• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • Anonym (tänk lite)

Jaaaa...

Ännu en hyllningstråd för fetma. Precis vad det allt fetare svenska folket behöver!

• LaLola
    Anonym (tänk lite) skrev 2015-04-08 06:58:57 följande:

Jaaaa...

Ännu en hyllningstråd för fetma. Precis vad det allt fetare svenska folket behöver!

Märkligt att du ser tråden så.....
  • Anonym (tänk lite)

Det blir ju likadant var enda gång någon (framförallt kvinnor) beklagar sig för sin övervikt här på FL. Direkt är det ett helt gäng (framförallt män) som måste påtala hur fantastiskt underbart vackert det är med feta personer. Och sedan är hyllningslavinen igång igen. Och gud nåde den som har en annan åsikt, eller vågar påtalar de medicinska problemen med övervikt.

• LaLola
    Anonym (tänk lite) skrev 2015-04-08 07:24:11 följande:

Det blir ju likadant var enda gång någon (framförallt kvinnor) beklagar sig för sin övervikt här på FL. Direkt är det ett helt gäng (framförallt män) som måste påtala hur fantastiskt underbart vackert det är med feta personer. Och sedan är hyllningslavinen igång igen. Och gud nåde den som har en annan åsikt, eller vågar påtalar de medicinska problemen med övervikt.

Jamen...är det fel att tala om att man gillar något? Då får ingen skriva att de gillar smala eller normalviktiga tjejer heller då? Eller är det extra hemskt för att det gäller just överviktiga människor?
    Ska vi skämmas för de vi är och gömma oss tills vi blivit normalviktiga och därmed accepterade i allas ögon?

Det är liksom ingen nyhet heller att det inte är sunt att väga för mycket. Det behöver ingen "vänlig" person upplysa om.
  • haveyouseenalittlegirl
    Anonym (tänk lite) skrev 2015-04-08 07:24:11 följande:

Men du, om en tjej frågar "finns det killar som tycker om sånna som mig?" Så är de väl dem som gör det som bör svara? Hon vet ju redan att allla killar inte gillar det?

Och när det kommer till hälsoaspekten så var ju hon som (alla) skrev om normalviktig - alltså förstod jag inte vad hon hade med tråden att göra och då påpekade jag det.

Jag ser det logiska i att klaga på tjocka människor - det är ju ohälsosamt. Men de betyder inte att man inte kan va åtrådd. Jag tycker du har en lite cynisk inställning, vad spelar det för roll för dig personligen om en del människor trivs tjocka/gillar tjocka människor?
  • LaLola
    haveyouseenalittlegirl skrev 2015-04-08 07:36:42 följande:
    Jag ser det logiska i att klaga på tjocka människor - det är ju ohälsosamt.
    Och jag ser inte det logiska iom att överviktiga människor inte är mer dumma i huvudet än andra o därmed inte behöver bli upplysta.....
  • haveyouseenalittlegirl
    LaLola skrev 2015-04-08 07:52:27 följande:

Och jag ser inte det logiska iom att överviktiga människor inte är mer dumma i huvudet än andra o därmed inte behöver bli upplysta.....

Jag tycker inte man bör göra det, allaborde få sköta sitt - men jag ser som sagt det logiska i det. Det handlar inte om att vara dum i huvudet eller inte. Men när tjock debatten kommer upp kommer folk klaga på tjocka och jag ser det logiska i det, även om alla redan vet att de e dåligt.
  • Anonym (tänk lite)
    haveyouseenalittlegirl skrev 2015-04-08 07:36:42 följande:

Men du, om en tjej frågar "finns det killar som tycker om sånna som mig?" Så är de väl dem som gör det som bör svara? Hon vet ju redan att allla killar inte gillar det?

Men vad är meningen med alla dessa bekräftelsetrådar?

Har man varit på FL i mer än 5 minuter så vet man att det finns väldigt många personer här som går igång på överviktiga personer. Det tycks vara viktigare att vara fet än att ha en trevlig personlighet för att väcka intresse.

Detta vet TS om eftersom hon inte är född igår. Så vad är meningen med denna tråd om inte annat än att åter igen skapa en hyllningstråd för fetma?
  • Anonym (Lång)

Jag hade en mullig flickvän tidigare och tyckte att hon var väldigt attraktiv. Jag var jättetänd på henne, men hon ville vänta med sex, så jag fick aldrig uppleva det tyvärr.

• Kereza
    Anonym (Tjockis) skrev 2015-04-07 21:28:41 följande:

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

Alltså, när du tillochmed använder förkortningen "BBW" så kan du ju inte ha missat att det finns tusentals porrfilmer på just det temat, eller? Så vad var poängen egentligen? Att få höra det igen? Är dt här bara ytterligare en bekräftelsetråd?

Ja, dåså: jo, det finns miljontals killar som inte alls har problem med att knulla oss lite större - eller tillochmed Mycket större.
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer