• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Så söta bebisar ni visar upp på bilderna. Jag får det inte att funka med att lägga in bilder...........

• zaq1234

Hur gick det för dig bullen idag på bvc?

Har nu varit på mvc. Planen är i Sthlm att det är 41+0 som gäller om allt ser bra ut, med bra menar man att man känner bebis varje dag.
    BM sa åt mig att inte ringa förrän på fredag till förlossning o säga att jag ska sättas igång på söndag.....hon kände efter o tappen var långt bak..,..vilket inte säger ngt egentligen sa hon, men är den längre fram så kanske det är dags snarare...men man vet inte sa hon.

Sätts man igång är det vanligaste med cytotec....har ngn av er erfarenhet av detta??

• bullenochgrisen

Det gick jätte bra idag på mvc!! Jag är så glad och lättad! Nu har lillan till och med gått över sin födelsevikt och väger nu 3510 g och är 53 cm lång! Vilken otrolig lättnad att allt slit faktiskt gett resultat. När man ammar så vet man ju faktiskt inte hur mycket dom får i sig så man har ju gått i dom banorna om att mjölken kanske inte riktigt räcker till osv. Troligtvis så var det något tillfälligt med kräkningarna och viktnedgången förra veckan, berodde säkert på att hon sov för länge där på natten. Nu har jag väl rubbat hennes nattsömn då jag fått ställa klockan och väcka henne varannan till var tredje timme, innan sov hon ju så bra på nätterna, vaknade var 4e timme och åt.

Nu behöver vi iallafall inte väcka henne men se till att hon äter var 4e timme iallafall. Dagtid äter hon ju typ två gånger i timmen ;)

Känns otroligt skönt att kunna släppa detta med vikten lite, blev ju så orolig och stressad.

• MillaQ2

Vilken lättnad Bullen! :) Vi var också på bvc idag och det hade gått åt rätt håll även om han inte kommit tillbaks till födelsevikt igen ( 3.220 Idag jmf med föd bikt 3385.. 52cm). Fortsätter med var tredje timme amning, och pumpar däremellan ur så vi kan ge lite i flaska för att veta att han verkligen får i sig ). Tack för era tips förut, precis vad som behövs man måste hålla honom vaken, han somnar så snabbt efter han börjat amma.

Zaq betr igångsättning kanske du kan fråga vad de har för alternativ till cytotec? Vet du om det är godkänt av läkemedelsverket nu? Jag fick något annat när jag blev igångsatt med min äldste son men den varianten använder de helst inte för den är så dyr (runt 1000 kr per dos) Det Var som en tepåse de satte in. Det är säkert inga problem med cytotec när de nu använder de i så stor utsträckning men om du skulle tycka det känns bättre med något annat kan du ju önska att du får det istället. (När jag fick missed abortion ville IVF kliniken i uppsala ge cytotec för att driva ut embryot men jag fick något annat av min läkare /gynekolog som var mildare ) Funderar på vad det hette som jag fick för igångsättning ... återkommer om jag kommer på...

• MillaQ2

Alltså medlet var mildare :) Läkaren kanske också iochförsig :D

Tror det var Propess jag fick för igångsättning!

• TyckOmMig

Zaq-jag har gjort 5 igångsättningar av alla mina förlossningar och barn och aldrig behövt använda Cytotec-allt från gel till värkstimulerande dropp i slutändan det finns olika alternativ beroende på status längd av graviditeten men alla gångerna har det gått bra både i v 35-40!
    Tänker på dig.????

• MillaQ2

Hoppas dock att det inte ska bli aktuellt, hoppas det sätter igång av sig självt istället. Är det fem dagar kvar till igångsättning om inget hänt före?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus