• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • HRE

Jag skulle skriva flaskmata men här på neo kallar det det att nappa! Men vi vanliga säger väl fortfarande flaskmata, haha!

• Rosen 76

En fråga till er alla:
    Är det någon som känt krampliknande (typ maginfluensa känsla) i magen med diarré?
    Har det lite till och från just nu...
    Kan det vara medicinerna?

• Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-24 11:17:16 följande:

En fråga till er alla:

Är det någon som känt krampliknande (typ maginfluensa känsla) i magen med diarré?

Har det lite till och från just nu...

Kan det vara medicinerna?

Jag tror att Weeme hade problem med magen i början. Jag tror nog att det kan vara medicinerna dom bråkar. Det är ju inga alvedon precis
  • villsågärna38

Superstort grattis Redan till tjejerna! Va underbart att de är här och att de mår bra. Mindre bra att du mår dåligt. Usch! Krya på dig! Kramar

• Kcb

Jag måste bara fråga er som har kommit lite längre i era graviditeter... Jag är på dag 12+2 idag och har blivit toknojjig. Vaknade i morse och kände mig "normal". Känner mig inte ett dugg gravid (okej, lite ömma tuttar, men det är det enda...). Inget illamående och känner mig "smalare" än vad jag har gjort på många veckor. Vi var på ul för 2 veckor sen och allt såg bra ut, och ska på nytt på tisdag som tur är...

Har någon av er upplevt något liknande? Eller känner någon som det varit så för och som det har gått bra för? Om någon varit med om liknande vid den här tiden och det inte gått bra så är jag tacksam om ni inte skriver det som svar just nu... Är nojjig som det är! Jag orkar inte med fler bakslag. 3 MA får vara nog! Behöver något som får mig att sluta nojja...

• Frazze
    Kcb skrev 2015-10-24 15:55:50 följande:

Jag måste bara fråga er som har kommit lite längre i era graviditeter... Jag är på dag 12+2 idag och har blivit toknojjig. Vaknade i morse och kände mig "normal". Känner mig inte ett dugg gravid (okej, lite ömma tuttar, men det är det enda...). Inget illamående och känner mig "smalare" än vad jag har gjort på många veckor. Vi var på ul för 2 veckor sen och allt såg bra ut, och ska på nytt på tisdag som tur är...

Har någon av er upplevt något liknande? Eller känner någon som det varit så för och som det har gått bra för? Om någon varit med om liknande vid den här tiden och det inte gått bra så är jag tacksam om ni inte skriver det som svar just nu... Är nojjig som det är! Jag orkar inte med fler bakslag. 3 MA får vara nog! Behöver något som får mig att sluta nojja...

Där igen så kan jag referera till Weeme! Hon vaknade upp och kände inget alls! Så var inte orolig, det kan vara så antar jag!
  • Rosen 76
    Kcb skrev 2015-10-24 15:55:50 följande:

Min förra graviditet var lite sån... Symptom kommer och går lärde jag mig då!
    Tror inte du behöver vara orolig alls.
  • Kcb

Tack! Det var det jag behövde höra.... Det är ju sällan man önskar sig lite illamående och svullen mage...

• swede

Åh vad ledsen jag blir att höra det Lana :( Skickar dig den största kramen. Förstår det känns väldigt tufft, skulle vilja säga någonting klokt...
    Skickar alla mina tankar till dig!

Stort grattis Rosen! Nu håller jag alla tummarna för dig...!! Du frågade om magproblem, jag har haft jätteont i magen vid tidigare försök (dock inte denna gången), och jag är övertygad om att det hade att göra med den mix av medicin som jag "tryckte i mig" då. Det är ju inte lite medicin direkt...

KCB, jag går in i vecka 22 på måndag. Jag mådde illa vecka 7-11 ungefär, men från v12 har jag i stort sett inte haft några symptom alls. Varit livrädd för att något skulle ha hänt fostret, men det har sett bra ut. Det är väl inte för inte dessa veckorna kallas för "spökveckorna". Vad är ditt "nästa steg"? Har du något UL inbokat?
    Grattis, lycka till och jag håller mina tummar för att allt ska gå bra.

• swede

Kcb, såg just att ni har inbokat UL på tisdag. Ett stort lycka till!! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus