• vonpluring

Jag är en person med starkt nationalistiska åsikter. Ställ era frågor!

God dag där ute!

Jag är en person som brukar föra diskussioner på Flashback där det nyligen startades trådar av extremfeminister som ville att man skulle ställa dem frågor. Jag tyckte det blev intressant och inspirerades lite att själv göra samma sak, fast då tillägnat min "extrema" åsiktskant.

Jag är en person med starkt nationalistiska åsikter, ni vet en sån där person som har taskig värdegrund och förmodligen är rasist. Jag röstade naturligtvis på SD i båda valen 2014, men sanningen är att jag har åsikter som är mer radikala än deras. Jag vill att ni i den här tråden ska kunna ställa mig frågor, för att ge er en mer nyanserad bild av nationalister och meningsmotståndare. Jag tror det är nyttigt att man möter människor som inte håller med en, istället för att hamna i nån sorts konsensus där ens åsikter och världsbild cementeras. Förhoppningsvis kommer jag kunna spräcka vissa fördomar.

Fråga mig vad som helst, precis vad som helst. Jag kommer att svara på alla frågor som inte är trams. Jag kommer inte svara på allt för personliga frågor som riskerar att outa mig. Ni får hemskt gärna hata mig, det gör mig inget och det räknar jag med att vissa kommer göra, men försök hålla en hög nivå på inläggen. Personangrepp kommer jag inte att svara på.

Hit me!

• Svar på tråden Jag är en person med starkt nationalistiska åsikter. Ställ era frågor!
  • Anonym (nyfikengul)
    vonpluring skrev 2015-04-06 21:11:54 följande:
    Svenskhet handlar om genetik och en gemensam nationell identitet för är något som är eftersträvansvärt. Jag kan inte riktigt se hur dessa två konstateranden står i konflikt med varandra.

Visa då den forskningen tack. Att invandrare är överrepresenterade inom brottsstatistiken, att ökningen av brottsligheten inom många områden har ett tidsmässigt samband med invandringen och att det finns 55 invandrardominerade no-go-zoner i Sverige idag gör ju kombinerat att man som intellektuellt ärlig inte kan dra någon annan slutsats. Eller vad tror du att brottslighetsökningen från 1960-talet beror på?

Utanförskapsområdena är i samtliga fall invandrardominerade. 1990 fanns det 5 områden som klassades som utanförskapsområden i Sverige. Idag är de över 200. Det finns naturligtvis inget som tyder på att de kommer sluta växa, tvärtom.
    Svenskhet och genetik
    Man kan säga att jag är invandrare. 1600 talet kom vi från Vallonien för att lära Svensken hur man smälter järnet. (så vi är valloner)
    Jag är också gift med en kvinna som kommer från Tyskland. Vars Morfar fick sitt straff i och med han var officer i SS. (Standartenfuhrer )

Som jag ser det så var säkert Samerna den ras eller genetik som fanns här först.

Och med det så kan vi alla packa våra väskor direkt. Du jag och alla andra.
    Förutom samerna då. Du får också undantag om du är same..

Älskar mitt land och så pass att jag är beredd att offra mitt liv för landet och fanan om det hotas från utomstående och inre hot. Är patriot..
    Det inre hotet som jag ser det, är inte invandrare. Snarare stolleprov till rasister och annat löst pack..

Men vi får väl packa väskan och dra vidare.. För nu ska vist bara samerna vara kvar. Om stolleproven får bestämma.

Det enda jag kan säga. Jag får hålla hårt i min fru när stolleproven dyker upp, Annars åker hon in i fängelse för att ha stoppat stolleproven i en brunn och hoppat på locket.{#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (Fråga)

Jag har en pappa från en annan världsdel men han lämnade mig som bebis. Min uppväxt har alltså varit hos min svenska mamma och hennes släkt på en ort med väldigt få invandrare. Av naturliga skäl har därmed mina närmare vänner varit svenskar och den svenska kulturen är den enda jag känner till. Jag pratar flytande svenska och har studerar idag litteraturvetenskap samt det svenska språkets historia och uppbyggnad på universitetsnivå. Min pappas språk kan jag bara några få ord av.

Min fråga är alltså, betraktar du mig som svensk och Sverige som mitt hemland? Om du inte gör det, vad betraktar du mig som och vilket menar du är mitt hemland, med tanke på att jag inte passar in i min pappas hemland, inte är van vid den kulturen och inte ens kan göra mig tillräckligt förstådd för att köpa en liter mjölk i det landet?

• Anonym (nyfikengul)
    SpanskaFlugan skrev 2015-04-06 21:45:07 följande:
    Eftersom en person kan ta till sig en viss nationell identitet ända upp i vuxen ålder, medan genetiken inte går att förändra är de två oförenliga. En person som vuxit upp i Colombia kan flytta till Sverige i vuxen ålder och efter viss tid identifiera sig som svensk, med colombianska rötter, men trots allt svensk. Genetiskt är personen fortfarande colombiansk men känner sig svensk. Men med ditt resonemang är de inte svenska och bör flytta till det du påstår är deras hemland. 

Att begära fram forskning är enkelt (men du gav själva inga som helst källor till dina påståenden...) men eftersom jag misstänker att du och jag har helt olika uppfattningar om vad mångkultur är tror jag inte det skulle göra någon nytta att ge dig en rad länkar. Jag föreslår i stället att du börjar med ett besök hos migrationpolicy.org och fortsätter vidare i deras artikelarkiv.

Att vi har problem med utanförskap har inget med mångkultur att göra, vi har en totalt misslyckad integrationspolitik. Det säger liksom sig självt att om man slänger ihop människor med djup traumatiska upplevelser i sönderfallande förorter och tror att de bara "så där" ska lära sig ett nytt språk, bygga upp ett nätverk, anpassa sig till svensk kultur och bara glida in på arbetsmarknaden utan några problem, så är man djupt naiv. Och tyvärr är det just det våra politiker under årtionden har varit. Men även här tror jag vi har olika åsikter. Jag tror nämligen inte att vissa grupper råkar vara mer benägna till brottslighet bara för att de är "invandrare". Orsak och verkan är mycket mer komplicerat än var du råkar vara född. 

För övrigt är det knappast förvånande att vissa personer känner sig hotade och skrämda av invandring. Det är ett fenomen vi ser upprepade gånger genom historien. Oavsett vart invandrarna kommer ifrån så ses stora grupper nyanlända med skepticism och rädsla. Man kan ta Stockholm som exempel, för ca 150 år sedan kom horder av "lantisar" från hela landet till Stockholm i jakten på jobb. De bemöttes med ilska, våld och fördomar. Och de kom bara från Dalarna, Småland, Värmland och andra "exotiska" platser. Bostadsbristen var total, folk bodde i vedbodar och svinstior, folk svalt ihjäl, jobben var få och säsongsbetonade, misären ofattbar. Idag hävdar ättlingarna till de "invandrarna" stolt att de är ur-stockholmare med minst tre generationer innanför tullarna. 
    Min poäng är att historien upprepar sig och det vi idag ser som ett hot allt som oftast visar sig vara en tillgång. 
    Så rätt och så bra..

• Anonym (vilgot)
    vonpluring skrev 2015-04-06 21:35:48 följande:

Du vill bo där du känner dig välkommen, d.v.s. där du kan känna hemmahörighet och tillhörighet med andra personer som bor där. Det är en av förklaringarna till varför människor väljer att bosätta sig med sina egna, och det är en trend vi ser i alla mångkulturella samhällen. Jag känner inte till ett enda mångkulturellt samhälle som inte är segregerat, och det tyder ju på att segregation är något ofrånkomligt om man vill ha ett mångkulturellt samhälle.

Det fetstilta: Det hävdar du bestämt. Men du har inga argument till varför, utan det bara är så, Punkt? Well, du rubbar ju knappast mina uppfattningar.

Om en person i Zimbabwe förtjänar att må lika bra som en svensk är naturligtvis en del av en annan diskussion, som möjligtvis är av moralfilosofisk karaktär, men att den svenska staten, eller jag, skulle likställa en zimbabwisk medborgares välmående med en svensk medborgares välmående är trams och totalt felaktigt. Det betyder inte att vi inte ska hjälpa Zimbabwe, det kan vi absolut göra i den mån det är rimligt, men svenska staten ska i första rummet se till sin egen befolknings egenintressen.

Jag låter absolut inte mina känslor styra min politiska uppfattning, jag skulle vilja påstå att det snarare är mångkulturalisterna och invandringsvurmarna som gör det. Min politiska uppfattning bygger på mina egna rationella resonemang och slutsatser om hur man på bästa sätt ska styra ett samhälle.

Angående din sista fråga: Det är en dålig liknelse. Vänd på det istället: din mamma har givetvis rätten att lägga hushållskassan på sig själv och på hushållet och hon har ingen skyldighet än att hon ska dela med sig till min mamma och hennes hushåll.

Problemet är väl snarare att det är väldigt svårt att hitta bostad i "vita" områden. Jag hade förut en kollega från Somalia, som inte vill något annat än att flytta ifrån sina kusiner i Husby. Jag sa ungefär att så svårt är det faktiskt inte att hitta bostad via blocket - det har jag själv lyckats med flera gånger - och han tittade på mig som om jag vore en idiot och sa: Du tror alltså att folk hyr ut till Somalier om de har valet att hyra till någon annan isället? 

Det är också svårare för invandrare att få jobb i Sverige, vilket också har med rasistiska strukturer att göra. Med låga löner måste man bo i billiga delar av staden/landet och där kommer andra i samma situation att bo. Jag tror att ganska många som bor i t.ex. Rinkeby hellre hade bott på Södermalm i Stockholm om de hade haft pengarna och möjligheten. Men du kanske tror att de hade bott kvar hur rika de än var för att de kände en sådan samhörighet med andra icke-vita?

Jag har absolut argument som jag bygger min politiska åskådning på. Men det skulle nog bli en hel roman om jag började räkna upp dem och detta är trots allt inte "ställ-era-frågor-till-socialliberalen-tråden". Jag är, tro't eller ej, inte här för att rubba dina uppfattningar utan för att jag vill försöka förstå hur du tänker och fungerar. Och jag är tacksam över att du svarar på frågorna. 

Att du inte likställer en zimbabwisk medborgares välmående med en svensk medborgares välmående är ju inget annat än rasism. Det hoppas jag att du själv inser? Vilket inte direkt förvånar mig eftersom nationalism och rasism ju ofta går hand i hand. Du kan slänga ord som "trams" runt dig hur mycket du vill, om du tycker att det bidrar till ett konstruktivt samtalsklimat. För mig är det inte trams utan en självklarhet och en anledning till att jag inte är rasist (eller nationalist, för den delen).

Visst låter du dina känslor styra din "politiska uppfattning". Det du säger är ju att eftersom du identifierar dig mer med vita (och hävdar att det är naturligt för alla vita att göra detsamma) så bör vi föra en politik som hjälper vita mer än andra. 

Ang. våra mammor: När du har betalat skatt är detta inte längre dina pengar och även om du vill se en del av dem som dina så är skatten jag betalar definitivt inte dina pengar och därför vet jag inte varför du skulle ha mer rätt än någon annan svensk skattebetalare att avgöra vart pengarna skall gå. Men nu var det inte riktigt det min liknelse handlade om, utan det handlade om att basera sin politiska åskådning på vilka vi identifierar oss med och hur naturligt det är må vara (enligt dig, inte mig) att vita personer föredrar andra vita så betyder det inte att det rättfärdigare en politik som gynnar vita mer än andra.

• vonpluring
    SpanskaFlugan skrev 2015-04-06 21:45:07 följande:
    Eftersom en person kan ta till sig en viss nationell identitet ända upp i vuxen ålder, medan genetiken inte går att förändra är de två oförenliga. En person som vuxit upp i Colombia kan flytta till Sverige i vuxen ålder och efter viss tid identifiera sig som svensk, med colombianska rötter, men trots allt svensk. Genetiskt är personen fortfarande colombiansk men känner sig svensk. Men med ditt resonemang är de inte svenska och bör flytta till det du påstår är deras hemland. 

Att begära fram forskning är enkelt (men du gav själva inga som helst källor till dina påståenden...) men eftersom jag misstänker att du och jag har helt olika uppfattningar om vad mångkultur är tror jag inte det skulle göra någon nytta att ge dig en rad länkar. Jag föreslår i stället att du börjar med ett besök hos migrationpolicy.org och fortsätter vidare i deras artikelarkiv.

Att vi har problem med utanförskap har inget med mångkultur att göra, vi har en totalt misslyckad integrationspolitik. Det säger liksom sig självt att om man slänger ihop människor med djup traumatiska upplevelser i sönderfallande förorter och tror att de bara "så där" ska lära sig ett nytt språk, bygga upp ett nätverk, anpassa sig till svensk kultur och bara glida in på arbetsmarknaden utan några problem, så är man djupt naiv. Och tyvärr är det just det våra politiker under årtionden har varit. Men även här tror jag vi har olika åsikter. Jag tror nämligen inte att vissa grupper råkar vara mer benägna till brottslighet bara för att de är "invandrare". Orsak och verkan är mycket mer komplicerat än var du råkar vara född. 

För övrigt är det knappast förvånande att vissa personer känner sig hotade och skrämda av invandring. Det är ett fenomen vi ser upprepade gånger genom historien. Oavsett vart invandrarna kommer ifrån så ses stora grupper nyanlända med skepticism och rädsla. Man kan ta Stockholm som exempel, för ca 150 år sedan kom horder av "lantisar" från hela landet till Stockholm i jakten på jobb. De bemöttes med ilska, våld och fördomar. Och de kom bara från Dalarna, Småland, Värmland och andra "exotiska" platser. Bostadsbristen var total, folk bodde i vedbodar och svinstior, folk svalt ihjäl, jobben var få och säsongsbetonade, misären ofattbar. Idag hävdar ättlingarna till de "invandrarna" stolt att de är ur-stockholmare med minst tre generationer innanför tullarna. 
    Min poäng är att historien upprepar sig och det vi idag ser som ett hot allt som oftast visar sig vara en tillgång. 
    Ur det individuella perspektivet behöver det givetvis inte vara problematiskt att en person från Colombia bor i Sverige. Men då gäller det alltså just den enskilda individen. Tar du en större grupp människor från Colombia så kommer en stor del av dessa inte anamma en svensk identitet, tillräckligt många för att det ska bli problematiskt. Och därför kan vi inte acceptera att colombianer flyttar till Sverige, och det gäller även de individer som potentiellt skulle kunna anta en svensk identitet.

Jag kan presentera källor om du vill, om det är något av mina påståenden du ifrågasätter. Det är bara att fråga, källhänvisning är alltid bra för att ifrågasätta och utveckla sina egna åsikter. Det är just därför jag gärna tar del av forskning, jag ser ingen poäng i att undvika det för att riskera prestigeförlusten i att inte ha "rätt". Men angående din länk: du får nog vara lite mer specifik, jag har inte riktigt tid att själv leta mig fram.

Men du måste ju ställa dig frågan: Varför har vi en misslyckad integrationspolitik? Finns det något land i världen som har en helt lyckad integrationspolitik? Anledningen till att den är misslyckad är för att den är dömd att misslyckas, mångkulturen är dömd att misslyckas, eftersom den strider mot de biologiska premisserna för mänsklig organisering. Mångkultur har inte fungerat någonstans tidigare i historien, och det kommer inte fungera nu heller.

Orsakerna till varför invandrare är mer brottsbenägna än svenskar har jag diskuterat flera gånger. Jag tror det beror på en kombination av orsaker. (Fetstilta) Du menar att du inte tror på att invandrare är överrepresenterade p.g.a. genetiska orsaker? Jag utesluter inte den hypotesen, men jag tror givetvis inte att det är en ensam förklaring, utan det är naturligtvis en kombination av flera orsaker.

Ditt sista stycke är intressant, men du kan inte likställa gårdagens "invandring" av lantisar med dagens invandring av etniskt avlägsna grupper. Det är stor skillnad. För övrigt är dagens extrema invandring till Sverige och Europa inget vi sett tidigare i historien, utan det är nåt nytt.
  • vonpluring
    Anonym (nyfikengul) skrev 2015-04-06 21:59:09 följande:
    Svenskhet och genetik
    Man kan säga att jag är invandrare. 1600 talet kom vi från Vallonien för att lära Svensken hur man smälter järnet. (så vi är valloner)
    Jag är också gift med en kvinna som kommer från Tyskland. Vars Morfar fick sitt straff i och med han var officer i SS. (Standartenfuhrer )

Som jag ser det så var säkert Samerna den ras eller genetik som fanns här först.

Och med det så kan vi alla packa våra väskor direkt. Du jag och alla andra.
    Förutom samerna då. Du får också undantag om du är same..

Älskar mitt land och så pass att jag är beredd att offra mitt liv för landet och fanan om det hotas från utomstående och inre hot. Är patriot..
    Det inre hotet som jag ser det, är inte invandrare. Snarare stolleprov till rasister och annat löst pack..

Men vi får väl packa väskan och dra vidare.. För nu ska vist bara samerna vara kvar. Om stolleproven får bestämma.

Det enda jag kan säga. Jag får hålla hårt i min fru när stolleproven dyker upp, Annars åker hon in i fängelse för att ha stoppat stolleproven i en brunn och hoppat på locket.{#emotions_dlg.djavulsk}
    Det var mest bara trams i det inlägget, men jag väljer ändå att bemöta det fetstilta:

Det där är klassisk desinformation och dravel som ofta återkommer som argument hos mångkulturivrarna. Svenskarnas förfäder kom till Sverige långt innan samerna.

Däremot ser jag naturligtvis samerna som en självklar nationell minoritet som vi kan samexistera med.
  • vonpluring
    Anonym (Fråga) skrev 2015-04-06 22:00:42 följande:

Jag har en pappa från en annan världsdel men han lämnade mig som bebis. Min uppväxt har alltså varit hos min svenska mamma och hennes släkt på en ort med väldigt få invandrare. Av naturliga skäl har därmed mina närmare vänner varit svenskar och den svenska kulturen är den enda jag känner till. Jag pratar flytande svenska och har studerar idag litteraturvetenskap samt det svenska språkets historia och uppbyggnad på universitetsnivå. Min pappas språk kan jag bara några få ord av.

Min fråga är alltså, betraktar du mig som svensk och Sverige som mitt hemland? Om du inte gör det, vad betraktar du mig som och vilket menar du är mitt hemland, med tanke på att jag inte passar in i min pappas hemland, inte är van vid den kulturen och inte ens kan göra mig tillräckligt förstådd för att köpa en liter mjölk i det landet?

Du tillhör vad jag betraktar som "gränsfall" i diskussion kring svenskhet och etnicitet. Du är inte helt svensk, men man kan inte heller säga att du inte alls är svensk.

Det finns många gränsfall, som du, som bor i Sverige idag. Huruvida jag tycker att det skulle vara fördelaktigt om de valde att bosätta sig någon annanstans varierar nog i varje enskilt fall. Jag tycker absolut inte att du på något sätt ska tvingas ut ur landet, utan du ska ha rätt att bo och leva i Sverige precis som alla andra svenskar.

Jag anser ju att det vore bra om Sverige till stor del vore etniskt homogent, men det finns självklart utrymme för att en mindre del av befolkningen har den bakgrund som du har.
  • Anonym (nyfikengul)
    vonpluring skrev 2015-04-06 22:22:06 följande:
    Det var mest bara trams i det inlägget, men jag väljer ändå att bemöta det fetstilta:

Det där är klassisk desinformation och dravel som ofta återkommer som argument hos mångkulturivrarna. Svenskarnas förfäder kom till Sverige långt innan samerna.

Däremot ser jag naturligtvis samerna som en självklar nationell minoritet som vi kan samexistera med.
    Det finns inget trams i det inlägget. Det kan jag lova dig.
    Precis exakt så ser det ut i mitt sociala liv och den historia om både mig och min fru.
    O  tror mig.. jag känner henne väl..

Oavsett.. så kan jag spotta i näven och säga.. kollar du noga så är du säkert någon invandrare.

Det enda du kan har svårt för är att hitta vidare i Europa. Efter som så mycket av kyrkböcker och annat blev förstört under de två stora krigen.

Ska vi packa väskan nu eller?
  • vonpluring
    Anonym (vilgot) skrev 2015-04-06 22:07:52 följande:

1. Problemet är väl snarare att det är väldigt svårt att hitta bostad i "vita" områden. Jag hade förut en kollega från Somalia, som inte vill något annat än att flytta ifrån sina kusiner i Husby. Jag sa ungefär att så svårt är det faktiskt inte att hitta bostad via blocket - det har jag själv lyckats med flera gånger - och han tittade på mig som om jag vore en idiot och sa: Du tror alltså att folk hyr ut till Somalier om de har valet att hyra till någon annan isället? 

Det är också svårare för invandrare att få jobb i Sverige, vilket också har med rasistiska strukturer att göra. Med låga löner måste man bo i billiga delar av staden/landet och där kommer andra i samma situation att bo. Jag tror att ganska många som bor i t.ex. Rinkeby hellre hade bott på Södermalm i Stockholm om de hade haft pengarna och möjligheten. Men du kanske tror att de hade bott kvar hur rika de än var för att de kände en sådan samhörighet med andra icke-vita?

2. Jag har absolut argument som jag bygger min politiska åskådning på. Men det skulle nog bli en hel roman om jag började räkna upp dem och detta är trots allt inte "ställ-era-frågor-till-socialliberalen-tråden". Jag är, tro't eller ej, inte här för att rubba dina uppfattningar utan för att jag vill försöka förstå hur du tänker och fungerar. Och jag är tacksam över att du svarar på frågorna. 

3. Att du inte likställer en zimbabwisk medborgares välmående med en svensk medborgares välmående är ju inget annat än rasism. Det hoppas jag att du själv inser? Vilket inte direkt förvånar mig eftersom nationalism och rasism ju ofta går hand i hand. Du kan slänga ord som "trams" runt dig hur mycket du vill, om du tycker att det bidrar till ett konstruktivt samtalsklimat. För mig är det inte trams utan en självklarhet och en anledning till att jag inte är rasist (eller nationalist, för den delen).

4. Visst låter du dina känslor styra din "politiska uppfattning". Det du säger är ju att eftersom du identifierar dig mer med vita (och hävdar att det är naturligt för alla vita att göra detsamma) så bör vi föra en politik som hjälper vita mer än andra. 

5. Ang. våra mammor: När du har betalat skatt är detta inte längre dina pengar och även om du vill se en del av dem som dina så är skatten jag betalar definitivt inte dina pengar och därför vet jag inte varför du skulle ha mer rätt än någon annan svensk skattebetalare att avgöra vart pengarna skall gå. Men nu var det inte riktigt det min liknelse handlade om, utan det handlade om att basera sin politiska åskådning på vilka vi identifierar oss med och hur naturligt det är må vara (enligt dig, inte mig) att vita personer föredrar andra vita så betyder det inte att det rättfärdigare en politik som gynnar vita mer än andra.

1. Det är säkert sant att många invandrare vill flytta från utanförskapsområdena och hade gjort detta om de hade kunnat, men det beror knappast på att de känner en dödslängtan efter att få bo bland svenskar. Det beror i så fall på att de vill komma undan otryggheten och betongkaraktären i utanförskapsområdena. Har du för övrigt nån gång ställt dig frågan varför det är så mycket dyrare att bo i svenska områden, och att folk trots det väljer att bosätta sig där?

Alla mångkulturella samhällen är segregerade, och oavsett vad det beror på verkar ju segregationen uppenbarligen vara ofrånkomlig.

2. Det har du naturligtvis helt rätt i, jag håller på att glömma att trådens syfte är att ni ska fråga mig saker. Tack för att du är pigg i skallen :)

3. Nej, det är ju inte rasism? Det framgår väl inte på något sätt vad den zimbabwiske (varför skulle jag ta ett så krångligt land att stava till?) medborgaren tillhör för ras? Han kan ju lika gärna vara vit, barn till en svensk migrant (Zimbabwe har ju faktiskt en vit befolkning). Jag likställer inte heller en svensks välmående med en norrmans välmående, och norrmän är ju också vita.

Med "trams" menar jag naturligtvis att det är en totalt felaktig politisk ståndpunkt, att likställa utländska medborgares väl och ve med svenskars. Jag tycker det är en självklarhet att Sverige ska sätta sina egna medborgare i första rummet, av de tre anledningar jag gav innan, och så är det med det. Du håller inte med mig men jag tror jag har varit tillräckligt tydlig nu på den punkten.

4. Men i så fall kan man ju säga att all typ av politisk uppfattning bygger på känslor. Att man vill att människor ska må bra, bygger på känslor.

Mina argument för att jag inte tycker mina åsikter är byggda på känslor, är för att jag tror det här är det bästa sättet att styra ett land överhuvudtaget, ur objektiv synvinkel. Jag tror Japan också styrs bäst med en nationalistisk grund, och jag tycker att de borde ha en nationalistisk grund (inte för att jag vill lägga mig i hur andra folk väljer att styra sina länder), och det tycker jag som objektiv åskådare. Dessutom tror jag att om min politik hade praktiserats i Sverige så hade hela världen i helhet tjänat på det, inte bara Sverige. De enda som tjänar på dagens invandringspolitik är de, i globalt sammanhang, få personer som lyckas ta sig till Sverige. Alla andra förlorar på det. Sveriges befolkning förlorar på det, Sveriges möjligheter att långsiktigt hjälpa andra länder minskar, och befolkningen i de länder människor flyttar från förlorar på det. Det är en väldigt ineffektiv politik som gynnar väldigt få.

5. Jag har ingen makt att avgöra var skattepengar ska gå, jag presenterar bara var jag tycker de ska gå precis som vilken sosse eller moderat som helst.

Du verkar ha bytt ut ordet "svensk" mot "vit", jag hoppas naturligtvis att även icke-vita gynnas av min politiska modell, som de förhoppningsvis själva praktiserar i sina egna länder. Jag vill inte gynna vita på bekostnad av någon annan, och det tror jag inte min politik skulle göra i ett större perspektiv.
  • vonpluring
    Anonym (nyfikengul) skrev 2015-04-06 22:48:34 följande:
    Det finns inget trams i det inlägget. Det kan jag lova dig.
    Precis exakt så ser det ut i mitt sociala liv och den historia om både mig och min fru.
    O  tror mig.. jag känner henne väl..

Oavsett.. så kan jag spotta i näven och säga.. kollar du noga så är du säkert någon invandrare.

Det enda du kan har svårt för är att hitta vidare i Europa. Efter som så mycket av kyrkböcker och annat blev förstört under de två stora krigen.

Ska vi packa väskan nu eller?
    Jag vet inte om du har läst hela tråden men jag har i tidigare inlägg klargjort att jag inte har något emot invandring från närområdet.

Så, så länge du inte är kriminell, så ser jag ingen anledning till varför du ska packa väskan.
Svar på tråden Jag är en person med starkt nationalistiska åsikter. Ställ era frågor!