• Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

• Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Anonym (My)

Jag skulle gissa att tjejen försöker vänja sej vid tanken att hennes pojkvän har barn och tycker att det känns spännande och roligt att få träffa flickan så småningom. Det verkar väl bra. Jag skulle nog tycka det var en betydligt  större källa till oro att pappan har ett problem som gör att han bara får träffa sin dotter under bevakning?

• falukorv
    Anonym (My) skrev 2015-04-25 19:52:09 följande:

Jag skulle gissa att tjejen försöker vänja sej vid tanken att hennes pojkvän har barn och tycker att det känns spännande och roligt att få träffa flickan så småningom. Det verkar väl bra. Jag skulle nog tycka det var en betydligt  större källa till oro att pappan har ett problem som gör att han bara får träffa sin dotter under bevakning?

Precis vad jag tänkte skriva...

Visst kan jag hålla med om att det låter lite onormalt, men det är väl inte det huvudsakliga bekymret. De kanske inte ens är tsm efter sommaren så.

.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (Mej) skrev 2015-04-25 19:50:51 följande:

Hellre att hon gillar ditt barn än inte!

Absolut! Men hon känner henne inte. De har aldrig setts.
    Anonym (My) skrev 2015-04-25 19:52:09 följande:

Eller så försöker hon bara provocera. Vilket de flesta som kommenterat på hennes FB hittills, skrivit.

Det kommer dröja innan hon får träffa min dotter. Pappan börjar med sina umgängen efter sommarn hos resursen. Av vad jag fått höra av kontakterna vi har hos soc, familjerätt och resurs så kommer de bevakade umgängena att vara på obestämd tid och tills vidare. Och dit får inte hon följa med.
  • Anonym (THE mom!)

Visst, men jag vet ju vad det handlar om och jag vet hur pappan är nu. Nu är det upp till pappan att bevisa för soc att han duger. Det är lättare sagt än gjort.

• Anonym (AvS)

Du borde vara glad över att hon lägger ut så många bilder och positiva kommentarer om din dotter på fb fast de aldrig träffats. Hon har en positiv inställning till barnet från början. Ett barn kan aldrig få för många vuxna som älskar det. Och att hon kallar dottern bonusdotter, ja det är ju det hon är, precis som hon är bonusmamma vare sig hon träffat dottern eller ej.

• Anonym (THE mom!)
    Anonym (AvS) skrev 2015-04-25 20:04:10 följande:

Du borde vara glad över att hon lägger ut så många bilder och positiva kommentarer om din dotter på fb fast de aldrig träffats. Hon har en positiv inställning till barnet från början. Ett barn kan aldrig få för många vuxna som älskar det. Och att hon kallar dottern bonusdotter, ja det är ju det hon är, precis som hon är bonusmamma vare sig hon träffat dottern eller ej.

Haha, är du hennes syrra eller?

Och nej, hon är ingen bonusmamma eller extramamma till min dotter. Hon kanske kan bli en extravuxen i framtiden, om hon finns kvar så länge. Extramamma bestämmer min dotter om hon ska bli, eller ej.
  • Anonym (AvS)
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 20:12:22 följande:

Haha, är du hennes syrra eller?

Och nej, hon är ingen bonusmamma eller extramamma till min dotter. Hon kanske kan bli en extravuxen i framtiden, om hon finns kvar så länge. Extramamma bestämmer min dotter om hon ska bli, eller ej.

Jag ifrågasätter snarare dig som blandar in soc, resursteam, folk på fb, folk här på FL och hela fadderulingen. Och du pratar hela tiden om Ditt barn. Det är precis lika mycket faderns barn. Du verkar bara bitter och göra allt för att jävlas med pappan till ditt och hans gemensamma barn. Det finns något som heter umgängessabotage. Det är ett skäl för att mista vårdnaden. Syrra till ditt ex nya tjej, dotterns bonusmamma? Vad får dig att tro att jag är kvinna?
  • Anonym (Yster)

Man äger inte sitt barn!

• Anonym (AvS)
    Anonym (Yster) skrev 2015-04-25 20:20:37 följande:

Man äger inte sitt barn!

• Anonym (THE mom!)
    Anonym (AvS) skrev 2015-04-25 20:20:06 följande:

Jag ifrågasätter snarare dig som blandar in soc, resursteam, folk på fb, folk här på FL och hela fadderulingen. Och du pratar hela tiden om Ditt barn. Det är precis lika mycket faderns barn. Du verkar bara bitter och göra allt för att jävlas med pappan till ditt och hans gemensamma barn. Det finns något som heter umgängessabotage. Det är ett skäl för att mista vårdnaden. Syrra till ditt ex nya tjej, dotterns bonusmamma? Vad får dig att tro att jag är kvinna?

Jag drog inte in soc. De blev inkopplade efter att en del saker uppdagats.

Jag har heller inte dragit in någon på FB.

Ja, jag säger MITT barn då jag sällan talar i "VI-form" när jag och pappan inte är "vi" längre.

Umgängessabotage!? Jag bjuder hem hennes pappa på middag då och då för att de ska hinna bonda bättre innan resursen tar över. Helt på eget initiativ.

Jag har sett att pappan ångrat sig och ändrat sig, men soc är inte lika övertygade så det är knappast jag som avgör hur ofta och länge de ska få träffas.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".