• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • emelieen
    summer13 skrev 2015-11-27 04:57:31 följande:

Dom kan darra till när de kissar! Många fortsätter även med det utanför magen är inget farligt alls!

Jaha! Tack för svar :)
  • emelieen
    Anny123 skrev 2015-11-27 06:34:48 följande:

Vad skönt för dig att oron börjar släppa! Det verkar tydligen kunna vara relativt lugnt några dagar utan att det är några problem (för det är de ju inte om de sedan sparkar igång). Har många gånger under grav varit orolig för lugna dagar, och tänker varje gång att jag ska ta med mig de faktum att det faktiskt kan vara så utan att nåt är fel.

När har du bf?

Precis. Hon har ett så tydligt mönster vanligtvis, men denna gången blev det bara lugnare och lugnare och i måndags var jag verkligen livrädd och nästan lite beredd på att dem inte inte skulle hitta hjärtat. Men dem hittade det direkt och det var ljuvligt att bara ligga och lyssna sen!

Har bf 29/12 :) själv?
  • Fiiaaa
    summer13 skrev 2015-11-27 04:57:31 följande:

Dom kan darra till när de kissar! Många fortsätter även med det utanför magen är inget farligt alls!

Åh, det hade jag ingen aning om, men hade också noterat detta och undrat lite. Vad bra!

V 38 här, och mindre än tre veckor kvar till bf. Nu börjar nedräkningen på allvar hörrni :)
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-11-27 11:00:57 följande:

Precis. Hon har ett så tydligt mönster vanligtvis, men denna gången blev det bara lugnare och lugnare och i måndags var jag verkligen livrädd och nästan lite beredd på att dem inte inte skulle hitta hjärtat. Men dem hittade det direkt och det var ljuvligt att bara ligga och lyssna sen!

Har bf 29/12 :) själv?

Jag har bf 30/12
  • Skånetjej01
    Fiiaaa skrev 2015-11-27 19:11:13 följande:
    Åh, det hade jag ingen aning om, men hade också noterat detta och undrat lite. Vad bra!

V 38 här, och mindre än tre veckor kvar till bf. Nu börjar nedräkningen på allvar hörrni :)
    Ja verkligen. På måndag är jag i V 36+0 o min flicka föddes i 37+0 så jag hoppas verkligen att lillasyster också gör det :) jag har börjat få en hel del sammandragningar och en o annan värk. Är även super trött om dagarna.
  • emelieen
    Anny123 skrev 2015-11-27 20:42:31 följande:

Jag har bf 30/12

Det börjar verkligen närma sig. Då får vi se vem som vill kika ut först. Min bm sa till mig på inskrivning att om man har en väldigt regelbunden menscykel så är det stor chans att bebis kommer på bf, men jag vet inte... :p det låter inte som att det har med varann att göra.

Är det ditt första barn? :)
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-11-28 00:24:29 följande:

Det börjar verkligen närma sig. Då får vi se vem som vill kika ut först. Min bm sa till mig på inskrivning att om man har en väldigt regelbunden menscykel så är det stor chans att bebis kommer på bf, men jag vet inte... :p det låter inte som att det har med varann att göra.

Är det ditt första barn? :)

Jaha, spännande att se om de stämmer. Det är mitt andra barn. Ditt då? Jobbar du fortfarande och hur går de med förberedelserna i övrigt?
  • emelieen
    Anny123 skrev 2015-11-28 08:10:42 följande:

Jaha, spännande att se om de stämmer. Det är mitt andra barn. Ditt då? Jobbar du fortfarande och hur går de med förberedelserna i övrigt?

Mitt första :) jag blev sjukskriven i v 17 ungefär pga foglossning. Var sängliggandes ett bra tag och sen dess har jag inte jobbat. Har ett tungt jobb så jag började ta ut gravpenning sen en månad ungefär.

Allt är klart ungefär, bara BB väskan som ska packas! Hur går det själv? :)
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-11-28 18:01:13 följande:

Mitt första :) jag blev sjukskriven i v 17 ungefär pga foglossning. Var sängliggandes ett bra tag och sen dess har jag inte jobbat. Har ett tungt jobb så jag började ta ut gravpenning sen en månad ungefär.

Allt är klart ungefär, bara BB väskan som ska packas! Hur går det själv? :)

Åh vad spännande, du (vi) har mycket att se fram emot Urs vad jobbigt, har du lika stora bekymmer nu? Jag jobbar några dagar till, sen ska jag förbereda lite. Har faktiskt inte gjort det, men sen har vi ju mkt kvar (säng, vagn etc) från dottern. Längtar dock efter att inhandla lite småplagg, hihi!
  • emelieen
    Anny123 skrev 2015-11-28 22:36:33 följande:

Åh vad spännande, du (vi) har mycket att se fram emot Urs vad jobbigt, har du lika stora bekymmer nu? Jag jobbar några dagar till, sen ska jag förbereda lite. Har faktiskt inte gjort det, men sen har vi ju mkt kvar (säng, vagn etc) från dottern. Längtar dock efter att inhandla lite småplagg, hihi!

Ja, verkligen! Det lugnade ner sig någon gång mellan v 35-30 sen har det blivit värre igen. Antar att det är för att det närmar sig förlossningen (?)

Vad skönt att ändå kunna jobba så länge?

Kan tänka mig att som förstagångsgravid så är man lite mer hysterisk ;) jag handlade första plagget någon vecka efter jag plussat, passade på i ullared. Med tanke på att jag inte jobbat särskilt mycket heller så har jag inte haft mycket mer än graviditet och bebis i tankarna haha. Det är ju super när man har saker från första barnet... Jag kommer definitivt spara en del till framtiden om det blir fler :) vet ni vad det är för kön? Har ni nått namn?
Svar på tråden BF slutet av december :)