t.o.m att den är lönsam!
De 215000 st fattigpensionärerna, har man tänkt på dem?
Om man inte begriper att detta kommer att gå åt helvete är man faktiskt inte intellektuellt trovärdig.
Sedan finns det känslomässiga argument som är det enda våra politiker hittills låtit stå överst när beslut tas, men det komemr inte att hålla när verkligheten börjar komma ikapp allt mer.
Att det ska behöva gå såhär långt är oansvarigt och oavsett om man heter Jonas Sjöstedt, Erik Ullenhag eller Gudrun Schyman så borde de skämmas hela bunten. Men de lever i sina reservat, som herr Sjöstedt som bor på Östermalm i Stockholm långt från "Mångkulturens fantastiska områden".
Men det blir som folk röstar! Hoppas att många har vaknat till 2018 och att det fler markerar att detta inte är hållbart för att behålla våran solidaritet och kärnvälfärd och att vi inser att statsfinansernas kista har en botten.
Jag vill avslutningsvis poängtera att jag gillar olika. Min sambo är invandrare och många av mina vänner. Men det förhindrar inte att verkligheten har sina begränsningar och alla problem kring migration försvinner tyvärr inte därför.
Man måste skilja på känslor och verklighet om man ska vara seriös i detta ämne.