• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 00:18:23 följande:

Väldigt bra skrivet. Men tyvärr så vet nog precis som jag att de politiskt korrekta här inte kommer att köpa denna retoriken precis som jounalist och politiskt korrekta människor utanför detta forum inte gör.

Men väldigt bra skrivet

Har man inga argument kan man ju alltid skylla på politiskt korrekta.
    Felicia86 skrev 2015-03-27 00:24:07 följande:

Kom du inte på något bättre? Men erkänn istället att du inte vill förstå att du istället vill tro på det du lärt dig i skolan. Att kommunismen inte alls är något ont.

Vad kvackar du om egentligen?

Kommunismen som ideologi är inte ond, det är folkmord och diktatur som är avskyvärt, alldeles oavsett om det sker med nazistiska eller kommunistiska förtecken.
  • Aqt

Kommunism är ond. Jag kom nyss hem från kuba och efter att ha sett och hört hur det fungerar i detta land som är kommunistiskt så stämmer allt man lärt sig om kommunism; det fungerar inte i verkligheten och demokratin samt yttrandefriheten är begränsad. Jag pratade med många regimhyllare men också från oppositionen. En ung taxichaufför i Havanna sa att alla är rädda att säga vad de tycker om den falska solidariteten som råder i kommunismens namn. Man kan bli både fängslad och utfryst.

Alla har det mer eller mindre lika dåligt i kommunistiska länder eftersom det är ett system som inte kan skapa tillväxt som finansiering av välfärdsresurserna. Och statens ambition är att hjälpa hela världen. ( Men bara om man har samma politiska åsikt) Den privata sektorn kvävs och det finns i stort sett bara verksamheter som kostar pengar.

Kuba skickar massor av läkare utomlands trots att det är bristfällig hälsovård i det egna landet och folket lider. Men utåt friserar de statistik och ljuger och blånekar.

Ja det är som Sveriges invandringspolitik.

Och Sverigedemokraterna är den enda oppositionen som ska frysas ut oavsett fakta.

• Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-26 23:58:07 följande:

Hur kan du ha missat hela omvärlden? Nä men jag har faktisk annat att göra än att leta upp artiklar till dig. Skulle mer säga att det är typiskt er vänsterfolk och mångkultursvurmare som aldrig har några källor. Var snäll och plocka fram någonting som bevisar att Sveriges massinvandring och tiggarinvasion har någon vinning för Sverige. Lyckas du med det, så ska du så är du den första!

Det är upp till den som påstår något att bevisa det. Kul taktik att gå till motangrepp, ist för att slänga in en sketen länk. Vänsterfolk? Menar du mig så har du återigen fel.
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 00:45:58 följande:

Har man inga argument kan man ju alltid skylla på politiskt korrekta. Vad kvackar du om egentligen?

Kommunismen som ideologi är inte ond, det är folkmord och diktatur som är avskyvärt, alldeles oavsett om det sker med nazistiska eller kommunistiska förtecken.

Menar du verkligen på allvar att Sveriges invandringspolitik är solidarisk och väl fungerande? Och att det finns en trovärdig lösning från de 7 riksdagspartier som är villiga att ge migrationsverket de 157 miljarder kr de skriker om nu?

Har du läst om de mer än 180 utanförskapsområden som finns i Sverige och invandringens konsekvenser?

( Obs inte invandrarnas fel, det är invandringspolitikens fel).

Läs min långa text ovan och bemöt den gärna, så slipper vi korta floskler som inte är faktabaserade. För gillar man inte fakta, då är man fel ute.
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-03-27 06:48:05 följande:
    Menar du verkligen på allvar att Sveriges invandringspolitik är solidarisk och väl fungerande? Och att det finns en trovärdig lösning från de 7 riksdagspartier som är villiga att ge migrationsverket de 157 miljarder kr de skriker om nu?

Har du läst om de mer än 180 utanförskapsområden som finns i Sverige och invandringens konsekvenser?

( Obs inte invandrarnas fel, det är invandringspolitikens fel).

Läs min långa text ovan och bemöt den gärna, så slipper vi korta floskler som inte är faktabaserade. För gillar man inte fakta, då är man fel ute.
    Jag skulle för min del gärna slippa dina floskler. För de är inte faktabaserade. Såvida du inte vill belysa dem med relevant fakta? Främst om invandringens konsekvenser. Då riktig fakta, inte skandalartiklar i skvallerpressen. Undersökningar. Studier och statistik som styrker att invandringen har dessa hemska konsekvenser, vilka de nu är. Vilka är konsekvenserna? 
  • Aqt

Du har en härskarteknik och ett enkelt sätt att fly undan svar, för du har inga.

Menar du att alla 180 utanförskapsområden och segregationsproblemen och migrationsverkets budget på 157 miljarder kr närmaste tiden är "floskler".

Jag respekterar din rätt att säga det, men du är inte seriös att bemöta fakta och argumentera.

www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

• Solidaritet
    Aqt skrev 2015-03-27 10:53:36 följande:

Du har en härskarteknik och ett enkelt sätt att fly undan svar, för du har inga.

Menar du att alla 180 utanförskapsområden och segregationsproblemen och migrationsverkets budget på 157 miljarder kr närmaste tiden är "floskler".

Jag respekterar din rätt att säga det, men du är inte seriös att bemöta fakta och argumentera.

www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

Din källa är en blogg. En blogg som sedan länkar till en stiftelse där Patrik Engellau är ordförande. Patrik Engellau är en privatiseringsivrare, en liberal opinionsbildare, som inte helt oväntat drivs av att bilda opinion mot de rödgröna eftersom de står i vägen för hans visioner. 

Att där finns utanförskap vet vi. 
    Det jag ifrågasätter är ditt påstående om invandringens konsekvenser. Vad menar du med invandringens konsekvenser? Är det då integrationsproblemen du syftar på? Vad menar du med invandring? Det är ett stort begrepp. Vilka grupper åsyftar du då? Förklara invandringens konsekvenser. 
  • Moderno
    Solidaritet skrev 2015-03-27 09:29:19 följande:

Jag skulle för min del gärna slippa dina floskler. För de är inte faktabaserade. Såvida du inte vill belysa dem med relevant fakta? Främst om invandringens konsekvenser. Då riktig fakta, inte skandalartiklar i skvallerpressen. Undersökningar. Studier och statistik som styrker att invandringen har dessa hemska konsekvenser, vilka de nu är. Vilka är konsekvenserna? 

Det går inte att bevisa framtida effekter. Man kan bara visa på det mest antagliga händelseförloppet. Jag läste Aqt:s (långa) inlägg med fascination (bara därför behöver jag inte nödvändigtvis instämma i allt). Men, vilka floskler var det du invände mot?

Det du kallar floskler kan ju också vara retorik byggd på egna erfarenheter och uppfattningar. Var det något sådant du reagerade på?

Jag uppfattade att konsekvenserna som Aqt talade om bl.a. var utanförskap och dåliga förhållanden för många nyanlända. Tycker du själv att det spelar någon roll hur vi behandlar de som kommer till Sverige?
  • Solidaritet
    Moderno skrev 2015-03-27 11:27:22 följande:
    Det går inte att bevisa framtida effekter. Man kan bara visa på det mest antagliga händelseförloppet. Jag läste Aqt:s (långa) inlägg med fascination (bara därför behöver jag inte nödvändigtvis instämma i allt). Men, vilka floskler var det du invände mot?

Det du kallar floskler kan ju också vara retorik byggd på egna erfarenheter och uppfattningar. Var det något sådant du reagerade på?

Jag uppfattade att konsekvenserna som Aqt talade om bl.a. var utanförskap och dåliga förhållanden för många nyanlända. Tycker du själv att det spelar någon roll hur vi behandlar de som kommer till Sverige?
    Jag invände mot användandet av floskler eftersom det var det personen i fråga anklagade sina meningsmotståndare för, att använda floskler utan faktagrund. 

Det är inlägg 64 jag svarade på, ingenting annat. 

Integration är enormt viktigt. 
    Att slänga sig med "invandringens konsekvenser" och "migrationsverket skriker om 40 000 000 000 000" är floskler. Utan uppbackning i verkligheten. 
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-03-27 11:41:17 följande:

Jag invände mot användandet av floskler eftersom det var det personen i fråga anklagade sina meningsmotståndare för, att använda floskler utan faktagrund. 

Det är inlägg 64 jag svarade på, ingenting annat. 

Integration är enormt viktigt. 

Att slänga sig med "invandringens konsekvenser" och "migrationsverket skriker om 40 000 000 000 000" är floskler. Utan uppbackning i verkligheten. 

Bara migrationsverkets kostnader i närtid uppgår till minst 157 miljarder kr.

De pengarna kräver dem av statsbudgeten för att klara av sin verksamhet. Det är en av alla kostnader som är invandringsrelaterade.

Samtidigt fattas det mycket pengar till kärnvälfärden.

Det är fakta och sannerligen inga floskler.

Men vänstersympatisörer har en benägenhet att lägga beslag på ord som "solidaritet", men deras problem är att pengarna inte räcker till allt och de tycker ofta det är dåligt att prioritera, då man " ställer grupper mot varandra".

Vad tycker du om att migrationsverket ska ha 157 miljarder kr, påverkar det statsbudgeten och annan välfärd, ska riksbanken trycka upp mer sedlar, eller höja de 43 % vi betalar i skatt till 50%?
Svar på tråden Är kollapsen här nu?