Redan, min erfarenhet av vården på NÄL är rätt vedervärdig (förutom en knä op som blev bra när jag till slut lyckades byta läkare) i alla kontakter jag haft med dem. Brrr. Så det känns inte som jag är i trygga händer på något vis alls, fast det är jag säkert. Därför vill jag denna gång vara förberedd så gott det går, i fall jag råkar på samma empatilösa frånvarande spektakel som när jag var på förlossningen. (Hade turen att få två normala sista timmen då). Jag ser framför mig att de klantar sig, inte vet vad de gör, är stressade, underbemannade och allmänt frånvarande
. Måste försöka dämpa den panik jag får bara jag tänker på att vara i händerna på dem igen. Tur KS finns, försöker tänka på fördelarna. Ska be min BM peppa mig på torsdag. Att bli guidad av en narkosläkare låter skönt, kan bra hoppas att det finns någon med något bakom pannbenet när det är min tur.
Ingen av de som gjort TUL har vetat varför de ska göra det för att det är ÄD (fyra dr) men det kanske är normalt, jag tycker det känns lite märkligt. De kanske har massor av olika direktiv så det är svårt att veta varför de gör allt.
Den dr som jag pressade sist om vad ta det lugnt innebär klämde till slut ur sig att det var ok att ha ett sexliv. Den andre jag pressade sa att hämta och köra till dagis, det du antagligen gör i livet nu, är ok. (Man kanske inte ska ta för givet att gravida ligger på sofflocket och käkar praliner, hon vet uppenbarligen inte vad dårar som jag kan hitta på när man inte känner sig så krasslig och knappt ens stor om magen). Jag googlade och nu tar jag det lugnare!!!!