Jag är bara jag skrev 2016-08-05 12:41:20 följande:
Tack snälla du! Ibland vill jag bara ge upp... V.24 imorron och ser inget slut på det dåliga måendet. Vill gråta när jag ser mig i spegeln. Sover dåligt p.g.a oro och allt större mage och den förbaskade nästäppan-som när som helst kan övergå i störtnäsblod. Läser om de som fasar över en viktuppgång på 4 kg och jag har skenat iväg minst 10 kg redan. Men orkar ju inget göra! Tycker så synd om min man som får stå ut med gnäll och mer jobb och rapar och jag vet inte allt. Samtidigt som jag vet att andra säkert har det värre och att jag själv kommer få det värre, men det hjälper inte här och nu liksom...
Vågar inte tro än så då törs jag inte glädjas heller så jag får panik när jag ibland tänker att tänk om vi verkligen får barn-hur ska jag orka, hur ska vi hinna köpa och få i ordning allt?!
Bara här jag vågar gnälla-det ses ju inte med blida ögon att gnälla som äntligen gravid. Och det är ju roligt när man nyser och väcker lille skrutt med ett ryck! Allt är inte skit, men lite väl mycket ibland.
Stor kram! Snart är din belöning här!
Ja jag förstår att det inte är lätt för dig! Din man står ut för han vet att det bara är en kort tid på max 9 månader som du kommer att ha det just så här jobbigt. Var glad att han är en sån man och inte den som skiter i allt och bara drar istället. Min man har just storstädat vår klädgarderob och omorganiserat allt där inne. Ska bli spännande att se vart jag hittar mina grejer sen

Men jag är evigt tacksam för allt han gör. Han kan torka alla hyllor och sånt utan att klättra som jag hade fått göra. Praktiskt att ha en man som är 210cm ibland
Jag har dammat väggarna i sovrummet och försöker få lite ordning där inne, men vi ska möblera om där så vi får nog städa om det mesta. Länns som att vi aldrig kommer att bli klara

Allt man köper ska tvättas ordentligt oxå, så det gör jag det med!
Finns det någon i din närhet som kan hjälpa dig med sånt? Tvätta lite åt bebis eller handla något åt dig eller montera babymöbler? Man får aldrig bli för stolt för att be om hjälp, men jag förstår oxå att drt finns en hel del som inte förstår din graviditet.
Jag hoppad att du lyckas stå ut hela vägen tills liten kommer. Du förtjänar så att bli mamma så som du kämpat. Njut av de få saker som får dig att må bra, det ger dig styrka att kämpa vidare. Håller alla tummar jag har för att allt ska gå bra. Kram