• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-03-25 13:38:19 följande:

3 år är inte snart, och det är fullständigt onödigt att sia om en sådan valutgång som alltså äger rum om 3 (!) år.

För övrigt är det lågt att du slänger ord som "kommunist" hit och dit. MYCKET lågt...

3 år går snabbt och hoppas verkligen det går väldigt snabbt så vi snabbt kan bli av med lekstugeregeringen med.

Varför inte, kommunism är något som är stakt rotat i Sverige och något som måste bekämpas. Rasism och nazism matas man med varje dag, även om dett är väldigt få av dem i dagens Sverige, även om media och styrande vill få oss att tro det.
  • nordanvind
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:37:20 följande:

3 år går snabbt och hoppas verkligen det går väldigt snabbt så vi snabbt kan bli av med lekstugeregeringen med.

Varför inte, kommunism är något som är stakt rotat i Sverige och något som måste bekämpas. Rasism och nazism matas man med varje dag, även om dett är väldigt få av dem i dagens Sverige, även om media och styrande vill få oss att tro det.

Men hu rka vi göra med dem som redan är här. Igen oavsett om vi bromsar nu so kommer det finnas massa mörkt kvar som redan kommit hit.
    asar och runor står mig bi
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-03-25 13:35:34 följande:

Alternativet "gott om plats" tycks leda i omröstningen, he he.

Är inte så oväntat på detta vänstervridna forum. Jag hoppas faktiskt att det kommer ännu fler än 400 000. Kan ju bli verklighet om Sverige får som de vill i EU. Kan det komma det dubbla.

Så att Sverige rasar samman totalt, jag är ändå långt härifrån i såfall. Och troligen många andra av de förståndiga svenskar (ursäkte glömde finns inga svenskar enligt er) också.

Men det medför självklart inga problem, det finns massor av plats bakom granarna i skogen där kan de bygga bo...
  • Moderno
    nordanvind skrev 2015-03-26 11:42:31 följande:

Men hu rka vi göra med dem som redan är här. Igen oavsett om vi bromsar nu so kommer det finnas massa mörkt kvar som redan kommit hit.

Menar du allvar?

Att diskutera förändringar i flyktingmottagande och förbättrad integration är något helt annat än rasism.

Men det du just skrev är ju faktiskt oförställd rasism.

Självklart ska vi göra allt vi kan för att de som kommer till sverige ska få det så bra som möjligt, det tror jag de flesta håller med om.
  • Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:20:38 följande:

De ser på med häpnad på vad som händer i Sverige. Handlar dock inte vad eller om de skriver om Sverige. Det handlar om hur de pratar om invandring och integration. Det är ett helt annat klimat där och en mycket öppnade debatt och finns ingen som ser Sverige som en förebild precis. Sverige har idag ungefär samma klimat som gamla DDR. Skillnaden är bara att du inte blir fängslad om du är oenig med staten utan blir istället socialt utfryst (blir av med förtroendeuppdrag, jobb, vänner, och blir trakasserad av media osv). I Sverige ska vi gilla olika så länge vi tycker likadant!

Men denna tråden handlar om den svenka kollapsen inte om hur övriga världen för sin politik.

Snyggt duckande när det var du som tog upp det.
  • Felicia86
    Nerfherder skrev 2015-03-26 12:11:40 följande:

Snyggt duckande när det var du som tog upp det.

Ville inte bara tappa fokus. Var du som frågade vad du kunde hitta mer trovärdig och ärlig media. Du fick ditt svar, men ifrågasatte det?
  • Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:20:38 följande:
    De ser på med häpnad på vad som händer i Sverige. Handlar dock inte vad eller om de skriver om Sverige. Det handlar om hur de pratar om invandring och integration. Det är ett helt annat klimat där och en mycket öppnade debatt och finns ingen som ser Sverige som en förebild precis. Sverige har idag ungefär samma klimat som gamla DDR. Skillnaden är bara att du inte blir fängslad om du är oenig med staten utan blir istället socialt utfryst (blir av med förtroendeuppdrag, jobb, vänner, och blir trakasserad av media osv). I Sverige ska vi gilla olika så länge vi tycker likadant!

Men denna tråden handlar om den svenka kollapsen inte om hur övriga världen för sin politik.
    Menar du att detta svar är "ge mig en länk till BBC eller nåt"?
  • Felicia86
    Nerfherder skrev 2015-03-26 13:14:15 följande:

Menar du att detta svar är "ge mig en länk till BBC eller nåt"?

Jag är redan mamma till mina barn, tänker inte vara din mamma med. Du får väl söka lite själv, bara att gå ut på internet!
  • Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-26 13:44:25 följande:

Jag är redan mamma till mina barn, tänker inte vara din mamma med. Du får väl söka lite själv, bara att gå ut på internet!

Ahaha mao hittar du bara på det där med utländsk media och gör nu allt för att smita undan. Typisk SD taktik.
  • nordanvind
    Moderno skrev 2015-03-26 11:55:17 följande:

Menar du allvar?

Att diskutera förändringar i flyktingmottagande och förbättrad integration är något helt annat än rasism.

Men det du just skrev är ju faktiskt oförställd rasism.

Självklart ska vi göra allt vi kan för att de som kommer till sverige ska få det så bra som möjligt, det tror jag de flesta håller med om.

Jag är fullständigt allvarlig. Det råder väl 7nget tvekan om att det finns ett stort antal invandrare som inte bryr sig om svenska lagar. Dessa personer har förverkat sin rätt att dra nytta av detta samhälle.
    asar och runor står mig bi
Svar på tråden Är kollapsen här nu?