• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Kakolina

Grattis Milla och Skade!

Själv föddes jag i vecka 32 och vägde bara 1140 gram, men växte till mig bra i alla fall. Försökte googla för att se om jag ska ha större risk att föda tidigare själv, efter vad jag hittade kan det vara en ärftlig komponent i detta, men man verkar inte vara helt på det klara med om det är modern som föder tidigt eller om det är fostret som kommer tidigt. Om det är det senare borde min tidiga födsel inte spela så stor roll vid ÄD..

Var på KUB i fredags. 1:1600 risk, så gick inte vidare med ytterligare tester. Hon tyckte allt såg bra ut. Jag tyckte nästan det var häftigast att höra hjärtslagen, det kändes så omedelbart på nåt sätt, men det var kul att se på krabaten också!

• zaq1234

Redan, jag känner mig förväntansfull, lite orolig, nervös, just för att allt gått så bra hittills och jag mått så bra, är rädd för att den ska sluta leva där inne innan den är ute... Bm säger att allt är normalt att jag inte ska oroa mig..säger också att jag ska känna samma fosterrörelser varje dag... Jätte svårt att veta.. Men jag känner ju då o då så jag tror det är ok. Klockan 22 härjar den som mest vanligtvis.

Milla, kul att höra från dig!! Får man inte smärtstillande mot värken? Eller går inte det då man ammar? Hoppas läkningen går bra framöver!

• MillaQ2

Tack kakilona! Härligt med UL att allt såg bra ut och den fina bilden du fick. Tänk va , att det är en liten levande människa därinne :)

Zaq , man får Alvedon och ipren de tar udden av smärtan men räcker inte riktigt. På sjukhuset kunde man få morfin men det tycker jag känns obehagligt när man ammar. Vad häftigt att din bebis fixerat sig, det kan hända närsomhelst nu :) Och bebisen verkar veta precis hur den ska göra :)

• MillaQ2

Kakolina ska det ju vara, så liten text på telefonen och bebis på armen.

Men just det, det där med förtida födsel och ärftlighet. Enligt vad jag hört så har ärftligheten att göra med orsaken till att det sker för tidigt tex om det har att göra med nån sjukdom el tillstånd som påverkar.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus