• Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

• Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:14:38 följande:

Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett vara bonnigt efterbliven?

Ja, där ser man. Då är det väl inte så konstigt att han nya tjej är likadan.

Med "bonnigt efterbliven" snackar jag om bonniga typ värmlänningar som kör epa, bor i Hagfors och har hela munnen full med snus. Typ så.
  • Ebbagr

Prata med Pappan? Eller med henne?
    Jag gissar att hon inte har några egna barn och ser detta som en möjlighet att få vara en mamma. säg till henne bara att du inte tycker det är okej.

• Anonym (S)
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-26 15:33:22 följande:
    Med "bonnigt efterbliven" snackar jag om bonniga typ värmlänningar som kör epa, bor i Hagfors och har hela munnen full med snus. Typ så.
    Min undran består ändå:

Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett honom vara bonnigt efterbliven (enligt din tolkning ovan)?
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:50:24 följande:

Min undran består ändå:

Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett honom vara bonnigt efterbliven (enligt din tolkning ovan)?

Ja, så som jag ser på alla värmlänningar. Men han var snäll, generös, hade många vänner, socialt liv, etc. Sedan att han inte var den skarpaste kniven i lådan, kvittade. Intelligens och karriär går inte före allt.

"Bonnigt efterbliven" säger jag med glimten i ögat. Sedan att han faktiskt var efterbliven, det visste jag inte. Eller så har utredningen varit felaktig. För är han efterbliven, så är halva Kristinehamn, Hagfors, Munkfors, Forshaga, Deje och Kil efterblivna.
  • Anonym (mee)

Lite gränslöst är det, det håller jag med om.

Men man kan älska folk man aldrig har träffat. Jag har en bonusson som jag aldrig har träffat och nog älskar jag honom och längtar till den dagen vi faktiskt träffas. Även fast vi aldrig har träffats så kallar jag honom för min bonus, men skillnaden mellan mig och personen TS skriver om är att jag inte ser mig som en extramamma och kallar mig inte bonusmamma heller. Det är upp till honom att bestämma det. Men för mig så är han en bonus. Min man känner likadant för min son, han är hans bonus även om inte sonen ser honom som en bonuspappa. Med tiden så kanske han gör det, tills dess är han bara en extra vuxen i hans liv.

Bilder lägger jag inte heller ut på min bonus, det skulle bara kännas skumt.

• Regndamen
    Anonym (mee) skrev 2015-04-26 16:35:50 följande:

Lite gränslöst är det, det håller jag med om.

Men man kan älska folk man aldrig har träffat. Jag har en bonusson som jag aldrig har träffat och nog älskar jag honom och längtar till den dagen vi faktiskt träffas. Även fast vi aldrig har träffats så kallar jag honom för min bonus, men skillnaden mellan mig och personen TS skriver om är att jag inte ser mig som en extramamma och kallar mig inte bonusmamma heller. Det är upp till honom att bestämma det. Men för mig så är han en bonus. Min man känner likadant för min son, han är hans bonus även om inte sonen ser honom som en bonuspappa. Med tiden så kanske han gör det, tills dess är han bara en extra vuxen i hans liv.

Bilder lägger jag inte heller ut på min bonus, det skulle bara kännas skumt.

Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.
  • Anonym (mee)
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:
    Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.
    Min man, inte min sambo. Vi bor inte tillsammans. Men självklart så älskar jag honom.
  • Regndamen
    Anonym (mee) skrev 2015-04-26 17:25:11 följande:

Min man, inte min sambo. Vi bor inte tillsammans. Men självklart så älskar jag honom.

Nej, du älskar inte din makes barn. Du känner inte barnet.
  • Anonym (mee)
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:36:20 följande:
    Nej, du älskar inte din makes barn. Du känner inte barnet.
    Då kan inte mitt barns fastrar och farbröder älska mitt barn, de har ju aldrig träffats. Men det vet jag att de gör. Men givetvis kommer mina känslor stärkas när vi väl träffas och lär känna varandra.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".