• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Micro

Grattis Pink Lily,så underbart.

Redan jag har mailat o inboxat dig.

• JZ79
    pink lily skrev 2016-07-19 03:31:28 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen! Vår dotter är född, hon är helt underbar<3 . Vi är så tacksamma för att ED finns som ett alternativ, även om man måste åka utomlands för att få den hjälpen, och för att Dr D utvecklat en behandlingsplan för oss som gjorde att vi lyckades på första försöket. Gravid för första gången vid 46 år. Ett mirakel! Som så många andra sagt tidigare, ge inte upp sök hjälp!

Ååååh grattis!!! Så fantastiskt Önskar fler hade möjlighet till ED/dubbeldonation, utan det hade mitt liv varit meningslöst..så känns det nu efter att ha haft vårt lilla mirakel i över 7 månader hos oss Han är det bästa som hänt oss <3
  • xxx4

Åååå nu är du också mamma o er dröm har blivit verklighet! Så härligt! Nu är det bara att njuta. Vi njuter så oerhört nu när vi har vårt mirakel vår skatt i vår familj! Denna glädje är störst av allt o så värd allt kämpande som tidigare skrivits om i tråden. Ha det så fint nu!

pink lily skrev 2016-07-19 03:31:28 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen! Vår dotter är född, hon är helt underbar<3 . Vi är så tacksamma för att ED finns som ett alternativ, även om man måste åka utomlands för att få den hjälpen, och för att Dr D utvecklat en behandlingsplan för oss som gjorde att vi lyckades på första försöket. Gravid för första gången vid 46 år. Ett mirakel! Som så många andra sagt tidigare, ge inte upp sök hjälp!

• Frazze

Sitter här på vårdcentralen och väntar med spänning på att få ta mitt glukosbelastningsprov. Hoppas och ber att jag inte har lyckats få diabetes även om det är graviditetsdiabetes. Har inte ätit något sedan kl 20.00 igår och är räääääätt hungrig nu. Funderar på hur det ska gå att svälja sockerlösning på fastande mage utan att kräkas I alla fall, snälla håll tummarna för mig att det går bra idag.

• Frazze

Verkar inte vara min dag idag fastesocker låg på 4.8 tror vi så det togs om och då låg det plötsligt på 5.1 bådar inte gott. Det ska ligga under 8.7 för stt jag ska vara frisk ( in my dreams) under 10 är det glukosbelastning och över 12.1 så har jsg diabetes. Hur hände detta bara sådär efter alla mina toppenprover? Törstig som få nu efter detta äckliga sockerbatten :-P

• Frazze
    Frazze skrev 2016-07-20 08:52:34 följande:

Verkar inte vara min dag idag fastesocker låg på 4.8 tror vi så det togs om och då låg det plötsligt på 5.1 bådar inte gott. Det ska ligga under 8.7 för stt jag ska vara frisk ( in my dreams) under 10 är det glukosbelastning och över 12.1 så har jsg diabetes. Hur hände detta bara sådär efter alla mina toppenprover? Törstig som få nu efter detta äckliga sockerbatten :-P

Det var tydligen min dag idag! Efter 2 timmar så tog de blodprov och det visade 6.9!!!!! Jösses tänkte jag, det kan inte stämma. Ta om det och testade en annan apparat. Då låg det på 7.4 :-/ så vi tog ett 3dje och kollade i första apparaten igen och då låg det på 7.2 så det måste ju vara där runt i kring någonstans i alla fall. JAAAAAAAAAAAA jag har inte ens glukosbelastning! Happy as a goat så tänker jag i alla fall hålla mig ifrån en massa socker och godis nu min sista tid som gravid.
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-07-20 12:58:00 följande:
    Det var tydligen min dag idag! Efter 2 timmar så tog de blodprov och det visade 6.9!!!!! Jösses tänkte jag, det kan inte stämma. Ta om det och testade en annan apparat. Då låg det på 7.4 :-/ så vi tog ett 3dje och kollade i första apparaten igen och då låg det på 7.2 så det måste ju vara där runt i kring någonstans i alla fall. JAAAAAAAAAAAA jag har inte ens glukosbelastning! Happy as a goat så tänker jag i alla fall hålla mig ifrån en massa socker och godis nu min sista tid som gravid.
    Vad skönt att du låg under! ja inte långt kvar nu så försök håll ut! när har du bf?
    hade du planerat ks?
  • TyckOmMig
    Frazze skrev 2016-07-20 12:58:00 följande:
    Heja Frazze vad skönt att glukosbelastningen oron är över.
    Känns som tiden rusar i väg snart är du i mål-jag själv hoppas på en lugn harmonisk sommar för egen del liten i magen gör sig inte påmind än är i v 16+4!
  • Frazze

Ja såååååå skönt att slippa tänka på det! Men ändå skärpa sig sista tiden så att det inte kommer ändå. BF den 9/9 alltså om 7 veckor på fredag. Min mamma tror att jag bara har 5 veckor kvar. Vore ju underbart! Nä inget planerat ks utan jag hoppas på vad säger man "normal" förlossning. Här på skaraborgs sjukhus så har de ju en helt sprillans ny förlossningsavdelning och i v 36 (den veckan vi är beräknade) så öppnar det nya BB där partnern är garanterad att få stanna över natt. Gamla bb får de enbart stanna om det finns plats. Jag hoppas att hur det än blir att han får stanna! Jag vill inte att han ska behöva åka hem och ego bli lämnad ensam där. Men huvudsaken är att bebis kommer och är frisk och levandes sen får man bara ta resten.

Härligt TyckOmMig att tiden börjar gå för dig med! V 16 betyder snart dags för ul! I v 16 så kände jag inget heller utan det kom i v 19 tror jag. Men jag har ju moderkakan i fram så det var ju därför. Nu så kör den där lill* gymnastiska övningar mest hela tiden så jag bara njuter allt jag kan.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus