• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Påven Johanna II skrev 2017-01-04 15:20:05 följande:
    Jag tycker som amningshjälpen tycker. Och byt barnmorska. Håller han på att bli sjuk? Det är många virus ute och går så här års och en viktnedgång trots mycket diande kan förebåda det.

Och om du mår dåligt så skaffa dig hjälp för det, efter all din strävan så är det naturligt att det kommer reaktioner nu när du är i hamn. Något misslyckande är det i alla fall inte frågan om, vare sig när det gäller svårigheterna att få barn på det mest vanliga sättet eller det du nu beskriver.

Framöver kommer du att uppleva hela registret av både känslor och händelser, ibland, förmodligen mestadels, starkt positiva men ibland förstås också ledsamma, jobbiga, tråkiga, frustrerande och mycket annat. Det kommer att bli outhärdligt för dig om du tänker sparka på dig själv varje gång, så se till att skaffa dig en vettig och stadig samtalskontakt redan nu.
    Vi träffar aldrig folk så smittad kan han inte ha blivit. Verkar inte sjuk heller. Problemet är nog för mycket och söt mjölk och tillväxtspurten och att han då inte hinner få i sig så mycket som han behövt den här perioden.. Ska blockamma hela tiden och verkligen vänta ut bröstet tyckte amninghjälpen. Sluta amma när jag ändå har mjölk verkar dumt.

Samtal är inget jag vill alls för det har aldrig nånsin gett mig nåt. De kan inte göra nåt åt problem som varit och ändra faktum-det blir alltså bara ältande och det ligger inte för mig. Jag tror inte ältande hjälper nån faktiskt.
  • Påven Johanna II
    Jag är bara jag skrev 2017-01-04 15:46:53 följande:
    Vi träffar aldrig folk så smittad kan han inte ha blivit. Verkar inte sjuk heller. Problemet är nog för mycket och söt mjölk och tillväxtspurten och att han då inte hinner få i sig så mycket som han behövt den här perioden.. Ska blockamma hela tiden och verkligen vänta ut bröstet tyckte amninghjälpen. Sluta amma när jag ändå har mjölk verkar dumt.

Samtal är inget jag vill alls för det har aldrig nånsin gett mig nåt. De kan inte göra nåt åt problem som varit och ändra faktum-det blir alltså bara ältande och det ligger inte för mig. Jag tror inte ältande hjälper nån faktiskt.
    Du gör som du vill naturligtvis, men så som jag har uppfattat dig genom åren här så är det precis ett icke konstruktivt ältande och ett tämligen elakt skuldbeläggande och sparkande på dig själv som du ägnat/ägnar dig åt. Alltså själv motsatsen till det konstruktiva samtalet som en terapisituation består av.

Jag tycker också att det är både dumt och onödigt att sluta amma när du uppenbarligen har mjölk, amning är dessutom mer än bara föda för bebisen men allt det där vet du säkert redan. Grattis till "bubben" också, om jag inte redan sagt det. Det är en kort och dramatisk tid den där spädbarnsperioden, snart är han uppe på benen och gör småbus och ögonblicket efter det går han ut högstadiet.
  • Jag är bara jag
    Påven Johanna II skrev 2017-01-04 15:54:05 följande:
    Du gör som du vill naturligtvis, men så som jag har uppfattat dig genom åren här så är det precis ett icke konstruktivt ältande och ett tämligen elakt skuldbeläggande och sparkande på dig själv som du ägnat/ägnar dig åt. Alltså själv motsatsen till det konstruktiva samtalet som en terapisituation består av.

Jag tycker också att det är både dumt och onödigt att sluta amma när du uppenbarligen har mjölk, amning är dessutom mer än bara föda för bebisen men allt det där vet du säkert redan. Grattis till "bubben" också, om jag inte redan sagt det. Det är en kort och dramatisk tid den där spädbarnsperioden, snart är han uppe på benen och gör småbus och ögonblicket efter det går han ut högstadiet. smile1.gif
    Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-01-04 16:50:24 följande:

Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.

Nu är du dum på riktigt Tror du på fullaste allvar att din lille kludd har det bättre utan dig? Nä absolut inte! Han behöver ju sin mamma som är det underbaraste som finns i hans ögon. Sen är han heller inte den enda bubben i världshistorien som har gått ner i vikt heller. Jag nojjade så med amningen att jag nästan förlorade den lilla mjölk jag hade. Valde bort att amma för att jag var livrädd att han inte skulle få i sig ordentligt ÄNDÅ gick han upp 500gr vissa veckor. Men jag ammade och matade till med flaska en sådär 20-30 ml efter varje gång han ammat i början. Det är ju därför han ligger och ammar så länge för att han fortfarande är hungrig. Låt han amma och sen matar du till med flaska. Köp Medela calma flaska så är den precis som amningen när han suger. Vi köpte fel flaska och därför slutade han amma helt. Du är absolut inte misslyckad bara för att din mjölk är för tunn! Sånt kan man bara inte göra något åt! Köp ersättning och kör båda så ska du se att han går upp i vikt snart! Bara genom att bry dig så som du gör visar att du är en underbar mamma! Lycka till nu! Kram
  • xxx4

Låter allvarligt!!! Din enormt själanklagande sida har kanske tidigare "bara" gått ut över dig själv o din man men nu har du ju faktiskt ansvar för ett barn o ett spädbarn dessutom. I mina öron låter du deprimerad o mot depression finns det hjälp både medicinsk o psykologisk, KBT o annan mer insiktsterapi som en del kan uppleva som "ältande". Alla vi föräldrar måste ta ansvar för vårt mående för de barn vi satt tillvärldens skull! Det är du skyldig ditt nyfödda barn!

Jag är bara jag skrev 2017-01-04 16:50:24 följande:

• TyckOmMig

Suck jag tillfrisknar inte optimalt denna gång!
    Varit i kontakt med förlossningen idag men får inte mer hjälp från dom då det gått mer än 14 dgr sedan bebisen föddes tyvärr utan hänvisas till Gynakuten får ringa tidigt imorgon bitti så trisst.De senaste tre dygnen har jag konstiga vattenblandade gul gröna flytningar och ofrivillig nästan som vattenavgång men det luktar mer som ammoniak svider när jag kissar och öm ont trötthetskänsla tung i hela underlivet-snacka om att sättas på prövning så synd annars ammas det för fullt dygnet vänds lite upp & ner ännu tänk att lille Nickolaos redan blivit en månad mitt lilla "Mickitroll" så förälskad jag och familjen är i denna sista plutt men jag börjar bli en aning desperat vad vilka bakterier som gör mig dessa bekymmer efter op och allt trodde liksom inte det var möjligt med mer skit!

• xxx4

Så jobbigt! Fattar inte att man inte kan få hjälp via förlossningen eller specmödrarvåden så nära efter förlossningen kännns ju både enklare o tryggare så. Härligt ändå att ni nu har er sista lilla godis hemma med hela familjen men nu måste hans mamma också få bli frisk. Hoppas du snart får svar på vad du lider av o får behandling för det så du kan njuta fullt ut av denna underbart magiska spädbarnsperioden! Här hemma njuter vi alla syskon mamma o pappa av vår älskade guldklimp. Så innerligt tacksam!!!

TyckOmMig skrev 2017-01-08 19:19:58 följande:

Varit i kontakt med förlossningen idag men får inte mer hjälp från dom då det gått mer än 14 dgr sedan bebisen föddes tyvärr utan hänvisas till Gynakuten får ringa tidigt imorgon bitti så trisst.De senaste tre dygnen har jag konstiga vattenblandade gul gröna flytningar och ofrivillig nästan som vattenavgång men det luktar mer som ammoniak svider när jag kissar och öm ont trötthetskänsla tung i hela underlivet-snacka om att sättas på prövning så synd annars ammas det för fullt dygnet vänds lite upp & ner ännu tänk att lille Nickolaos redan blivit en månad mitt lilla "Mickitroll" så förälskad jag och familjen är i denna sista plutt men jag börjar bli en aning desperat vad vilka bakterier som gör mig dessa bekymmer efter op och allt trodde liksom inte det var möjligt med mer skit!

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-08 19:19:58 följande:

Håller med om att det är dåligt att man inte kan få hjälp av BB en längre tid än 2 veckor! Det är ju ändå Förlossningen dom "ställt till det" med att inte kolla upp om där fanns moderkaka kvar osv! Jag hoppas verkligen att du blir frisk snart och kan njuta till 100% av ditt lilla knyte och resten av familjen! Kram.
  • TyckOmMig

Frazze-tack för din omtanke precis kommit från Gynakuten är riktigt dålig fått insatt två olika penicillin nu lämnat lilleman hemma då vi är rädda för RS viruset måtte jag bli frisk snart nu!
    Allt bra med dig och ditt mirakel väl?

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-09 15:27:29 följande:

Frazze-tack för din omtanke precis kommit från Gynakuten är riktigt dålig fått insatt två olika penicillin nu lämnat lilleman hemma då vi är rädda för RS viruset måtte jag bli frisk snart nu!

Allt bra med dig och ditt mirakel väl?

Ja då här är allt bra! Han växer ju så det knakar den lille skiten han är redan 67-68 cm och är 4.5 månader. Kanske inte onormalt lång så, men han var ju bara 51cm när han föddes lille plutten. Han är ingen bebis längre Men helt underbar är han i alla fall Vi är oxå livrädda för RS viruset och vågar inte ta med han till affären el nåt längre, bara till mormor och ut på promenader.

Nä jag längtar redan efter nästa, men jobb först och sen en liten till (hoppas vi på) vi har ju 11 embrypn i ruga om inte det tar sig naturliga vägen igen då Hoppas nu penicillinet funkar så att du blir frisk! Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus