• lolijoj

RMC i Malmö

Hej!

Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.
    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.
    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

• Svar på tråden RMC i Malmö
  • lolijoj

Tänkte på en grej, vet ni om man har samma läkare hela tiden under processen?

• pandoraDiem

Precis som Team2 skriver så har det här blivit ens vardag, det tog lång tid innan jag accepterade det. Och trots att jag verkligen har önskat att det inte behövde vara så så känns det bättre nu när jag accepterat.

Var på mitt första möte på utredningen idag där vi kom fram till att ivf blir vårt nästa steg. Kommer få vänta på en del provsvar och övrig väntetid så kanske blir aktuellt för första möte i feb/mars. Kanske lyckas vi bli gravida innan dess, kanske inte. Men nu finns det iaf en plan. Kram till er alla!

• lolijoj

Skönt att ha en plan pandoraDiem!

då är vi i samma läge...inväntar första mötet ang. IVF...

Har börjat fundera hur man kommer att må under själva hormonstimuleringen, och hur de väljer om det blir långt eller kort protokoll, någon som vet vad som är avgörande?

• Team2

Hej hej

Jag har verkligen ingen koll ang läkare eller protokoll eller nånting. Tänker att jag så småningom kommer bli varse det mesta och orkar inte tänka på eller ta reda på allt just nu.

Jag tycker det är lite svårt det här med att acceptera, pandoradiem... Vissa dagar har jag accepterat att det kommer ta tid för oss att få ett barn, andra dagar inte... Det beror nog på hur många barnvagnar och gravidmagar man ser under en dag!

I början på nästa vecka ska vi på vårt första läkarbesök på rmc! Och som jag trodde har jag precis fått mens... Det är verkligen med skräckblandad förtjusning vi åker dit!

Ha en skön helg tjejer!

• pandoraDiem
    Team2 skrev 2015-10-03 08:03:24 följande:

Hej hej

Jag har verkligen ingen koll ang läkare eller protokoll eller nånting. Tänker att jag så småningom kommer bli varse det mesta och orkar inte tänka på eller ta reda på allt just nu.

Jag tycker det är lite svårt det här med att acceptera, pandoradiem... Vissa dagar har jag accepterat att det kommer ta tid för oss att få ett barn, andra dagar inte... Det beror nog på hur många barnvagnar och gravidmagar man ser under en dag!

I början på nästa vecka ska vi på vårt första läkarbesök på rmc! Och som jag trodde har jag precis fått mens... Det är verkligen med skräckblandad förtjusning vi åker dit!

Ha en skön helg tjejer!

Lycka till nästa vecka, känner igen den där skräckblandad förtjusningen. Men skönt att det finns hjälp att få. Ja ibland gör den där acceptansen ont och jag hade nog inte klarat av att acceptera hur det var om jag inte heller verkligen trodde på att det kommer finnas ett lyckligt slut. Håller tummarna för oss alla!
  • lolijoj

jag fattar inte vad som händer!!

I ganska exakt tre år har vi kämpat för att bli gravida....vi väntar bara på startskottet för att påbörja IVF-behandling...vad händer då?!

Jo, vi blir plötsligt gravida helt naturligt!!

Testa positivt tidigare i kväll och nu är det helt omöjligt att sova!!
    sånt här händer bara inte...visst har man läst om solskenshistorier...men att man själv förhoppningsvis blir en av dem trodde jag aldrig!!!

totalt chockad......

Håller tummarna för att allt är som det ska och går vägen!

• pandoraDiem
    lolijoj skrev 2015-10-11 01:30:23 följande:

jag fattar inte vad som händer!!

I ganska exakt tre år har vi kämpat för att bli gravida....vi väntar bara på startskottet för att påbörja IVF-behandling...vad händer då?!

Jo, vi blir plötsligt gravida helt naturligt!!

Testa positivt tidigare i kväll och nu är det helt omöjligt att sova!!

sånt här händer bara inte...visst har man läst om solskenshistorier...men att man själv förhoppningsvis blir en av dem trodde jag aldrig!!!

totalt chockad......

Håller tummarna för att allt är som det ska och går vägen!

Vad underbart! Grattis!! Så glad för din skull, det ger också mig själv mer hopp, det går faktiskt att bli gravid :) lycka till nu, håller alla tummar!
  • pandoraDiem
    Team2 skrev 2015-10-03 08:03:24 följande:

Hej hej

Ha en skön helg tjejer!

Hur har ditt läkarbesök gått?
  • Draugloth

Grattis lolijo­j!!! Jag hoppas verkligen allt går bra för er!!!

Själv väntar jag på provsvar. Finns ingen plan för oss. Jag är så less på det hela, går såklart i vågor, just nu är det väldigt jobbigt. Baserat på vad jag läser lär ivf inte gå igång förräns nästa år. Men baserat på provsvaren vi har än så länge är chansen för naturlig graviditet obefintlig, så varför måste vi vänta? Jag känner mig helt uppgiven, har varken koll på mens eller ägglossning längre, ingen idé. När jag tänker på att det nog inte blir barn innan 2017 börjar jag gråta. Vet att det säkert känns bättre om någon vecka.

Hoppas ni andra mår bra och har en plan och slipper uppgivenheten!

Svar på tråden RMC i Malmö