• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-07-25 15:12:59 följande:

Frazze mfl: rek oxå att gå in på nätet & beställa gratis babyboxar. Tex apotek hjärtat, jättefin med bra grejer. Bla våtservetter tvål reklam artiklar . Liberoboxen. Lloyd apotek. Kronan.

Jag har beställt dem! Har fått Liberos och väntar på de andra. Gillar dock inte alla kemikalier de trycker i alla servetter och duschtvålar. Varför förstöra sitt barns hud direkt? Propylen Glycol som är direkt cancerframkallande och uttorkande finns i Liberos duschtvål eller vad det nu var i den ena flaskan Nä bort med det! Jag använder sånt om jag hittar utan farliga ämnen!
  • Snart lycklig

Jag hade tecknat TH barnförsäkring, den som man betalar för, drygt en tusing. Då vår son kom 5,5 vecka för tidigt och vi var på neo, fick jag ut ca 10 tusen! Tummen upp för den.

Vi hade babynestet även i spjälsängen, så länge som möjligt.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-07-16 09:28:14 följande:
    Så skönt att höra ifrån dig! Jag undrar hela tiden om hur du mår smile1.gif Det är så tråkigt att du ska må så dåligt under din graviditet nu när det äntligen har gått vägen. Och bry dig inte om såna läkare som du fick där på spec mvc! Vad F*N rent ut sagt vet hon om att ha kämpat så otroligt för att bli gravid och få ett barn? Är inte det alla människors rätt att kunna få bli föräldrar, hur det än går till? Det är väl inte hon som behöver lida och må dåligt av det? Äh kom på nåt spydigt att säga till nästa gång om hon har mage att skälla ut dig igen (subba) Min läkare på spec mvc ser lika snäll ut som han är! Jag tog upp precis ALLT som jag var orolig för och han sa att då kollar vi upp det då! Done and dusted bara så! Inga protester eller något! Såna ska läkare vara, annars har de fel yrke! Speciellt om man jobbar med hormonstinna gravida kvinnor! Man vet ju aldrig hur en sån kan reagera?
    Vilken vecka är du i nu?
    Jag hoppas att du kan få migränen under kontroll, så att du kan få njuta lite innan pyret kommer.
    Stor styrkekram från mig smile1.gif
    Vad du är snäll!  {#emotions_dlg.flower} Önskar jag kunde säga att jag mår bättre, men tydligen ska jag drabbas av allt. Så svullna fötter nu så jag kan bara gå korta stunder. Sover uselt och täppt i näsan-när den inte blöder vill säga... Men det är värt målet! Drömmer

Förståelse från läkare har jag gett upp. Vi får se nästa besök v.29 vilken typ det blir. V.22 nu och ett b.m-besök och UL före v.29 också. Kram!
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-07-18 13:35:11 följande:
    Instämmer med frazze till dig jag är bara jag! Njut av att du bär på erefterlängtade bebis, krämpor och motgångar har du klarat förut, du fixar detta galant oxå! STollar finns det i alla skrån! Kram
    Ibland undrar jag om jag ska orka, men man gör väl det för man måste ju. Råkade träffa en gammal kompis igår som inget visst och hon blev skitglad för min skull. Glad  Åldern 47 kunde jag skita i tyckte hon och det är ju så sant. Kram!
  • Frazze

Åh herre min skapare vad man kan handla! Vi har handlat för 5000kr idag, men det känns inte som att man handlat nåt ändå. Jag hittar inga dusch grejer utan en massa kemikalier i, vad kan man använda då? Och jag ville ha såna gamla hederliga tvättlappar i skumgummi aktigt material till rumpan, men det verkar inte finnas det heller. Ja ja vi har några veckor till att leta efter grejer.

• azurea
    Frazze skrev 2016-07-26 21:04:20 följande:

Åh herre min skapare vad man kan handla! Vi har handlat för 5000kr idag, men det känns inte som att man handlat nåt ändå. Jag hittar inga dusch grejer utan en massa kemikalier i, vad kan man använda då? Och jag ville ha såna gamla hederliga tvättlappar i skumgummi aktigt material till rumpan, men det verkar inte finnas det heller. Ja ja vi har några veckor till att leta efter grejer.

Duschgrejer utan parfym - Apoteket. Deo utan aluminium - hälsokosten. Tvättlappar i skumgummi ska du hitta på Willys eller ev ICA :).
  • JZ79
    Frazze skrev 2016-07-26 21:04:20 följande:

Menar du duschgrejer till dig eller bebis? Olja i vattnet räcker till bebis. Vid blöjbyte tvättar vi med vatten och ev lite olja. Finns ekologisk olja till bebisar, inte massa konstigheter i. Tvättlapp i skumgummi finns i vanliga matvaruaffären, ekologisk olja också.
  • Frazze
    azurea skrev 2016-07-26 23:59:12 följande:

Duschgrejer utan parfym - Apoteket. Deo utan aluminium - hälsokosten. Tvättlappar i skumgummi ska du hitta på Willys eller ev ICA :).

Ah tack! Då köper jag dem där! Jag vill ha duschgrejer utan propylen Glykol och parabener etc. Usch att förstöra babysar så!
  • Redan47

Vanlig eko rapsolja använde vi på bebisarna när de var nykläckta. Torkande försiktigt med bomullsbads...spec runt hals o armhålor där det lätt blir fukt kvar. Och kokosolja använder jag oxå både som rengöring o smörjer oxå med.
    Skumgummitvättlappar är ju oxå tillverkade av plast... Ska du verkligen ha det, när det går att skölja i vatten direkt? Eller frotté.

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-07-28 09:14:04 följande:

Vanlig eko rapsolja använde vi på bebisarna när de var nykläckta. Torkande försiktigt med bomullsbads...spec runt hals o armhålor där det lätt blir fukt kvar. Och kokosolja använder jag oxå både som rengöring o smörjer oxå med.

Skumgummitvättlappar är ju oxå tillverkade av plast... Ska du verkligen ha det, när det går att skölja i vatten direkt? Eller frotté.

Jag tänkte ha det när jag är ute med den lill* bara. Annars ska jag använda frotte eller bara skölja. Man kan skölja ur dem ordentligt innan och ta lite olja på i en plastpåse. Sen ta en pappers efteråt! Inte så mysigt att ta med sig frotté ut, dessa kan man ju bara slänga. Inget propylen glykol i ialla fall.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus