• lolijoj

RMC i Malmö

Hej!

Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.
    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.
    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

• Svar på tråden RMC i Malmö
  • pandoraDiem

Lycka till på tisdag! Hoppas er väntan på en liten ny familjemedlem snart är över :)

Vi har nog också bestämt oss för att berätta, jobbigt att inte dela med sig av nåt som betyder så mycket för oss. Men jag har väl aldrig varit en höjdare på att prata om känslor så det blir en utmaning.

Hur lång tid tog det för er att få komma och lämna prover förresten?

• Draugloth

Det är svårt att prata om. Jag skämdes över att inte lyckas med det som verkar så enkelt för många. Och ville slippa idiotiska hjälpsamma kommentarer. Men efter att jag berättade känns det mindre tungt, jag behöver inte undvika ämnet, har fått lite mer stöd. Jag har inte berättat om den djupa förtvivlan jag bär på (dels för det är privat, dels för jag hade börjat gråta :-P ), men har berättat lite runtomkring om att det är jobbigt.

Vi skickade egenremiss, och fick ett brev med provtagningsremisser efter 1 v. Tog 1,5 mån att samla in proverna pga cykeln, sedan fick vi tid för besök 3 v senare. Pga jobb avbokades tiden och pga sommar var nästa tid 1,5 mån senare. Så jag tycker ändå att det går snabbt, iaf än så länge...

• pandoraDiem

Oj ja det gick snabbare än jag föreställt mig :) känns skönt att nånting kommer att hända men är nervös över vad de kommer hitta. Eller att de inte hittar nåt alls och vi bara får fortsätta som innan som ju inte gått bra alls.

Ja den förtvivlan man känner är verkligen inte likt nåt annat jag känt, men förhoppningsvis kommer allt kännas värt det tillslut. Håller tummarna för dig!

• lolijoj

Kul med fler här inne!
    Håller tummarna för besöket imorgon!!
    Var med om samma nervositet innan semestern och vet precis hur det känns.....man är livrädd för vad de ska säga, samtidigt som man vill veta.

För egen del så fick vi besked om att vi skulle få komma på ett "inför IVF"-möte i slutet av augusti...men har ännu inte fått någon kallelse, så får nog ringa och höra vad som händer!

• Team2

Hej allihop!

Tänkte att även jag kunde få vara med här i gruppen... Har en jättejobbig och ledsam dag idag och mår inte alls bra. Kanske kan det vara bra att få lite utbyte med er som verkar vara i ungefär samma sits.

Vi har inte varit iväg på rmc än och inte hört något från dom än, men en remiss är skickad för ca två månader sedan och jag hoppas att vår ivf-resa snart kan kickas igång. Jag är så less på att bara vänta, försöka och vänta, och förtvivla...

Hur lång tid tror ni att det ska behöva ta innan vi kan sätta igång?

• monn

Kram!! Jag har också en jättejobbig ledsen dag. Har inga svar att ge dig tyvärr. Jag tog en öl och lade mig på soffan med min favoritserie. Ta hand om dig och lycka till!!

Team2 skrev 2015-08-10 17:57:48 följande:

Hej allihop!

Tänkte att även jag kunde få vara med här i gruppen... Har en jättejobbig och ledsam dag idag och mår inte alls bra. Kanske kan det vara bra att få lite utbyte med er som verkar vara i ungefär samma sits.

Vi har inte varit iväg på rmc än och inte hört något från dom än, men en remiss är skickad för ca två månader sedan och jag hoppas att vår ivf-resa snart kan kickas igång. Jag är så less på att bara vänta, försöka och vänta, och förtvivla...

Hur lång tid tror ni att det ska behöva ta innan vi kan sätta igång?

• pandoraDiem

Ja vissa dagar är verkligen jobbiga :(

Team2, kanske har det tagit sån tid för att det har varit sommarstängt? Hoppas de hör av sig snart, jag väntar också och vill bara att det ska hända något.

Lolijoj, spännande att ni snart får sätta igång :) håller alla tummar att det går fort för er.

Kämpa på tjejer!

• Team2

Ja det är ju denna eviga väntan som känns värst just nu... Varför kan vi inte bara få komma vidare från ruta ett typ?! Jag hoppas att det går bra för alla er som är igång. Hur har ni alla blivit bemötta där i Malmö?

• pandoraDiem

Jag har en fråga till er som har gjort utredning. Jag har precis fått hem remiss om att lämna blodprov, det står vilka cykeldagar jag ska lämna provet men undrar om jag måste ringa och boka tid för att göra detta eller om det bara är att dyka upp när de har öppet?

• monn

Det är drop in på provtagningen! Mellan 7-16 varje dag tror jag!

pandoraDiem skrev 2015-08-12 16:56:48 följande:

Jag har en fråga till er som har gjort utredning. Jag har precis fått hem remiss om att lämna blodprov, det står vilka cykeldagar jag ska lämna provet men undrar om jag måste ringa och boka tid för att göra detta eller om det bara är att dyka upp när de har öppet?

Svar på tråden RMC i Malmö