• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Frazze-börja med smakportioner vad det gäller gröten jag har alltid börjat med havregröten och sen risgröten har för mig den är från 5 mån lite stoppande men mina har gillat just den.

• Jag är bara jag

Frazze: här rekommenderas inte Minifom längre öh.t utan Semper magdroppar istället. Har hjälpt vår lille skrutt en del i alla fall. Hans problem är för glupsk så det blir en massa överskott. Efter 1,5 timmes amning nyss fick jag dra loss honom! Tungan ute

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-01-01 17:38:45 följande:

Frazze: här rekommenderas inte Minifom längre öh.t utan Semper magdroppar istället. Har hjälpt vår lille skrutt en del i alla fall. Hans problem är för glupsk så det blir en massa överskott. Efter 1,5 timmes amning nyss fick jag dra loss honom!

Ja fast magdropparna är ju bra bakterier medans minifomdropparna ska lösa upp stora luftbubblor i magen. Jag måste prova igen för det funkar inte som det gör nu i alla fall Gå tillbaka i tiden och få börja väcka honom igen för att han ska få i sig mat är inte ok!

Vi kämpar och kämpar vid varje matning. Jag ska ringa vårdcentralen i morgon för nu är jag förbannat less på att han låter som att han ska kvävas hela tiden. Det är ett virus och det går över! Ja när då? När han blir myndig eller? Han har så mycket slem i halsen men det är inte det som gör att det låter som han kvävs utan det låter bara som att luftatrupen dras åt och han får kämpa för att få luft. Jag blir tokig snart! Ska ge den där kärringen på bvc en uppläxning med för jag är förbannat less på deras inkompetens! Don't mess with a mother with a sick child säger jag bara! Grrrrrr

Jag är bara jag, var glad att er lilla guldklimp är så duktig vid bröstet. Det var min dröm, men jag fick varken mjölk el en kille som kunde suga ordentligt. Men nu har jag kommit över det och ser frammåt! Han växer så det knakar och är (enligt oss då) världens finaste kille är världens lyckligaste att jag fått denna lilla plutt. Och att det blev en spontangraviditet så som vi känpade med ivf och sen började med Äd. Vi har 11 blastocyster i frysen i riga om det inga mer spontangraviditeter blir Men en till vill jag ha helst 12 st att oroa mig för Hahahaha kram
  • dreamz
    Frazze skrev 2017-01-01 18:36:01 följande:

Vi kämpar och kämpar vid varje matning. Jag ska ringa vårdcentralen i morgon för nu är jag förbannat less på att han låter som att han ska kvävas hela tiden. Det är ett virus och det går över! Ja när då? När han blir myndig eller? Han har så mycket slem i halsen men det är inte det som gör att det låter som han kvävs utan det låter bara som att luftatrupen dras åt och han får kämpa för att få luft. Jag blir tokig snart! Ska ge den där kärringen på bvc en uppläxning med för jag är förbannat less på deras inkompetens! Don't mess with a mother with a sick child säger jag

Usch frazze låter inte bra! Har ni kollat så det inte är RS viruset?

Kraam å krya på godingen
  • Frazze
    dreamz skrev 2017-01-03 06:42:29 följande:

Usch frazze låter inte bra! Har ni kollat så det inte är RS viruset?

Kraam å krya på godingen

Nä du förstår att Rs viruset kan det inte vara för då hade han vart sämre. (Får vi höra hela tiden av alla)

Men han är ju pigg för övrigt och hans allmäntillstånd är ju bra. Det är bara det att han är täppt i näsan och att han får ner slemmet i halsen. Vi var inne igår och de lyssnade på lungor och hjärta. Läkaren sa att vi har en fin och frisk son Ja det är väl skönt! Men de gånger som det låter som han ska kvävas så låter det inte som att han är helt frisk Men direkt efter vi var på vc så var han hungrig. Han åt 379 ml på 4 timmar och han har ätit bra hela natten oxå Nu är jag nöjd och jag vet att jag inte behöver vara orolig. Kram
  • TyckOmMig

Frazze-vad skönt att lilleman blivit grundligt undersökt och nu ätit rejält.
    RS virus är inte att leka med mina äldsta tvillingar som fyllde 8 år igår hade detta som nyfödda i feb. Och låg även inlagd med fjärde äldsta sonen född -94 då Estonia gick under han var äldre bebis men jätte dålig.

• Jag är bara jag

Frazze: det är gaser här med, men Minifom ska han inte ha ändå tyckte dom. Och nöjd och nöjd....han går inte upp så jag har för dålig mjölk ändå trots hur många timmar per dag som helst. Tycker inte de ska rekommendera amning om vissa ändå har för klen mjölk som jag. Då hade jag aldrig börjat. Men vi lägger det på listan över misslyckanden som vanligt...

• dreamz
    Frazze skrev 2017-01-03 11:13:46 följande:

Nä du förstår att Rs viruset kan det inte vara för då hade han vart sämre. (Får vi höra hela tiden av alla)

Men han är ju pigg för övrigt och hans allmäntillstånd är ju bra. Det är bara det att han är täppt i näsan och att han får ner slemmet i halsen. Vi var inne igår och de lyssnade på lungor och hjärta. Läkaren sa att vi har en fin och frisk son Ja det är väl skönt! Men de gånger som det låter som han ska kvävas så låter det inte som att han är helt frisk Men direkt efter vi var på vc så var han hungrig. Han åt 379 ml på 4 timmar och han har ätit bra hela natten oxå Nu är jag nöjd och jag vet att jag inte behöver vara orolig. Kram

Skönt att de blivit bättre! Kram!
  • Jag är bara jag

Jaha,gått ner och förbjuden att amma av läkare och odugligförklarad av bvc. Dock pratat med amningshjälpen som tycker att jag ska amma ändå plus ha ersättning. Vill ju inte ge ersättning egentligen för jag vill inte lägga ytterligare misslyckande på listan, men måste ju. Bröt ihop på bvc faktiskt. Ska byta om det bara går för har aldrig gillat henne. Bröt ihop så pass att det garanterat blir en socanmälan för jag har aldrig nånsin känt mig så värdelös som att få veta att lillbubben inte gått upp!   Jag har mycket mjölk och ammar och ammar, men så går han ändå ner ( 30 gram). Ändå växt på längden 3 cm och huvudomfång. Och verkar nöjd, men enligt bvc är det för att han vant sig med "noll" mat. Hur skulle jag kunna veta det?! Ofta ångrar jag att vi skaffade honom. Kanske inte rätt med allt krångel som varit med både graviditet, förlossning och amning. Jag lyckas ju för sjutton inte med nåt nångång!

• Påven Johanna II
    Jag är bara jag skrev 2017-01-04 15:04:29 följande:

Jaha,gått ner och förbjuden att amma av läkare och odugligförklarad av bvc. Dock pratat med amningshjälpen som tycker att jag ska amma ändå plus ha ersättning. Vill ju inte ge ersättning egentligen för jag vill inte lägga ytterligare misslyckande på listan, men måste ju. Bröt ihop på bvc faktiskt. Ska byta om det bara går för har aldrig gillat henne. Bröt ihop så pass att det garanterat blir en socanmälan för jag har aldrig nånsin känt mig så värdelös som att få veta att lillbubben inte gått upp!   Jag har mycket mjölk och ammar och ammar, men så går han ändå ner ( 30 gram). Ändå växt på längden 3 cm och huvudomfång. Och verkar nöjd, men enligt bvc är det för att han vant sig med "noll" mat. Hur skulle jag kunna veta det?! Ofta ångrar jag att vi skaffade honom. Kanske inte rätt med allt krångel som varit med både graviditet, förlossning och amning. Jag lyckas ju för sjutton inte med nåt nångång!

Jag tycker som amningshjälpen tycker. Och byt barnmorska. Håller han på att bli sjuk? Det är många virus ute och går så här års och en viktnedgång trots mycket diande kan förebåda det.

Och om du mår dåligt så skaffa dig hjälp för det, efter all din strävan så är det naturligt att det kommer reaktioner nu när du är i hamn. Något misslyckande är det i alla fall inte frågan om, vare sig när det gäller svårigheterna att få barn på det mest vanliga sättet eller det du nu beskriver.

Framöver kommer du att uppleva hela registret av både känslor och händelser, ibland, förmodligen mestadels, starkt positiva men ibland förstås också ledsamma, jobbiga, tråkiga, frustrerande och mycket annat. Det kommer att bli outhärdligt för dig om du tänker sparka på dig själv varje gång, så se till att skaffa dig en vettig och stadig samtalskontakt redan nu.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus