Amparo skrev 2015-04-29 21:52:18 följande:
Hoppar in här :)
Jag o min sambo var på första besöket hos RMC den 17 mars, då VUL gjordes. Innan det besöket hade vi fått lämna blod och spermaprov som såg fina ut. Läkaren sa redan då att IVF verkar vara lämplig behandling för oss. Sen behövde jag göra ett kontrastultraljud av äggledarna, vilket jag gjorde den 9 april, och allt ser normalt ut även där.
Det jobbiga nu är att läkaren ska ringa tillbaka med ett definitivt besked på att vi får köra igång med behandling, och telefontid finns inte förrän 11 maj! :(
Så nästan två månaders väntan på att få ett klart besked om nåt som läkaren var nästan säker på redan i mars....
Sen är såklart sambon bortrest vid kommande ÄL, så antagligen hinner vi precis med ett försök innan de stänger för sommaren, om vi som vi tror får gå vidare med IVF direkt då.
Håller tummarna!
Skönt att ni har kommit igång och ändå så pass långt! :) men nu blev jag också lite orolig för det här med sommarstängningen, visste inte att de stänger! När och hur länge gör de det? Jag tänkte att det kanske bara blev svårare att få tider och så om de hade semestrar, inte att de stängde helt och hållet?