pandoraDiem: Du kan lämna blodproverna på din vårdcentral. Jag lämnade mina prov direkt på morgonen (innan jobbet) och behövde inte köa alls :)
Kram till alla er som har dåliga dagar. Vet hur det känns. Jag brukar gräva ner mig med en positiv serie och choklad. Jag har tur som har en väldigt stöttande och tröstande man. Vi försöker sysselsätta oss med annat också, inte hänga upp oss på reproduktionen. Så vi renoverar hus, klipper buskar i trädgården, organiserar garderober, etc.
Jag var på RMC i tisdags. Har väl börjat smälta upplevelsen nu. Min gynekolog var bra, professionell, lugn, systematisk (men hade inte helt koll på sina papper, så ett av mina blodprov "saknades" (låg i en hög någonstans (jag tog det i ett annat län pga resa))). Gillade inte min mans androlog lika mkt, men hade lite svårt att förstå honom. De hittade inget fel på mig, allt såg bra ut, ägglossning på g. Min man hade inget att anmärka på mer än något test på det genetiska materialet (något med kromatinet) där värdet var lite för högt, och då hade man statistiskt svårare att få en spontan graviditet. Någon som vet vad detta test heter så jag kan läsa på? (Är medicinskt utbildad, så jag är nyfiken.) Han ska lämna ett spermaprov till. Övrig plan: försök några månader till. "Ni är ju så unga och har inte försökt så länge". Har kommit till stadiet där jag är arg över den kommentaren. Frustrerad över att vara kvar i "limbo". Men det är väl bara att försöka ett halvår till innan vi kan få hjälp...