valentinaaaa skrev 2015-10-24 11:09:01 följande:
Hej allihopa!! Tänkte att jag skulle hoppa in i den här tråden om det är ok. Vi har precis gjort klart utredningen och det visade sig att mannen har få rörliga spermier och att vi nu står i kö för ivf, men är så otroligt nervös.. ringde till kliniken för att fråga hur lång väntetiden är och kvinnan jag pratade med sa att hon inte var helt 100 men att det såg ut som att vi skulle få en kallelse I december, hur går det till första gången? Med tanke på att jag är fullt frisk och läkaren på fertilitetskliniken sa att jag har goda chanser för att bli gravid på första försöket.. Mvh och massa kramar till er!
Hejsan!
Då har ni det som oss då, också manlig faktor.
Åh, december är ju inte länge till, hoppas att ni får komma igång ganska snabbt! :)
Jag har ju gjort själva utredningen och allt innan själva ÄP och ET i Karlstad, så vet inte riktigt hur det funkar i Örebro, men när jag ringde och bokade info-möte om IVF (trodde jag) så blev jag väldigt paff när hon sa att vi kunde börja med sprayen 4 dagar efter vårt möte, jag förväntade mig längre tid tills starten, men där fick jag börja direkt :) Vi gick igenom min menscykel och allt kring det på det mötet, och så bestämdes det vilket protokoll vi skulle köra, jag hade långa med nässprayen! Kram