• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Blomman701
    Snart lycklig skrev 2015-07-23 20:06:32 följande:

buss=bara

Försök att inte stressa och drick en alkoholfri öl om dagen! Det fick igång min amning som dessutom blev mycket bättre när jag började lyssna på mig själv. Att amma tio minuter på varje bröst varannan timme som jag blev tillsagd gav mig tio nya grå varje gång, så jag lät loppan amma så länge hon ville men såg till atta hon fick ta ett litet tag på varje bröst för att ge båda stimulering! Det kommer jag lovar, det tar tid men låt dig intr stressas och för guds skull bry dig inte om alla som säger att det funkade med en gång för vi är alla olika! Det kommer vara något annat som funkar från dag ett för dig men inte dem! :) Vår loppa är äntligen nära 4 kilo och igår blev hon sex veckor, så ja det går sakta men hon äter och växer! KRAM
  • skade

Grattis Milla. Det lät som du hade en tuff förlossning.

Tack för alla lyckönskningar. . Lillgrabben kom via vanlig förlossning som startade av sig själv fyra dagar efter det att vattnet gåttt. En segdragen historia, mina värkar var inte så effektiva. Men han var pigg när han kom ut ändå.

Tack för goda råd, Fruhn. Med allt man ska lära sig, som sondmatning, långa kängurupass och en del stök med det praktiska, som t ex var vi ska bo vet vi knapt hur vi mår än. Vi får se vad som sker när vi landat.

• Redan47

Skade: ha det så gott nu i er nya tillvaro. Va jag förstår så är det mycket med ett barn på neo med allt vad det innebär, bebis verkar ändå stabil?

• JZ79
    Snart lycklig, stor kram till dig! Kämpa på, om du orkar och verkligen tycker det är värt det. Om du inte orkar fortsätta kämpa med amning så är det OK. En väninna till mig kämpade in i absurdum med amningen och varken hon eller bebis mådde bra av den situationen. Hon bara grät, pumpade, ammade dygnet runt. Hon gjorde allt, men det fungerade inte.. När hon till slut gick över till endast ersättning blev både mamma och barn lugna och trygga. Jag vill själv amma om det går, men skulle inte vilja hamna i den situation min väninna hamnade i. Hur du än väljer att göra så är det helt ok. Vill bara du ska veta det.. Du är en fantastisk mamma och kommer fortsätta vara det även om amningen inte fungerar. Kram! Hjärta
  • zaq1234

Hur känner du dig idag Milla? Funkar amning? Hur känns det i såret? Vilket sjukhus är du på? Jag har valt SÖS, får se om de har plats när det väl är dags.

• Redan47

Hur sjutton gör ni när ni lägger upp bild? Är det bara möjligt med dator? Får det inte funka med iPad iallafall....

• bullenochgrisen

Jag får det inte Heller att lyckas med Ipad. Men jag lägger upp bild via telefonen det går.

Redan47 skrev 2015-07-25 22:48:17 följande:

Hur sjutton gör ni när ni lägger upp bild? Är det bara möjligt med dator? Får det inte funka med iPad iallafall....

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus