• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • woo
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.
    Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!
    Det slutade väl tack gode Gud för det!

Stort stort grattis!!! Måste kännas underbart som du kämpat sista veckorna! Kram
  • dreamz

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Grattar dig även här vännen!! Så härligt vilken lycka!!! Kram
  • xxx4

Stort GRATTIS här från mig också. Vilken kämpe du är o nu i mål! Härligt o vad syskonen ska vara glada att ha hela familjen samlad snart. Varma kramar!

• JZ79

Grattis!! Tänkt på dig men inte varit här på ett tag, ligger sömnlös och läser ikapp nu. Skönt att allt gick bra. Stor kille kram!!
  • Redan47

Äntligen!!!! Vad du kämpat med att vänta ut läget! Grattis till Nicholas. Förstår du är slut!
    Men vilken krabat, han va färdigbakad, bra han kom ut nu. Kram

• Redan47

Frazze jag har inte erfarenhet från andra... få som berättar i det skedet. Men det är ju ett ganska viktigt ul just för att kontrollera hälsa och ålder på fostret. Fler tester om man vill och så. Tillväxthämning beror ju på att något inte riktigt är okey.

• dreamz

När är tiden då man kan njuta av graviditeten?

Jag har haft lyxen att inte må illa i början, bars jäkligt uppblåst.. men nu förra vecksn då jag gick in i V 12 började jag må lite illa på eftermiddagen/ kvällen fast värst är det på morgonen EFTER frukost då helt utan förvarning måste jag rusa in på toa å spy..

Lite små jobbigt då jag måste äta för jag e så hungrig.. men mår inte alls illa innan måltid utan tvärtom mår jättebra innan jag äter..

• Frazze
    dreamz skrev 2016-12-18 08:04:22 följande:

När är tiden då man kan njuta av graviditeten?

Jag har haft lyxen att inte må illa i början, bars jäkligt uppblåst.. men nu förra vecksn då jag gick in i V 12 började jag må lite illa på eftermiddagen/ kvällen fast värst är det på morgonen EFTER frukost då helt utan förvarning måste jag rusa in på toa å spy..

Lite små jobbigt då jag måste äta för jag e så hungrig.. men mår inte alls illa innan måltid utan tvärtom mår jättebra innan jag äter..

När du fått svar på den frågan så kan du berätta för mig. Jag mådde visserligen toppen näst intill hela graviditeten förutom lite magkatarr i 2a månaden typ. Men annars så oförskämt bra måste jag ju erkänna.

Däremot så var jag skräckslagen över att den lille skulle dö i magen hela tiden, så det slets på vägen till sjukhuset alla de fånger vi åkte in i panik för ett ctg och ul. Nä inget slappna av och njuta där inte. Var glad på ett sätt att du mår dåligt, det är ett bra tecken på att allt står rätt till sa de till mig.

Lycka till! Hoppas du mår bättre snart, kram
  • dreamz
    Frazze skrev 2016-12-18 10:05:10 följande:

När du fått svar på den frågan så kan du berätta för mig. Jag mådde visserligen toppen näst intill hela graviditeten förutom lite magkatarr i 2a månaden typ. Men annars så oförskämt bra måste jag ju erkänna.

Däremot så var jag skräckslagen över att den lille skulle dö i magen hela tiden, så det slets på vägen till sjukhuset alla de fånger vi åkte in i panik för ett ctg och ul. Nä inget slappna av och njuta där inte. Var glad på ett sätt att du mår dåligt, det är ett bra tecken på att allt står rätt till sa de till mig.

Lycka till! Hoppas du mår bättre snart, kram

Oj blödde du mycket eller kännde du typ inget?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus