• lolijoj

RMC i Malmö

Hej!

Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.
    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.
    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

• Svar på tråden RMC i Malmö
  • Draugloth

Vi har fått veta att vi ska skickas till ivf. Inte fått veta något mer. Ska ta ett blodprov innan remissen skickas. Någon som vet hur lång väntetiden är på ivf?

Hur går det för er andra?

• pandoraDiem
    Draugloth skrev 2015-11-10 19:47:26 följande:

Vi har fått veta att vi ska skickas till ivf. Inte fått veta något mer. Ska ta ett blodprov innan remissen skickas. Någon som vet hur lång väntetiden är på ivf?

Hur går det för er andra?

Till mig sa de 3 månader, tror att det har att göra med att vårdgarantin är 3 månader. Själv väntar jag på cellprovsvar innan de kan skicka in remissen till ivf. Har väntat 6 veckor nu så hoppas på svar snart.
  • Draugloth

Fy vad jobbigt att vänta!

Vi har tagit våra blodprov nu, så nästa vecka ringer vi och driver på remissen. Läkaren hade ju min mans provsvar en månad utan att ens titta på det De har såklart mycket att göra, men... Så ring och hör PandoraDiem! Hoppas du får provsvar snart!

• pandoraDiem
    Draugloth skrev 2015-11-12 22:06:28 följande:

Fy vad jobbigt att vänta!

Vi har tagit våra blodprov nu, så nästa vecka ringer vi och driver på remissen. Läkaren hade ju min mans provsvar en månad utan att ens titta på det De har såklart mycket att göra, men... Så ring och hör PandoraDiem! Hoppas du får provsvar snart!

Jo, jobbigt med väntan, men jag antar att det bara är att vänja sig. Vet inte riktigt var jag skulle ringa angående cellprovet eftersom det inte är rmc som ansvarar över att analysera det. De skickade ju iväg det nånstans där de analyserar alla andra cellprov som tas, enligt min barnmorska så tog det i våras upp emot 10 veckor för att få svar. Så jag får nog ställa in mig på det. isf en månad kvar ungefär.

Trevlig helg!
  • Team2

Hej tjejer. Och grattis till dig lolijoj!

Har inte varit inne här på ganska länge nu. Det har hänt massa grejer och jag har inte mått så bra...

Orkar inte skriva allt, men kontentan av det hela är att jag just nu sitter och väntar på att en sjuksköterska ska ringa från rmc och att vi ska prata om eventuell behandling. Dock mår jag ganska dåligt och jag ska fråga om det g

• Team2

... Om det går att skjuta på behandlingen en månad eller två. Anledningarna är många men vi får se vad som händer.

Det viktigaste är ju att man inte ger upp, så kämpa på. Dock tror jag att vi kommer att sätta upp oss på adoptionskö relativt snart.

• pandoraDiem

Team2, va tråkigt att höra att du mått dåligt, hoppas det börjar kännas lite bättre. Skickar kramar till dig.

Själv har jag fått svar på cellprovet nu, det var normalt så remissen till ivf är nu inskickad. Får se hur lång tid det tar tills vi bli kallade. Försöker att ladda på med energi medan jag väntar.

Kram på er!

• lolijoj

Tack för alla grattis! Har fortfarande inte insett att det faktiskt är på riktigt....men mår konstant illa och ska på ultrajud på torsdag, så då blir det nog mer verkligt!!

Tråkigt att höra att du mår dåligt Team2, hoppas det vänder snart!

PandoraDiem, jag var precis i samma situation som dig när vi helt oväntat fick vårt plus! Vi fick vänta en hel evighet kändes det som....men man vet aldrig vad som händer! (Vägrar dock tro på den där skrönan om att slappna av, så kommer det.......)

Går in och följer tråden och håller alla tummar och tår för att alla ska få sina efterlängtade småttingar till sist!

• pandoraDiem
    lolijoj skrev 2015-11-29 09:38:31 följande:

Tack för alla grattis! Har fortfarande inte insett att det faktiskt är på riktigt....men mår konstant illa och ska på ultrajud på torsdag, så då blir det nog mer verkligt!!

Tråkigt att höra att du mår dåligt Team2, hoppas det vänder snart!

PandoraDiem, jag var precis i samma situation som dig när vi helt oväntat fick vårt plus! Vi fick vänta en hel evighet kändes det som....men man vet aldrig vad som händer! (Vägrar dock tro på den där skrönan om att slappna av, så kommer det.......)

Går in och följer tråden och håller alla tummar och tår för att alla ska få sina efterlängtade småttingar till sist!

Så underbart med er solskenshistoria :) massa lycka till på ultraljudet till veckan!

Jag tror inte heller att det fungerar bara för att man slappnar av, har varit rätt avslappnat den senaste tiden, betydligt mer än när jag blev gravid förra gången då jag fick mitt x. Däremot så är det ju som du skriver, man vet aldrig vad som kan hända :)
Svar på tråden RMC i Malmö