• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-25 10:19:30 följande:
    Blir en mänsklig soptipp när man importerar en massa människor som sedan bara lännas vind för våg. Människor som aldrig kommer att ha en chans i vårt samhälle, tack och vara det stora inflödet av dem. De människor som kommer hit är från menaländer och har knappt gått i skola många av dem. De kommer till ett land som redan inte har bostäder och i ordning på sina egna. Dessa människor kräver oehört mycket från samhället för att ha en chans att komma in. Går liksom inte bara ge dem PUT. Men så är det väl i din snea värld, då du har blivit matad och fostrad av våra verkligetsförskingrande journalister och politiker hela ditt liv.

Ett litet tips till dig är att inte läsa på våra egna propagandanyheter utan ta steget ut i världen och lyssna och läs vad resten av världen har att säga, de med en mer öppen mediarapportering, utan en vänsterliberal cencur på allt.
    Ahhh. Vad skönt med lite propaganda från extremhögern. Vilka sidor kan jag börja min avprogrammering med då?
  • Moderno

Varför skulle kollapsen vara här just nu menar du, och inte t.ex. om fjorton dagar?

• nordanvind

Om kollapsen är här eller inte kan ju vara svårt att sia om dock finns det mycket som tyder på det. Vi har ett enormt asyltryck framför oss och med det ökar även risken att Sverige blir lidande i konflikter vi egentligen inte har med att göra. Is börjar få allt fler sympatisörer i sverige kriminaliteten utvecklas och ökar och med att våra gränkontroller inom EU är obefintliga så finns ingen möjlighet att hålla koll på resande kriminella. Vi MÅSTE stoppa invandringen och försöka återuppbygga det Sverige som en gång fanns. Vi måste trots alla invandrade avarter försöka återta stoltheten över och viljan att bidra till vårt land Att vi är ett land som varit utan större konflikter under en lång period betyder fan inte att vi inte kan sätta hårt mot hårt.

asar och runor står mig bi
  • MrRed

Bara det faktum att man måste skaka fram minst 14000 lägenheter till invandrare "som sitter fast i systemet" känns sådär (bara fram till 2016). Boverket föreslår s.k. modulhus och det låter jEtteBra. Kostnaden för det kalaset landar på åtskilliga miljarder och det stoppar förstås inte där (det slutar ju inte med massinvandring efter 2016 precis). Sverige är ett otroligt naivt land som tror att samvete renas genom att skapa kåkstäder, segregation, utanförskap & misär. Patetiskt!

• Felicia86
    Nerfherder skrev 2015-03-25 10:45:50 följande:
    Ahhh. Vad skönt med lite propaganda från extremhögern. Vilka sidor kan jag börja min avprogrammering med då?
    Så du menar att all media utanför Sverige och Aftonbladet/Metro/Expressen/DN osv. är propaganda från extremhögern?

Det är svårt att hitta bra och ocensurerad journalistik i Sverige idag, detta mycket tack vare allt vassel inom journalistkåren, då ingen längre vill läsa det blaskset och verklighetsförskingrande nyheter längre. Men för att ändå nämna någon så tycker jag att SvD fortfaranande ibland kan skriva någon vettig artikel, en annan tidning som ofta våga vara obekväm är smålandsposten. Sedan ska det bli intressant vad som händer med GP nu när de glädjande har anställt  Alice Teodorescu som ny politisk redaktör.

Annars får man läsa på bloggar, utländska större medier mm... Finns massor att läsa om man är intresserad från väldigt begåvade människor som inte är censurerade..
  • Felicia86
    Felicia86 skrev 2015-03-25 12:49:51 följande:
    Så du menar att all media utanför Sverige och Aftonbladet/Metro/Expressen/DN osv. är propaganda från extremhögern?

Det är svårt att hitta bra och ocensurerad journalistik i Sverige idag, detta mycket tack vare allt vassel inom journalistkåren, då ingen längre vill läsa det blaskset och verklighetsförskingrande nyheter längre. Men för att ändå nämna någon så tycker jag att SvD fortfaranande ibland kan skriva någon vettig artikel, en annan tidning som ofta våga vara obekväm är smålandsposten. Sedan ska det bli intressant vad som händer med GP nu när de glädjande har anställt  Alice Teodorescu som ny politisk redaktör.

Annars får man läsa på bloggar, utländska större medier mm... Finns massor att läsa om man är intresserad från väldigt begåvade människor som inte är censurerade..
    Kan inte mer än bara hålla med. Kan inte förstå att många andra inte förstår detta?
    Dock så vet de nog inte om det, de verkar inte så insatta, utan bygger sina teorier på ytliga fakta och känslor.
  • Ogenomtänkt

@ Felicia 86

Jag har några frågor till dig;

1. Vad menar du med kollaps. Ge 5 kriterier på ett kollapsat land

2. Om de stora mediehusen samt public service har en gemensam konspiration, vad är det som de har att vinna på den? Brukar de träffas i smyg och göra upp planer, eller är det underförstått?

3. Tror du att det finns människor vars värderingar inte är upplevelse- och känslobaserade? Tänker du at de är lite som mr spock då som bara kan tänka logiskt? Kanske en genetisk mutation?

• Ogenomtänkt

@ Felicia 86

Jag har några frågor till dig;

1. Vad menar du med kollaps. Ge 5 kriterier på ett kollapsat land

2. Om de stora mediehusen samt public service har en gemensam konspiration, vad är det som de har att vinna på den? Brukar de träffas i smyg och göra upp planer, eller är det underförstått?

3. Tror du att det finns människor vars värderingar inte är upplevelse- och känslobaserade? Tänker du at de är lite som mr spock då som bara kan tänka logiskt? Kanske en genetisk mutation?

• Nerfherder
    Felicia86 skrev 2015-03-25 12:49:51 följande:

Som om utländska medier skulle skriva djupgående artiklar om svensk politik. Ge mig gärna en länk till bbc eller nåt.
  • Solidaritet
    Felicia86 skrev 2015-03-24 17:44:30 följande:
    Vi SDare vill ha ett starkt och tryggt land. Inne bli en mänsklig soptipp..Som ni andra vill. Jag vill att mina barn ska kunna växa upp i trygghet och ha en framtid här.
    Jag anser att ett land styrt av nazister är en soptipp. 
    Där skulle inte finnas någon trygghet, för någon. 
    Bara stöveltramp, övervakning och rädsla. 
Svar på tråden Är kollapsen här nu?