• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • azurea
    Redan47 skrev 2016-12-20 21:55:18 följande:

Jag köpte på boob de har rea då och då! Kan varmt rek super kvalité sköna och funkar länge när bebis ammar oxå.

Vi åkte till Spanien och det är jag supernöjd med!

Håller med, älskar Boob. Speciellt deras amnings-BH:ar men även toppar & klänningar.
  • Redan47

Önskar alla mera plus och ett härligt nytt graviditetsår och ser fram mot fler som vill dela tankar funderingar och vad som helst i vårt forum . Kram till er!

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-12-22 11:34:11 följande:

Önskar alla mera plus och ett härligt nytt graviditetsår och ser fram mot fler som vill dela tankar funderingar och vad som helst i vårt forum . Kram till er!

God Jul och Gott Nytt År på er i varmare länder

Ja jag ska skaffa mig ett jobb fort och sen så ska jag bli gravid direkt! (Önskedröm) vill ha en liten till så fort jag bara kan

God Jul och Gott Nytt År på er alla här! Hoppas att det går bra för alla med plus och för alla som kämpar för plus! Kram
  • xxx4

God Jul o Gott Nytt År till alla i denna tråd kämpare o lyckliga nygravida eller nyblivna föräldrar!!!????????????

Nu ska vi fira vår första jul med vår helt underbara lilla guldklimp! Fortsätt kämpa o låt 2017 bli ert bebisår ????????

Massor med kramar!!

• TyckOmMig

Vill också önska ALLA er fina i tråden en riktigt FRÖJDEFULL JUL & NYÅR!

Idag har jag varit på BVC underbart återseende av min ständige kontakt där underbar BVC sköterska gav henne en bagatell och pratade runt allt som ändå hänt de två senaste månaderna...
    Nu siktar vi in oss på att njuta av vår lille Nickolaos och sakta men säkert bli starkare igen!
    Godkänt på vågen efter 15 dgr vägde han idag 3870 gr!
    Kram från mig

• Redan47

Grattis Tyckommig så skönt och du låter som du är på väg till återhämtning ! Hoppas ni haft en god helg tillsammans .

• dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-12-23 19:08:32 följande:

Vill också önska ALLA er fina i tråden en riktigt FRÖJDEFULL JUL & NYÅR!

Idag har jag varit på BVC underbart återseende av min ständige kontakt där underbar BVC sköterska gav henne en bagatell och pratade runt allt som ändå hänt de två senaste månaderna...

Nu siktar vi in oss på att njuta av vår lille Nickolaos och sakta men säkert bli starkare igen!

Godkänt på vågen efter 15 dgr vägde han idag 3870 gr!

Kram från mig

Låter underbart!
  • dreamz

Vill också passa på å önska alla ett gott nytt år!

2017 blir ett spännande år <3

• Frazze

Slänger ut frågan här då vår bvc gav oss ett häfte där det inte står ett smack om det. Vår lille kille har blivit en riktig plåga att försöka mata. Han är hungrig men jag tror att han har ont i magen pga luft så han äter inte. Vi har fått gå från att mata honom var 4e timma till var tredje på dagen och var 4e på natten för att han ska få i sig det han ska få i sig. Vi lyckas inte riktigt fram till de 900ml som står på paketet, men en 850ml får vi väl vara nöjda med än så länge. Vi ska prova med minifomdropparna igen har vi tänkt oss. Men nu ska jag oxå kolla upp hans tungband om det är för kort för han måste ha fel sugteknik eftersom att han får i sig så mycket luft.

Men i alla fall! Frågan är om 4 månaders gröten. Hur gör man när man börjar med den? Är det bara att börja ge honom en portion eller ska man göra som med allt annat och ge smakportion och sen öka? Vilken gröt är det? Jag kollade bara lite snabbt och det fanns ju bara en miljon olika grötsorter och jag vet inte vilken som är vad. Hon nämde det bara snabbt på bvc och när man inte är förberedd så vet man ju inte vilka frågor man ska ställa. Ska ringa imorgon, men telefontiden är bara mellan 09.00 och 09.30 så jag hoppas komma fram.Någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus