• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Wonderstruck

Fina ni är HRE. Rummet påminner mycket om det vi hade på neo, sängarna var stenhårda. Men man hade ändå inte tid att sova.Skrattande

• Kcb

Nu har vi varit på UL igen och allt såg jättebra ut den här gången också! Hoppas att jag kan slappna av lite mer nu...
    Barnmorskan som gjorde det var hur cool som helst och gick verkligen igenom hela fostret, och fastän det bara är v.12+4 idag, så kunde hon se att den hade alla fingrar, att den sög på tummen, att den hade alla stora strukturer i hjärnan och att ryggraden såg jättefin ut och inte verkade ha någon tillstymmelse till ryggmärgsbråck. Tänk vad man kan se på ett pyre som bara är drygt 7 cm... Den hade hicka när vi började, så hela fostret hoppade omkring... Tyvärr har ja moderkakan i framkant, så hon trodde inte att jag kunde förvänta mig att känna mer än kanske väldigt diffusa rörelser innan v 20...

• TyckOmMig
    JZ79 skrev 2015-10-26 22:48:20 följande:

HRE, så fina ni är <3

TyckOmMig, surfar du på dator eller telefon? Fl-appen på telefonen är kass, jag går in via "safari" istället och då funkar allt som det ska.

Tack för rådet/tipset NU kan jag äntligen se era/mina bilder!

HRE-känns som en evighet sen mina var så små...nu är mina 4,5 månader!
    Hoppas jag kan vara till stöd hjälp om du undrar något framöver.
  • Fruhn

Hallå i tråden. Kommer med en uppdatering. Ännu en liten Äd bebis från Huddinge som sett dagens ljus. Tror att vi boostar deras statistik ordentligt.. Av 4 plockade ägg blev det 2 barn, helt fantastiskt!!
    Snart får man säkert sova igen också :)

• weeme
    Fruhn skrev 2015-10-27 16:09:30 följande:

Hallå i tråden. Kommer med en uppdatering. Ännu en liten Äd bebis från Huddinge som sett dagens ljus. Tror att vi boostar deras statistik ordentligt.. Av 4 plockade ägg blev det 2 barn, helt fantastiskt!!
    Snart får man säkert sova igen också :)

Grattis, härligt! Få ägg behöver inte vara en bedrövelseHjärta

Kcb, visst är det fantastiskt vad man redan kan se så tidigt!
  • Milla2016

Hej allihop!
    Nu kör jag igång med FET efter missfallet 1 okt. Fick min mens idag, helt enligt min cykel (konstigt att kroppen alltid fungerar när det gäller mens men inte vid graviditeter). Ska börja med medicinerna idag. Min fråga är: Jag hann dosera ut Femanest i en dosett samma dag som jag fick missfall. Kan jag ta Femanest som legat i en dosett sen 1 okt? Alltså, som inte förvarats i blisterförpackningen?

GRATTIS till er som fått era små mirakel! O Lycka till till er som ruvar och er som nyligen plussat! Kram!

• xxx4

Så bra att få starta igen o kunna fokusera på detta försök! Också bra tror jag att dina egna hormoner finns där o hjälper till med regelbunden mens, har tyvärr kungen erfarenhet av Femanest. Lycka till nu! Kram

Milla2016 skrev 2015-10-28 07:53:39 följande:

Hej allihop!

Nu kör jag igång med FET efter missfallet 1 okt. Fick min mens idag, helt enligt min cykel (konstigt att kroppen alltid fungerar när det gäller mens men inte vid graviditeter). Ska börja med medicinerna idag. Min fråga är: Jag hann dosera ut Femanest i en dosett samma dag som jag fick missfall. Kan jag ta Femanest som legat i en dosett sen 1 okt? Alltså, som inte förvarats i blisterförpackningen?

GRATTIS till er som fått era små mirakel! O Lycka till till er som ruvar och er som nyligen plussat! Kram!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus