• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 12:48:43 följande:

Det är du som är naiv och okunnig som alla andra av dina likar här.

Så sent som förra V-ledaren har gått ut med att han var kommunist, så var inte så länge sedan. Partiet demonsterar även ihop med extremväbstern och andra kommunistiska rörelser och för övrigt inget de tar avstånd från. I ung vänster så är de kommunistiska strömmingarna ännu tydligare.

Du kan inte på fullt allvar påstå att V är rumsrent från kommunism.

Nej, det sade jag inte att de var.

Och Sjöstedt sade att han VAR kommunist, inte ÄR.

Och han har förresten tydligt tagit avstånd ifrån vänsteraktivister som sysslar med våld.

Vad anser DU om att en del sverigedemokrater haft kopplingar till högerextrema organisationer?
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 12:51:39 följande:

Det går inte särskilja det på det viset, i så fall är inte nazismen ond heller, det är bara de maktgalna människorna bakom den. Kommunism och nazism är båda något ont och som måste bekämpas.

Diktatoriska regimer skall bekämpas, svar ja.
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-03-27 12:56:17 följande:
    Du är rolig du. Jag diskuterar kommunism, du talar om invandringspolitik.

De problem jag skriver om är verkligen inte roliga, de är allvarliga för Sveriges nutid och framtid.
    Och om du tycker jag skojar har du problem att tolka texter.

Du kör med en härskarteknik som "du är rolig du"?
    Har du inga argument i sakfrågorna?
    Men jag är inte förvånad, antingen kommer härskartekniker eller i andra fall anklagelser om rasism, det är vanliga maktknep för att få bort fokus i diskussioner när man är inmålad i ett hörn, faktiskt vanligt bland "toleranta" vänstersympatisörer "som gillar olika".

• Sensitiveguy
    Nerfherder skrev 2015-03-27 13:00:42 följande:

Som sagt, TS är bra på att smita undan

Väldigt...
  • Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-03-27 13:04:41 följande:

De problem jag skriver om är verkligen inte roliga, de är allvarliga för Sveriges nutid och framtid.

Och om du tycker jag skojar har du problem att tolka texter.

Du kör med en härskarteknik som "du är rolig du"?

Har du inga argument i sakfrågorna?

Men jag är inte förvånad, antingen kommer härskartekniker eller i andra fall anklagelser om rasism, det är vanliga maktknep för att få bort fokus i diskussioner när man är inmålad i ett hörn, faktiskt vanligt bland "toleranta" vänstersympatisörer "som gillar olika".

Du ÄR verkligen rolig - inte för att du eftersöker en seriös debatt, utan för att du byter ämne utan vetskap om jag är med på detta.

Jag är för övrigt ingen vänstersympatisör.
  • Felicia86
    Aqt skrev 2015-03-27 10:53:36 följande:

Du har en härskarteknik och ett enkelt sätt att fly undan svar, för du har inga.

Menar du att alla 180 utanförskapsområden och segregationsproblemen och migrationsverkets budget på 157 miljarder kr närmaste tiden är "floskler".

Jag respekterar din rätt att säga det, men du är inte seriös att bemöta fakta och argumentera.

www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/

Ingen ide Aqt att argumentera med dem här inne, all fakta som man presentera för dem blir ändå inte trovärdig då den påvisa det motsatta för vad de står för. Så är det i samhället med, där den mångkulturellvänliga journalistkåren snabbt går ut och förstör trovärdigheten hos forskare och andra journalister samt vetare som lyfter fram verkligen. Då hamnar de i gruppen hatare och främlingsfientliga och alltså aldrig trovärdiga längre.

Personligen har jag redan givit upp detta landet, för det är så många som redan är svårt hjärntvättade av denna mångkultursmaxism så det kan inte hejdas längre.

Därför jag inte längre lägger ner min dyrbara tid på att rota fram en massa källor, de är förlorade själar ändå, som inte går att rädda.
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 12:58:45 följande:

Då låter väldigt vänster iallafall, fast alla partier förutom SD driver iof samma vänsterpolitik i invandringsfrågan, eller förlåt, de driver ingen..

Även liberaler brukar vara positivt inställda till invandring - så ingen typisk vänsterfråga.

Har man inga argument så kan man ju alltid kalla folk "vänster", trots att ordet endast avser en riktning.
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-03-27 12:08:28 följande:
    Segregationen är ett faktum och invandringen är så stor att inga subventioner och ingen välvilja i världen kan ändra på detta om vi inte gör som våra grannländer, hjälper mer i närområdena och tar in kvotflyktingar.

Det är illa i dessa utanförskapsområden som även andra politiska partier har kartlagt, men folkpartiet (jag har länkat i mitt längre utlägg ovan) har publicerat deras analys som bygger på statistik från bl.a SCB och skolverket.

Det är ett av alla bevis på att det håller på att haverera totalt. Men det nonchaleras från vänsterhåll som jag uppfattar bara säger; subventionera mer, anklaga andra mer för strukturell rasism och kör vidare på samma sätt som i 25 år (då det blivit sämre) och ge migrationsverket alla de pengar de vill ja.

Men det har aldrig fungerat, och kommer inte fungera nu heller.

Hur kan man kalla det för solidaritet?

Det är för sjutton en prognos på 400000 flyktingar, samt anhörig och arbetskraftsinvandring tillkommer på bara några år. Det finns inte ens bostäder eller pengar till alla invånare i Sverige nu.
    Din länk gick till en blogg, som länkade till en stiftelse som kanske sedan länkade till en rapport, men jag sitter på jobbet och där finns en gräns för hur mycket jag har tid att gräva. 
    Om du inte vill presentera en länk till en faktiskt rapport som styrker att minskad invandring och "hjälp på plats" kan hejda segregationen kommer i alla fall jag att sluta mig till att du endast kommer med nya floskler.

Jag ser inga bevis för att det håller på att "haverera totalt", snarare ser jag tydligt att propagandamaskinen är i full gång med att spela på människors rädslor.

Sedan blir du lite otydlig igen, och lite osammanhängande. Vilka är det som anklagas för strukturell rasism? Vad är det som aldrig fungerat och inte kommer att fungera nu heller? 

Återigen, vilken typ av invandring pratar du om, vilka är invandringens konsekvenser? 
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:11:37 följande:

Ingen ide Aqt att argumentera med dem här inne, all fakta som man presentera för dem blir ändå inte trovärdig då den påvisa det motsatta för vad de står för. Så är det i samhället med, där den mångkulturellvänliga journalistkåren snabbt går ut och förstör trovärdigheten hos forskare och andra journalister samt vetare som lyfter fram verkligen. Då hamnar de i gruppen hatare och främlingsfientliga och alltså aldrig trovärdiga längre.

Personligen har jag redan givit upp detta landet, för det är så många som redan är svårt hjärntvättade av denna mångkultursmaxism så det kan inte hejdas längre.

Därför jag inte längre lägger ner min dyrbara tid på att rota fram en massa källor, de är förlorade själar ändå, som inte går att rädda.

Mångkultur är positivt - det är utanförskap som skall bekämpas.
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-03-27 11:52:49 följande:
    Bara migrationsverkets kostnader i närtid uppgår till minst 157 miljarder kr.

De pengarna kräver dem av statsbudgeten för att klara av sin verksamhet. Det är en av alla kostnader som är invandringsrelaterade.

Samtidigt fattas det mycket pengar till kärnvälfärden.

Det är fakta och sannerligen inga floskler.

Men vänstersympatisörer har en benägenhet att lägga beslag på ord som "solidaritet", men deras problem är att pengarna inte räcker till allt och de tycker ofta det är dåligt att prioritera, då man " ställer grupper mot varandra".

Vad tycker du om att migrationsverket ska ha 157 miljarder kr, påverkar det statsbudgeten och annan välfärd, ska riksbanken trycka upp mer sedlar, eller höja de 43 % vi betalar i skatt till 50%?
    Eftersom du gillar bloggar kan jag ge dig en riktigt bra en. Länken till bloggen i sin helhet finns ovanför texten. 
    www.s-info.se/region/show_debatt.asp&news=3248
Svar på tråden Är kollapsen här nu?