• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz
    TyckOmMig skrev 2017-01-18 22:07:30 följande:

dreamz-åh tänk att ni kommit så pass som till RUL snart.Tänker vill ni ha reda på kön innan födseln?När man är gravid går tiden lite långsamt ibland sen när underverket är född då vill man stanna tiden lite!

Kram på dig vännen glöm inte njut.

Ja även om man tycker att tiden går sakta så har de egentligen gått väldigt fort!

Japp! Vill ta reda på könet om det går :).

Hur mår du?

Kraaam
  • dreamz
    TyckOmMig skrev 2017-01-18 22:07:30 följande:

dreamz-åh tänk att ni kommit så pass som till RUL snart.Tänker vill ni ha reda på kön innan födseln?När man är gravid går tiden lite långsamt ibland sen när underverket är född då vill man stanna tiden lite!

Kram på dig vännen glöm inte njut.

Ja även om man tycker att tiden går sakta så har de egentligen gått väldigt fort!

Japp! Vill ta reda på könet om det går :).

Hur mår du?

Kraaam
  • Frazze

Har en ledsen liten kille sovandes på bröstet just nu. Fick påfyllnads sprutor idag och det var ju inget vidare tyckte han. Nu sover han godis på mamma under min morgonrock som han älskar. Vet att det i te är kul för de små med sprutor, men för mamma som får mysa är det ändå bäst. Älskar min lille underbara gosegull!

• dreamz
    Redan47 skrev 2017-01-24 07:44:11 följande:

Dream redan RUL!!! Grattis så fort det gått. Hur mpr du?

Ja de känns surrealistisk om ja ska vara ärlig.. man kämpar å kämpar å drömmer å vägrar ge upp hoppet å tillslut efter RÄTT hjälp går det! Sen helt plötsliga blir man lite halv pessimistisk å vågar knappt tro det e sant :). Men snart rul som sagt å ska bli roligt å se vem som gömmer sig där inne.

Jag mår bra, lite rygg och höft värk och begrundande karpeltunne syndrom å lite inflammation i handledn å ömma bröst annars e de prima!

Hur går det med er? Kram
  • TyckOmMig

NU äntligen mår jag bra efter all otur sakta men säkert ska man hitta tillbaka till sitt forna jag man får låta lite damm i hörnen vara leva för stunden passa på att njuta sänka sina krav har jag fått göra ända sedan twinsen föddes bara göra det som man tycker ger en något om möjligheterna finns tiden går så snabbt!

• Redan47
    TyckOmMig skrev 2017-01-25 13:32:31 följande:

NU äntligen mår jag bra efter all otur sakta men säkert ska man hitta tillbaka till sitt forna jag man får låta lite damm i hörnen vara leva för stunden passa på att njuta sänka sina krav har jag fått göra ända sedan twinsen föddes bara göra det som man tycker ger en något om möjligheterna finns tiden går så snabbt!

Så skönt att höra! Ja njut, visst går tiden försvinnande snabbt. Jag njuter varje dag av våra underbara tjejer! Nu 15mpn och tränar med skratt på att stå länge, men stegen väntar. Så snart de kommer går det ändå fortare !

Kram till dig
  • woo

Hej på er! Var ett tag sedan jag var inne här. Legat inlagd har proppar i lungor mm mm.... Skulle behöva rådgöra med er ang bra bättre bäst gravid försäkring. Känner att det är viktigt att ha men har noll koll!
    Trevlig fortsatt helg på er. Kram

• trex2013
    måste rådfråga er om någon vet.
    fick i dag höra av en vän att hennes väninna verkligen hamnat i en mardröms situation. hon är helt förstörd stackars kvinna.
    hon har länge kämpat med ÄD och tillslut lyckats efter några år och födde en bebis för någon vecka sedan. hon har knappt haft hjälp av pappan under graviditeten och han har nu (vet inte om de är gifta) blivit totalt galen (bipolär) och vill nu separera och ta vårdnaden ifrån henne eftersom det är hans barn genetiskt!
    Jag undrar om han verkligen kan vinna ett sådant mål?
    på kliniken skriver man ju båda på papper och det är väl bindande juridiskt?
    han kan väl aldrig ta ifrån henne barnet? snacka om mardröm!!
  • Milla2016

Enligt svensk rätt är det alltid den kvinna som föder ett barn som är barnets mor även i rättslig mening. Moderskapspresumtionen gäller också för det fall barnet har blivit till genom en äggdonation. Det rättsliga moderskapet uppstår vid barnets födelse och registreras i folkbokföringen från och med barnets födelsedatum (lag [2006:351] om genetisk integritet m.m. och 1 kap. 7 § FB).

Ovanstående från Skatteverkets hemsida. Han har ingen laglig rätt att ta barnet ifrån henne endast pga ÄD.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus