• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz
    TyckOmMig skrev 2016-12-18 16:29:06 följande:

Ni som blött mkt efter förlossningen hur har det gått för er sedan?

Jag blödde mkt enligt mig efter förlossningen ringde efter bm två gånger men det nonchalerades rejält det skylldes på att det föddes 6 bebisar direkt efter jag fött Nickolaos efter jag ammat satt jag i blodbad fick hjälp till toan ut kom stor tallriksformad blodblaffa och hade som koagulerade vindruvsklasar fram och bak vidrigt som jag stod och kämpade med att få bort i duschen alltså så många barn jag fött har jag aldrig varit med om liknande och den snorkiga bm som förlöste mig sa bara det är fullt normalt-nej mina vännen och sa det även till henne det är det INTE!

Haft frossa feber sen hemgång störtblödning i fredags kväll på Konsum ringde BB varit inne idag på fm för koll och har en rest kvar som man vill skrapa söva mig för att få mig frisk må bra igen men lååång väntetid idag många snitt och blindtarmar så jag valde åka hem återkomma imorgon bitti så less men man kan inte lova att det blir morgonen ändå...hur göra med mini vill inte lämna honom en minut?Till råga på allt har min äldsta dotter fått halsböld var inne akut igår idag blev hon inlagd sänka på 129 inte ätit på 3 dygn suck ingen medvind här ännu jag som ville njuta av minstingen tiden NU!

Lite råd och pepp-tack!

Nä men ussssch nu får det väl allt vara bra för dig vännen!!
    TyckOmMig skrev 2016-12-19 18:41:17 följande:

Nyopererad hade över en 1/2 l blod livmodern och ett hb på 80 fått två påsar blod så inte konstigt jag mått dåligt.Måtte allt bli bra nu!

Skönt att du blev opererad! Kraaam
  • dreamz

Gjorde ul igår igen i 11+6 och fick se bebisen! <3

De va häftigt det lilla jag såg (hade en läkarstudent som kollade först) men vi såg iaf hjärtslag å de e de viktigaste ;).

Så vi har nu gått ut offentligt med graviditeten känns bättre så å nu längtar vi till RUL så att vi får en bättre titt <3.

Kram

• dreamz
    Redan47 skrev 2016-12-19 22:48:25 följande:

Tyckommig så hemskt du haft!!! Jag hade moderkaka kvar, blödde i flera månader.., men inte i närheten av det du beskriver. Inte fan kan det va normalt- idioter. Hur kan människan ens säga det!

Men efter hysto försvann blödning o smärta omg.

Jag hade bara mjölkfrossa direkt efter, tror Jsg, möjligt kropppen oxå reagerade på resterna, vet ej.

Hoppas din familj kurrersr sig snart o snabbt så du får gå in lite i bebis bubblan!

Jag är bara jag; blockamma vet jag inte vad det betyder. Jsg har alltid ammat efter när bebos önskat, utöver det pumpat fryst in överskott, till kan va bra att ha förrådet. Med twinns samma. Men de ammade jag varannan timme i 4mån. Så ville de ha det.

Har ni det mysigt nu?

Ego: här har barnen blivit förkylda efter tuffa flygresor. Start med 2dag hög feber nu snoriga, hoppas natten blir lugnare. God natt alla!!

Annars hade ni det härligt var det i Thailand ni var? :)

Krya på dina godingar kram
  • woo

Oj här har det hänt mycket.... Vilken pärs TOM välkommen hem Redan härligt att se sin inneboende :) Dremz! En fåfäng fråga,var hittar man snygga/schysta gravidkläder?!

• dreamz
    woo skrev 2016-12-20 09:47:27 följande:

Oj här har det hänt mycket.... Vilken pärs TOM välkommen hem Redan härligt att se sin inneboende :) Dremz! En fåfäng fråga,var hittar man snygga/schysta gravidkläder?!

Woo H&M har faktiskt snygga och bra i strl geavid kläder har köpt tights å byxor där :)
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-12-20 10:49:23 följande:

Woo H&M har faktiskt snygga och bra i strl geavid kläder har köpt tights å byxor där :)

Jag tycker att det är bedrövligt dåligt med gravidkläder. Jag kan inte skicka efter så mycket eftersom att jag alltid vill prova. Alla byxor är alltid för korta annars Det är verkligen bara H&M som har gravidkläder, men jag tycker aldrig att det kommer in nåt nytt. Jag hittade samma kläder i år som jag hittade för 2 år sen när jag var gravid med lillan som dog. Jag vet att Gekås i Ullared har gravidkläder oxå, men vad vet jag inte.
  • Micro

Jag köpte en del på nätet, Zalando, beställde, provade hemma o skickade tillbaka en del. D hade en del olika märken. Sök på mamma.

• dreamz
    Frazze skrev 2016-12-20 10:55:56 följande:

Jag tycker att det är bedrövligt dåligt med gravidkläder. Jag kan inte skicka efter så mycket eftersom att jag alltid vill prova. Alla byxor är alltid för korta annars Det är verkligen bara H&M som har gravidkläder, men jag tycker aldrig att det kommer in nåt nytt. Jag hittade samma kläder i år som jag hittade för 2 år sen när jag var gravid med lillan som dog. Jag vet att Gekås i Ullared har gravidkläder oxå, men vad vet jag inte.

Gekås har skitfula byxor! Jsg var där för inte så länge sedan å de va bara fula fladriga skrikigt mönster tights då...
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-12-20 19:21:21 följande:

Gekås har skitfula byxor! Jsg var där för inte så länge sedan å de va bara fula fladriga skrikigt mönster tights då...

Åååh låter riktigt snyggt du! Hahahahah! Du köpte ett helt lager förstår jag

Jag var aldrig nere för att köpa gravidkläder utan köpte bara någon amningstopp. Fick ingen direkt användning av dem dock vi får se om jag någonsin får bära mina gravidkläder igen. Hoppas verkligen det.
  • Redan47
    woo skrev 2016-12-20 09:47:27 följande:

Jag köpte på boob de har rea då och då! Kan varmt rek super kvalité sköna och funkar länge när bebis ammar oxå.

Vi åkte till Spanien och det är jag supernöjd med!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus