• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Hej alla!
    Först frk röd, jag hade som kramp/håll många ggr under grav vid ett tillfälle pågick en vecka. Vid lök besök konstaterades livmoder ligament tillväxt. Men håll koll o fråga bm om det blir värre. Ibland kan ju bebis ligga mot inre organ.

Vi kom hem igår kväll. Första dagen hemma. Går mest åt till organisation o packa upp inköp av amning o pump artiklar. Har full mjölkproduktion är självförsörjande . De erbjuds ammas och toppas med sond och ibland orkar de bara sond.

Fortfa slut energi fattig, men det kan ta några veckor....jag fokuserar på matning och dricka sova .

Grattis tillalla små hjärtan som visats sig! Vi får fira alla hjärtans dag oftare vi!

Kram hörs

• Kcb

Härligt att höra av dig Redan! Hoppas att de undan för undan för undan orkar amma mer!

• Sunlight

Syskonförsök snart. Är det någon som har utrogest över som jag skulle kunna få eller köpa? Det vore snällt.

• HRE
    Sunlight skrev 2015-11-01 08:37:45 följande:

Syskonförsök snart. Är det någon som har utrogest över som jag skulle kunna få eller köpa? Det vore snällt.

Jag tror jag har! Ska kolla när jag är hemma. Vilken klinik går ni på?

• HRE

Imorgon får vi åka hem! Hemsjukvård som gäller då. Känns jätteskönt. Det blir liksom någon konstig bebisbubbla här på neo. Inte riktiga livet liksom. Hemma har man ju mer än ett rum att röra sig i i alla fall! Och så saknar jag min katt. Och ja, hela huset egentligen.

Sara och Emil är snälla bebisar och växer otroligt snabbt. Små är de fortfarande men inte så länge till! Sara äter flera mål varje dag utan sond med nappflaska men Emil är lite lat så han tycker det räcker att äta lite - sen sondas;.) Men det kommer väl. De behöver ingen värmebädd utan håller värmen fint med kläder och täcke.

Igår hade jag en liten kris - att bara sova max 2.5 timme per gång är en väldig påfrestning för kroppen. Så när personalen kom in började jag gråta så de hade bebisarna över natten så jag kunde sova. Jätteskönt! Min syster ska ta "pappaledigt" i veckan så jag kan sova lite då med.

Tyck om mig - hur gör du med sömn? För egentligen tycker jag det är det enda som är jobbigt - själva bebiskötanden går bra.

Redan, härligt att det funkar med amningen! Du måste verkligen ha pumpat ofta för att få igång det så snabbt.

• TyckOmMig

HRE-sömnbristen är faktiskt det värsta här hemma med.Inte ens nu då mina tvillingar är lite större(4,5 mån)sover de riktigt bra fortfarande tokigt man måste orka vara stenhård med att samköra göra allting samtidigt och med tvillinggossarna går det inte riktigt lika enkelt som när tvillingflickorna när dom var så små för dom är ju egna individer och får helt olika sätt att vara tyvärr är ju Valentin ganska van vid att bli buren sen sitt ljumskbråck och allt vad det innebar han somnar dock först av de bägge kvällstid men då håller Konstantin mig vaken vill vara social fram tills tolvsnåret samma på morgonen Valentin är vaken tidigare medans Konstantin sover pga deras olika rytm så där förlorar jag tid men valt det just nu ändå för att ha mys egentid med varje.Nattetid har jag heller inga fasta tider längre sen man slapp schemastyrd sondning ställa klockan titt som tätt får de bägge äta vakna som de vill förutsatt att de går upp i vikt som de ska.Trivs med att helamma mina men ser ändå till att något mål är med flaska ifall olycka skulle vara framme att man blir sjuk eller behöver vara borte längre tid.Mina har inte blivit lata ratat brösten för det och det är verkligen så skönt.Nattetid sköter jag helt mina små själv men de större tvillingflickorna på snart 2 år hjälper mina två äldre barn till med om dom vaknar behöver tröst om det krockar tidsmässigt.Det är snart dags för att styra upp fasta tider introducera havregrynsgröt smakportioner då brukar allting falla på plats unnar mig att njuta av första bebistiden men visst är det svårt med sömnbrist jag kan ju inte ens passa på dagtid att vila slumra men jag lovar du fixar det ändå klarar jag det klarar du det galant och vad härligt att du får stöd hjälp av din syster jag har ju det förmånligt med alla mina övriga barn som finns här för varandra om orken tryter men tiden går så fort alla de mina har haft höstlov denna vecka extra famnar som bär tröstar men också mer matlagning fika!

• Frazze

Åh gudars vilka sötingar du har tyckOmMig! Har du fler barn än tvillingparen? Lyckliga dig! Här önskar vi oss ett och det verkar ju änna omöjligt tyvärr! Men det kommer väl någon gång.

Har lite undersökningar framför mig nu och jag hoppas att allt ser bra ut!

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-10-31 16:50:54 följande:

Hej alla!
    Först frk röd, jag hade som kramp/håll många ggr under grav vid ett tillfälle pågick en vecka. Vid lök besök konstaterades livmoder ligament tillväxt. Men håll koll o fråga bm om det blir värre. Ibland kan ju bebis ligga mot inre organ.

Vi kom hem igår kväll. Första dagen hemma. Går mest åt till organisation o packa upp inköp av amning o pump artiklar. Har full mjölkproduktion är självförsörjande . De erbjuds ammas och toppas med sond och ibland orkar de bara sond.

Fortfa slut energi fattig, men det kan ta några veckor....jag fokuserar på matning och dricka sova .

Grattis tillalla små hjärtan som visats sig! Vi får fira alla hjärtans dag oftare vi!

Kram hörs

Krampen i övre delen av magen har blivit bättre. Pratade med min bm om det och hon trodde att det berodde på tryck på inre organ samt tillväxt av livmoder. Men det fick ju inte bli värre sa hon för då måste en läkare undersöka orsaken. Ska på TUL på torsdag, kanske kan de se nån orsak där.

Skönt för dig att vara hemma och att det går bra med amningen.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus