• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 13:21:30 följande:

Mångkultur är positivt - det är utanförskap som skall bekämpas.

Hur är det positivt då, har du några vetenskapliga fakta på det?

I Sverige är det just detta som den stora invandringen har skapat (och nej nu syftar jag inte invandring från andra västländer).
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 14:21:48 följande:

Hur är det positivt då, har du några vetenskapliga fakta på det?

I Sverige är det just detta som den stora invandringen har skapat (och nej nu syftar jag inte invandring från andra västländer).

Har du några vetenskapliga fakta som säger att mångkultur är dåligt?
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-03-27 13:42:37 följande:
    Eftersom du gillar bloggar kan jag ge dig en riktigt bra en. Länken till bloggen i sin helhet finns ovanför texten. 
    www.s-info.se/region/show_debatt.asp&news=3248

Det står att debattartikeln inte är tillgänglig.
    Den kanske är bortplockad nu när sossarna insett att invandringspolitiken gått åt skogen och att många av deras egna kommunalråd motsätter sig ökad flyktingmottagning i kommunerna.
    Men den som tror att 100000 flyktingar om året flera år i rad, anhörig + arbetskraftsinvandring på det, 157 miljarder kronor till migrationsverket,
    180 st utanförskapsområden, katastrofala skolresultat, ökad arbetslöshet, bostadsbrist o.s.v stärker Sverige får tro det.

För mig är det som att övertyga en religiös sektmedlem som hänvisar till"kärleksbudskapet" om att de är ute och cyklar.

Men de har rätt att fortsätta på sitt spår om det vill. Men det slutar aldrig lyckligt.
    Jag tror att det handlar om prestige. Hur fel det än blir, hur mycket bevis och fakta det än finns som talar emot så vill man liksom inte erkänna att man haft fel.

Och den dag det kollapsar helt och hållet, så kommer dessa tokiga politiker som låter detta vansinne fortsätta likt nazisterna bara säga: Jag lydde bara order!

Titta på senaste SVT:s uppdrag granskning, det belyser problemet på ett bra sätt beträffande bostädr m.m.

• Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 14:26:43 följande:
    Har du några vetenskapliga fakta som säger att mångkultur är dåligt?

Jag har ett bra svar på det; I de områden som kallas mångkulturella för att få segregerade områden att associeras till något positivt är just segregationen och de sociala problemen mer utbredda.

Det här handlar ju inte om traditionell kultur, det handlar om politik, religion, seder och segregation/integration och att undvika motsättningar.

Tyvärr fungerar det inte bra i dessa områden som blir fler och fler. Och det har inte med de positiva aspekterna av kultur att göra som t.ex mat, musik och t.ex dans.

Att vänstern uppfinner ord som Mångkultur får stå för dem, egentligen är det dåliga uttryck, men de får finna sig i att om de används hela tiden av dem för att utmåla segregerade områden som positiva får man använda ordet i negativ bemärkelse.

Här är några av de få områden där "mångkulturen" eller "segregationen" kalla det vilket man vill ökat kraftigt. (Skolresultat 30-70% av barnen går ut grundskolan utan godkända betyg, arbetslöshet mellan 15-60 %, språkproblem, religiös fundamentalism,  o.s.v.
    Det finns ca 150 områden till i Sverige och de ökar hela tiden sedan 25 år tillbaka och det bor mer än 500000 människor, de flesta invandrare i dessa områden.
    Nu kommer det utökas med åtminstone 400000 till kommande år.
    Lycka till Sverige!

Borås: Hässleholmen-Alnen
    Eskilstuna: Råbergstorp
    Eskilstuna: Lagersberg
    Göteborg: Hjällbo
    Göteborg: Hammarkullen
    Göteborg: Bergsjön
    Göteborg: Biskopsgården
    Göteborg: Kortedala
    Halmstad:
    Snöstorp
    Helsingborg: Drottninghög
    Helsingborg: Fredriksdal
    Helsingborg: Furutorp
    Helsingborg: Högaborg
    Helsingborg: Närlunda
    Karlskrona: Kungsmarken
    Kristianstad: Gamlegården Södra
    Linköping: Skäggetorp
    Malmö: Möllevången
    Malmö: Rosengård
    Malmö: Sofielund
    Norrköping: Hageby

Skellefteå: Anderstorp
    Skövde: Ryds Centrum
    Stockholm: Botkyrka
    Stockholm: Tensta
    Stockholm: Rinkeby
    Stockholm: Jordbro
    Stockholm: Akalla
    Stockholm: Husby
    Stockholm: Vårby Gård
    Sundsvall: Nacksta västra
    Söderhamn: Söderhamn västra
    Södertälje: Ronna
    Södertälje: Hovsjö
    Södertälje: Fornhöjden
    Trollhättan: Kronogården
    Trollhättan: Sylte

Uddevalla: Bäve
    Uppsala: Gottsunda
    Västerås: Råby
    Västerås: Pettersberg
    Örebro: Baronbackarna
    Örebro: Brickebacken

• Sensitiveguy

Jag godtar inte den faktan, eftersom den inte tar hänsyn till fattigdom och utanförskap.

• Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 17:06:55 följande:

Jag godtar inte den faktan, eftersom den inte tar hänsyn till fattigdom och utanförskap.

En okontrollerad invandring som överskrider statsbudgetens ekonomiska ramar skapar segregation och utanförskap och tär på välfärden. Det är vad som händer och vad all statistik visar.

Eller hur var det nu med de 157 miljarderna till migrationsverket, bostadsbristen, de 215000 fattigpensionärerna, 180 utanförskapsområdena, arbetslösheten...

...eller det trodde du inte stämde eller hur är det med verklighetsuppfattningen egentligen...?
  • xmarcusx
    Felicia86 skrev 2015-03-26 11:37:20 följande:
    3 år går snabbt och hoppas verkligen det går väldigt snabbt så vi snabbt kan bli av med lekstugeregeringen med.

Varför inte, kommunism är något som är stakt rotat i Sverige och något som måste bekämpas. Rasism och nazism matas man med varje dag, även om dett är väldigt få av dem i dagens Sverige, även om media och styrande vill få oss att tro det.
    Om du på allvar hävdar att kommunismen spelar någon som helst betydande roll i Sverige idag tycker jag att du ska gå om grundskolan.
  • Sensitiveguy
    xmarcusx skrev 2015-03-27 18:46:44 följande:

Om du på allvar hävdar att kommunismen spelar någon som helst betydande roll i Sverige idag tycker jag att du ska gå om grundskolan.

Det borde alla som påstår sådana tossigheter göra.
  • Mandel

Måste ju finnas en anledning till att S och MP snart har aviserat höjning av alla skatter de kan hitta och minskning av alla former av avdrag.
    Är förmodligen inte så att pengarna helt plötsligt kommer att välla in över skola, vård och omsorg...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 19:02:49 följande:

Det borde alla som påstår sådana tossigheter göra.

Kommunismen är accepterad som politisk form till skillnad mot den med rätthet vedervärdiga och motarbetade nazism.

Det finns kommunistiska partier, ungdomsförbund, journalister med kommunistisk bakgrund och värdegrund.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?