• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Lana68

Hej allihopa jag var förut aktiv på denna tråd men har de senaste månaderna inte varit inne alls av olika anledningar. Jag ser flera nya namn men även många som finns kvar ännu. Jag ser också att många äntligen har fått sitt efterlängtade plus eller sin efterlängtade bebis all lycka till er, ni andra ge inte upp det kommer att vända för er också. Min vän xxx4 så skönt att allt gick gått bra och du / ni har fått er prins, njut av lyckan, stunden och livet . Ta hand om er alla Många varma krama från mig ?

• Frazze
    Lana68 skrev 2016-08-07 00:28:06 följande:

Mitt hjärta blev ett frågetecken,

Hej Lana 68! Roligt att höra ifrån dig igen. Hur går det för dig? Har ni lagt ner allt och slutat försöka helt nu? Eller finns där fortfarande hopp? Jag hoppas att ni fortsätter att försöka! Kram
  • Jag är bara jag

Frazze: bor ni så trångt förstår jag behovet av både ommöblering och städ. Glad  Vi har 250 kvm och 2 hus till vi kan göra av med saker i så plats finns. Här blir det nog mer köpa när vi råkar hitta något och inget "gå in för det på en vecka" typ. Orkar inte det alls för åka bil och stå funkar inte med fötterna längre. Att magen är i vägen fattar jag, den är redan i vägen för en hel del här. Åka på spa och fixa "fiffi" krävde spegel som maken höll i!

B.b-väska blir nog rätt tidigt,känner på mig att jag inte går tiden ut. Men allt klart för uppåt en ettårs-bebis kommer det inte vara här hemma. Sovplats, vagn och skötbord -det får räcka. Tänkte julpynta och julhandla i november för dec. åker man inte iväg med en nyfödd direkt.

Hoppas du hinner vila mellan annat spik och hamrande! Kram!

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-08-07 10:07:31 följande:

Frazze: bor ni så trångt förstår jag behovet av både ommöblering och städ.   Vi har 250 kvm och 2 hus till vi kan göra av med saker i så plats finns. Här blir det nog mer köpa när vi råkar hitta något och inget "gå in för det på en vecka" typ. Orkar inte det alls för åka bil och stå funkar inte med fötterna längre. Att magen är i vägen fattar jag, den är redan i vägen för en hel del här. Åka på spa och fixa "fiffi" krävde spegel som maken höll i!

B.b-väska blir nog rätt tidigt,känner på mig att jag inte går tiden ut. Men allt klart för uppåt en ettårs-bebis kommer det inte vara här hemma. Sovplats, vagn och skötbord -det får räcka. Tänkte julpynta och julhandla i november för dec. åker man inte iväg med en nyfödd direkt.

Hoppas du hinner vila mellan annat spik och hamrande! Kram!

Hahahaha! Ja fixa fiffi det har jag lyckats med rätt så bra i blindo måste erkänna mig rätt så vig även med magen Hahahahahah. De har nog sett värre på sjukan hoppas jag.

Oj lyckliga ni som har SÅ mycket plats! Häromkring är huspriserna för ett renoveringsobjekt närmare 3 milj, så på en lön klarar man inte det. Hyreslägenheter finns inte att få tag i om man inte känner någon som känner någon. Vi har stått i kö nu i 5 år och är inte i närheten att bli erbjudna något. Men ett år el möjligtvis två klarar vi nog i denna lägenhet med en liten. Tur att de inte behöver så mycket plats i början. Min kompis har en 2a på 43 kvm och de bor 4 st där med en katt!!!!!!!!! Det begriper jag inte hur de klarar.

Ja jösses! Julhandla får jag och liten klara av här i stan på dagarna antar jag. Det är ju bara mormor, pappa, kusiner från oss sen blir det ju till liten som det ska handlas

Vi var inne på H&M igår och hittade en nallebjörnoverall som vi inte kunde låta bli! Det var kärlek vid första ögonkastet. (Stackars liten) sen blev det ett set med pyamas med fötter, ett par byxor med fötter, en t-shirt som förmodligen inte kommer användas, en body med lång ärm och en liten mössa. 199kr!!!! Och samma för overallen! Den tog vi i storlek 62 som det stod 2-4 månader på.

Sen blev det 2 par vita vantar så att liten inte river sig Har man väl börjat handla så går det då inte sluta sen!

Oj! Vi får nog skriva privata meddelanden i fortsättningen så att alla slipper läsa mina noveller Kram
  • TyckOmMig

Frazze/jag är bara jag-glädjs med er trevligt att läsa om er!
    Själv har jag denna graviditet fått finnar och trisst svampinfektion inget nice alls sen på RUL låg moderkakan i framväggen antagligen efter snittet med smågossarna så åter UL på SPECMVC i v 24!
    Jag som verkligen inte vill vara med om ett snitt till och längtar tills jag får känna sparkar.

• JZ79

Till er som försöker fixa "fiffi" i blindo säger jag bara: gå till salong och vaxa

Jag är bara jag, kämpa på!! Om du har svårt att gå men ändå vill ut i affärer så finns ofta

Rullstol att låna på köpcenter, större mataffärer, Gekås, Ikea (?) annars får arbetsterapeut ordna en till dig så du har en, jobbigt för dig annars att bli låst till hemmet. Oroa dig inte för vikten, det löser du sen. Kram!!

Frazze, jag använder grumme parfymfritt flytande tvättmedel. Aldrig sköljmedel. Tvättar allt i 60 grader. Köpt/fått mycket begagnade kläder/lakan mm, detta redan urtvättat så mindre gifter

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-08-07 10:33:46 följande:
    Hahahaha! Ja fixa fiffi det har jag lyckats med rätt så bra i blindo smile2.gif måste erkänna mig rätt så vig även med magen smile2.gif Hahahahahah. De har nog sett värre på sjukan hoppas jag.

Oj lyckliga ni som har SÅ mycket plats! Häromkring är huspriserna för ett renoveringsobjekt närmare 3 milj, så på en lön klarar man inte det. Hyreslägenheter finns inte att få tag i om man inte känner någon som känner någon. Vi har stått i kö nu i 5 år och är inte i närheten att bli erbjudna något. Men ett år el möjligtvis två klarar vi nog i denna lägenhet med en liten. Tur att de inte behöver så mycket plats i början. Min kompis har en 2a på 43 kvm och de bor 4 st där med en katt!!!!!!!!! Det begriper jag inte hur de klarar.

Ja jösses! Julhandla får jag och liten klara av här i stan på dagarna antar jag. Det är ju bara mormor, pappa, kusiner från oss sen blir det ju till liten som det ska handlas smile1.gif

Vi var inne på H&M igår och hittade en nallebjörnoverall som vi inte kunde låta bli! Det var kärlek vid första ögonkastet. (Stackars liten) sen blev det ett set med pyamas med fötter, ett par byxor med fötter, en t-shirt som förmodligen inte kommer användas, en body med lång ärm och en liten mössa. 199kr!!!! Och samma för overallen! Den tog vi i storlek 62 som det stod 2-4 månader på.
    Sen blev det 2 par vita vantar så att liten inte river sig smile1.gif Har man väl börjat handla så går det då inte sluta sen!
    Oj! Vi får nog skriva privata meddelanden i fortsättningen så att alla slipper läsa mina noveller smile2.gif Kram
    Läser gärna dina noveller! Glad  Vi bor på en gård så ett stort hus var inte nödvändigt, men ingick ju liksom. Som barn bodde vi 4 på 54 kvm och det gick det med. Syrran flyttade när jag var 5, men jag sov i köket tills jag var 12 år och tänkte aldrig på det.

Jag har köpt tre klädplagg än så länge. Blir det en tjej har jag en massa söta klänningar kvar efter mig som mamma sytt. Inget nötta. Inte min gamla overall heller och fast den är ljusblå tror jag en tjej skulle strunta i det. Flört

Fr.o.m idag är vi nog helt offentliga för maken berättade för några som garanterat spider det vidare. Dessutom syns det ju väldigt väl ändå-hade räckt med att träffa nån på ICA typ. Tungan ute Kram!
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2016-08-07 12:06:29 följande:
    Till er som försöker fixa "fiffi" i blindo säger jag bara: gå till salong och vaxa smile1.gif

Jag är bara jag, kämpa på!! Om du har svårt att gå men ändå vill ut i affärer så finns ofta
    Rullstol att låna på köpcenter, större mataffärer, Gekås, Ikea (?) annars får arbetsterapeut ordna en till dig så du har en, jobbigt för dig annars att bli låst till hemmet. Oroa dig inte för vikten, det löser du sen. Kram!!

Frazze, jag använder grumme parfymfritt flytande tvättmedel. Aldrig sköljmedel. Tvättar allt i 60 grader. Köpt/fått mycket begagnade kläder/lakan mm, detta redan urtvättat så mindre gifter smile1.gif
    Vi bor långt ifrån städer där rullstolar finns att låna. 12 mil sist förstörde fötterna helt, men med 3 mil till närmaste lilla stad kan det väl gå om jag vilar mycket där jag kan den dagen.  Blev inte bättre nu av att jag körde in ena foten under en dörr en natt när jag gick upp för det obligatoriska kissandet-blå är den! Fast det i sig går ju över. Vikten måste bort för så fort jag fött återkommer min vanliga sjukdom och då måste jag hålla vikten nere för att orka. Hoppas det faktum att jag inte äter för 3 längre gör att vikten planar ut. Kram!

• JZ79
    Jag är bara jag skrev 2016-08-07 13:18:31 följande:

Vi bor långt ifrån städer där rullstolar finns att låna. 12 mil sist förstörde fötterna helt, men med 3 mil till närmaste lilla stad kan det väl gå om jag vilar mycket där jag kan den dagen.  Blev inte bättre nu av att jag körde in ena foten under en dörr en natt när jag gick upp för det obligatoriska kissandet-blå är den! Fast det i sig går ju över. Vikten måste bort för så fort jag fött återkommer min vanliga sjukdom och då måste jag hålla vikten nere för att orka. Hoppas det faktum att jag inte äter för 3 längre gör att vikten planar ut. Kram!

Fundera på att ta kontakt med en arbetsterapeut, kanske kryckor kan

Hjälpa annars. Sjukgymnast kan säkert hjälpa med det.

Vet hur det är med vikt och sjukdom. Jag är reumatiker och det blir inte direkt bättre för rygg och höfter med övervikt

Kämpa på!! Så roligt att ni "kommit ut" nu
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus