• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

SL, håller också med nu försökte du den vägen som bara blev jobbig. Fortsätt amma det som går, det kan ju fortfarande komma igång rejält eller så mysammar ni det som går. Det var aldrig så lätt att amma som efter ettårsdagen, haha... Synd det inte börjar på det sättet!!

• JZ79
    weeme skrev 2015-07-30 21:04:24 följande:

Grattis Skade och Milla! Hoppas det går bra framöver Skade och att du kan njuta också.

Fantastiskt go bild Milla!

Redan, jag har mer mage än du, för späcket har ju fått flytta upp under brösten för att bebis ska få plats, haha.

I dag har vi varit på RUL och fått se en liten krabat som sträcker sig och har sig, men inte mycket känner jag. Följer sin storlek på millimetern och allt såg bra ut. Skönt att få se, önskar att jag snart känner mer så jag vet att det finns liv kvar. Otroligt ofattbart att vi kommit så här långt, kan fortfarande inte fatta det.

Jag har också större mage än Redan, haha! Tänkte också att det nog beror på att jag är lite tjock från början, så allt flyttar uppåt för min mage börjar högt
    Grattis till lyckat RUL Hjärta Vi ska göra vårt om ca 2 veckor, längtar!!
  • Redan47

Frk röd, vad hände på spec Mvc? Intresserad då det skiljer sig så åt i landet.

• zaq1234

Grattis till bra RUL weeme.

Hur går det för er skade?

Milla o Bullen, hur mår ni? Hoppas det inte gör lika ont längre!

Idag är det BF dagen o jag känner absolut ingenting... Vill så gärna att det kommer igång av sig självt nu... Var så säker på att den skulle komma tidigare... Men icke...de säger ju att de sätter igång 41+0 vilket är på söndag... Men gör dom sånt på söndagar...? Det känns så sent mer 41+0... Bor man 20 mil härifrån så tycker man 38+0....som ni förstår så oroar jag mig för att det blir för sent...

• Redan47

Zaq, ja nu är väntan olidlig. Ni har alltså ej fått datum för igångsättning? Ring o be o få ett. Hur stor är bebis nu?

• zaq1234

Redan, vet inte hur stor den är, har ju inte gjort ul sedan 13 juni, de tycker inte jag behöver ngt till. På måndag ska jag till mvc o då sa de att vi pratar datum om igångsättning och ul, eller ska man ringa förlossning själv? Ang storleken så var den på kurvan i måndags gällande SF måttet.

Hur mår du?

• TyckOmMig

zaq-förstår att väntan är olidlig och tiden stämmer ju med BF för mina gossar var uträknade till 3/8 men var ju beredd på en månads tidigare födelse pga att de var två men det blev ju hela 7v tidigare!
    Be om datum för igångsättning trodde också att du fått en tid för det i god tid..
    Så spännande och väntar följer dig önskar dig stort lycka till vännen-vi var ju i Riga nästan samtidigt!

Igår var premiär för min stora familj att vistas i offentlig miljö vi begav oss till sista rean några mil bort fyra större barn tvillinggossarna & jag för att göra några fynd!
    Gick faktiskt väldigt bra men många blickar glada hejarrop blir det och det är bara roligt men man förvånas ännu vad en del är frispråkiga rätt fram även när man sen fött sina underverk ung som gammal kan kläcka ur sig allt möjligt!!!

Måndag ska jag försöka gå till min frisör det var tänkt dagen det blev akut snitt så nu hoppas jag det blir av-tappar redan mkt hår blir en rejäl förändring bra mkt kortare variant på håret då jag haft långt samma frisör i evigheter-som det är nu måste jag ha det uppsatt ständigt för att Valentin & Konstantin ska slippa få mitt hår i deras ansikten då det ammas och man ständigt har dom i sin famn!

• TyckOmMig

Syskon lika?
    Nej som helsystrarna sina är dom väldigt olika!Bara två äggstvillingar födda samtidigt!

• bullenochgrisen

Nu är det snart dags! Spännande! Förstår att du längtar, de sista dagarna gör man ju typ inget annat :)

Här hemma kämpar vi med amningen, lillan har svårt att gå upp, kräks mycket så vi måste väcka henne varannan till var tredje timme, ska tillbaka till BVC på måndag för att se om det gett något resultat. Vägde henne i torsdags både innan och efter amning och då hade hon gått upp 60 g efter amningen men varför hon inte går upp till nästa BVC besök vet jag inte :( blir ju en ökad stress för mig också och hon äter helatiden, säkert två gånger i timmen men när jag försökte pumpa ur lite ( för att kunna gå och lägga mig så sambon då kunde ta och mata henne en måltid då jag var så trött efter att ha varit vaken både natt och dag) så kom det bara några droppar. Vet inte om mjölk produktionen har hunnit öka då hon ammar så ofta, hört att den kan börja öka efter ett par dagar. Men att det kom så lite oroar mig. Hinner inte mjölken rinna till mellan amningarna? Är den påväxt bort pga. Stress utav denna hets med att väcka henne helatiden och att jag får så lite sömn? Tankarna går ju i snurr. Jobbigt när inte allting flyter på :/

zaq1234 skrev 2015-08-01 09:34:17 följande:

Grattis till bra RUL weeme.

Hur går det för er skade?

Milla o Bullen, hur mår ni? Hoppas det inte gör lika ont längre!

Idag är det BF dagen o jag känner absolut ingenting... Vill så gärna att det kommer igång av sig självt nu... Var så säker på att den skulle komma tidigare... Men icke...de säger ju att de sätter igång 41+0 vilket är på söndag... Men gör dom sånt på söndagar...? Det känns så sent mer 41+0... Bor man 20 mil härifrån så tycker man 38+0....som ni förstår så oroar jag mig för att det blir för sent...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus