• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz

Tyckommej: hoppas att pencilinet hjälper! Tycker de e sjukt att du inte kan få hjälp på förlossningen!

EGO: hade ni en betal gravid försäkring? Hur lång tid tog det tills ni blev godkända på ansökningen? Kan man bli nekad?

• TyckOmMig

xxx4-åh missade ditt fina inlägg till mig du skriver alltid också så omtänksamt till mig.
    Tack vännen för orden texten alltid så genomtänkt klokt ni är guld värda här i tråden.
    Får hålla ut i 48 h för att se om medicinerna jag fått ger positiv verkan annars skulle jag höra av mig genast redan de snabbtesterna de kollade var skyhöga värden.Blä.
    Blir nya anmälningar både före förlossningen under och efter till patientnämden-suck.

• xxx4

Tack det värmer att höra! Ingen fara missar också inlägg. Känner så med dig o din längtan att få bli frisk/stark igen tillsammans m familjen o alla barnen. Hoppas nu medicinerna hjälper. Jobbigt att behöva anmäla till patientnämnden men också viktigt så risken att andra drabbas minskar. Du är så stark o engagerad trots att du har så mycket att ta hand om, så beundransvärt! Ta nu hand om dig o dina små. Kram

TyckOmMig skrev 2017-01-10 18:57:19 följande:

xxx4-åh missade ditt fina inlägg till mig du skriver alltid också så omtänksamt till mig.

Tack vännen för orden texten alltid så genomtänkt klokt ni är guld värda här i tråden.

Får hålla ut i 48 h för att se om medicinerna jag fått ger positiv verkan annars skulle jag höra av mig genast redan de snabbtesterna de kollade var skyhöga värden.Blä.

Blir nya anmälningar både före förlossningen under och efter till patientnämden-suck.

• Påven Johanna II
    Jag är bara jag skrev 2017-01-04 16:50:24 följande:
    Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.
    Jag tycker inte att du ska gå till en kurator, jag tycker att du ska börja i terapi. Du var ju övertygad om att ditt självhat skulle gå över om du bara fick ett barn, men nu vet du att det inte är så det fungerar. Så varför inte göra något för att du ska få må bra i både livet och föräldraskapet?

Hur mår din man när du håller på som du gör? Han skulle också få det bättre om du slapp hantera det du varit med och det du känner på det där destruktiva sättet.

Varför inte testa? Om det är så dåligt som du föreställer dig så kan du ju sluta. Värre än så är det inte.
  • TyckOmMig

Livrem & hängslen hade jag ju fått utskrivet men nu efter mer än 48 h ytterligare en medicin till då jag inte känt mig helt ok än och magkänslan var rätt provsvaren visade att den snabbaste effekten blir med detta tillägg.
    Helt otroligt vilken maximal otur jag haft på slutet!
    Håll tummarna så ska jag försöka härda ut lite till och kurera mig!
    Nya hundkurser startar nästa söndag två födelsedagsbarn ska firas denna och nästa söndag bara att andas djup se mig omkring bland mina underverk & hundar så blir nog allt bra i slutändan!
    Den Region vi bor i har haft många anmälningar till patientnämden inte bara jag då...

• Mianhjärta

Håller helt med "Påven Johanna II", det är ingen kurator du ska gå till " jag är bara jag" utan en välutbildad och kompetent samtalsterapeut (finns många olika inriktningar som kbt, act, psykodynamisk m.m. och alla är bra på olika sätt, man får pröva sig fram). Terapeuten kommer dock inte hålla med dig om det du säger då deras arbete bygger på att hjälpa dig skapa självinsikt och förändra ditt beteende.

Jag lovar dig att du har så mycket att vinna på att söka hjälp och öppna upp för en förändring i ditt destruktiva tankemönster. Jag har själv suttit med i en gruppverksamhet med personer som led av psykisk ohälsa och utmattning och när ledaren bad oss skriva ned vilken person som står oss närmast i vårt hjärta så skrev alla sina barn eller sin partner osv. Ingen skrev SIG SJÄLV! Vår mycket empatiska och ödmjuka ledare påtalade detta för oss och förklarade att om ni inte värderar er själva högst, ser ert eget värde och sätter er själva i första rummet så kan ni aldrig bli en bra mamma eller en bra partner. Det är först när vi tycker om oss själva som vi blir bra för vår omgivning också. För mig blev detta något som jag ofta tänker på och påminner mig om. Jag tror dock det är viktigt att man förstår på vilket sätt man ska sätta sig i första rummet, det handlar ju inte om att man ska vara egoistisk och bara tänka på sig själv utan snarare att se sitt eget värde som människa och ta väl hand om sig både psykiskt och fysiskt. Tyvärr är det så att om du inte gör något åt situationen så kommer detta beteende att antingen överföras till ditt barn eller få andra konsekvenser för barnet ( om inte annat lär det visa sig i tonåren). Alla barn behöver uppleva hur omgivningen beter sig och pratar kärleksfullt om både sig själva och om andra. Det är viktigare än man tror, och jag lovar att det går att ändra på sin syn på sig själv om man bara är villig att se på saken ur ett annat perspektiv.

Stor kram och lycka till fina "jag är bara jag"

• Frazze

Åh jag måste bara berätta! Ni kommer ihåg att jag frågade om ett foster var väldigt litet på kub vad ni trodde om det. Min kompis skulle in på UL idag v 18 och hon sa att hon inget kände el nåt så hon var livrädd att vad de skulle hitta var ett dött litet foster där inne. Men inte då! Där inne fanns en levande liten bebis även om den fortfarande är liten. Jag hoppas så innerligt att den klarar sig och att det går hela vägen

• Frazze

Sådär! Nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt gröt till lilleman och drt var populärt vill jag lova. Jag blandade en smakportion och han slukade allt ibte mycket spill för att vara första gången han ätit så mycket med sked. Han ville klart ha mer, men det vågade jag ju inte eftersom att det var första portionen så han fick 90ml ersättning oxå som han slukade. Hahahah! Nu är ju frågan om jag vågar ge honom en omgång med gröt till idag eller om man ska vänta och se hur magen reagerar först innan man ger honom gröt igen.

• TyckOmMig

Frazze-vad härligt med din matglade son mina tvillingpojkar äter ännu gröt fast på egen hand så smidigt och väldigt bra komplement alternativ till ersättning/välling!

Sista dagen med mina dunderkurer från diverse infektioner idag.
    Magen min har klarat det bra var lite orolig eftersom jag blev toxinförgiftad i samma veva som jag gjorde mitt första ET för ett par år sedan och var mkt dålig då pågrund av en tandinfektion slutade ju med att min äldsta dotter fick donera sitt bajs/feces för att jag skulle kunna tillfriskna via lavemang vi låg inlagda på infektionskliniken jag väntade tvillingflickorna i v 8 ca det var då det nu har det bara varit lille nyfödingens bajs som luktat blä men nu så måste jag hoppas och tro att inget mer ska göra mig mer dålig.
    På BVC i fredags hade lille Nickolaos ökat till hela 5 kg trots han är prematur vilket ingen kan tro om jag inte vetat exakt när insättningen var och antal odlingsdagarna han är en riktigt stor gosse!!!!
    Ska bli spännande och se vem han kommer bli mest lik av sina fyra syskon!
    Ha en riktigt bra ny vecka alla fina.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-15 21:07:55 följande:

Frazze-vad härligt med din matglade son mina tvillingpojkar äter ännu gröt fast på egen hand så smidigt och väldigt bra komplement alternativ till ersättning/välling!

Sista dagen med mina dunderkurer från diverse infektioner idag.

Magen min har klarat det bra var lite orolig eftersom jag blev toxinförgiftad i samma veva som jag gjorde mitt första ET för ett par år sedan och var mkt dålig då pågrund av en tandinfektion slutade ju med att min äldsta dotter fick donera sitt bajs/feces för att jag skulle kunna tillfriskna via lavemang vi låg inlagda på infektionskliniken jag väntade tvillingflickorna i v 8 ca det var då det nu har det bara varit lille nyfödingens bajs som luktat blä men nu så måste jag hoppas och tro att inget mer ska göra mig mer dålig.

På BVC i fredags hade lille Nickolaos ökat till hela 5 kg trots han är prematur vilket ingen kan tro om jag inte vetat exakt när insättningen var och antal odlingsdagarna han är en riktigt stor gosse!!!!

Ska bli spännande och se vem han kommer bli mest lik av sina fyra syskon!

Ha en riktigt bra ny vecka alla fina.

Ja detnär ju jättebra att han äter gröt men jag gjorde ju bort mig rätt så rejält dock. Han har ju inte ätit något direkt innan utan bara smakat lite mos el så som vi haft på tallriken. Inget annat så inga större mängder utan bara doppa fingret. Så igår när jag blandade gröt dörsta gången så tänkte jag i mitt stilla sinne då det står smakportion att "kalas" perfekt! Jag blandar denna smakportion men tar extra vatten och olja i och han bara vill ha mer. Inte tänkte jag på att man ska börja med en sked el två Idiot som jag är! Åh! Han har inte haft ont i magen efter så det är väl bra, men han får ingen mer gröt nu förrän han bajsat. Ska ringa bvc och se vilken skada jag kan ha gjort på den lille stackaren. Han har inte tur som har en så puckad morsa alltså
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus