• Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

• Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Anonym (Yster)

Vad har ditt x syrras tycke om den nya med saken att göra?

Sen spekulationer om att det inte ska hålla sålänge i mellan dom?!

Det har väll inte riktigt med problemet med fb att göra?

Lägga ut bilder på någon annans barn ska ingen göra utan att fråga barn samt båda föräldrar.

Det låter ju konstigt att hon gör så utan att ens träffat barnet.

• Brumma
    Anonym (Yster) skrev 2015-04-26 09:16:36 följande:

Vad har ditt x syrras tycke om den nya med saken att göra?

Sen spekulationer om att det inte ska hålla sålänge i mellan dom?!

Det har väll inte riktigt med problemet med fb att göra?

Lägga ut bilder på någon annans barn ska ingen göra utan att fråga barn samt båda föräldrar.

Det låter ju konstigt att hon gör så utan att ens träffat barnet.

Nu får man ju lägga upp bilder på vem man vill...

Rent moraliskt kan jag även tycka att man borde ha ena förälderns medgivande (även om det inte behövs rent lagligt).

Med detta sagt tycker jag att det är underligt att hon gjort som hon gjort, men har hon pappans stöd så har hon..
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (a) skrev 2015-04-25 21:43:57 följande:

men varför har inte pappan kommit längre än en timma på sex år.Har han suttit inne?

Vi bodde ihop tills för ungefär ett år sedan.
    Anonym (Eva) skrev 2015-04-25 22:03:23 följande:

Tror inte någon förälder skulle bli glad av att en vilt främmande människa som aldrig träffat ens barn skulle bli glad över en sådan sak. Det känns bara stört att lägga ut bilder på ett vilt främmande barn man aldrig träffat, påstå att man älskar det osv.

Instämmer. För det är ju så, för henne ÄR min dotter ett helt främmande barn. De har aldrig setts liksom.
    Tow2Mater skrev 2015-04-26 04:42:12 följande:

Ord-mot-ord räcker nog ifall mamman velat säga så fast det kanske inte varit sant. ..

Det var polisen som gjorde en orosanmälan. Senare gjordes en utredning på pappan och han sågs som lätt utvecklingsstörd. Själv har jag alltid bara sett honom som lite mesig och bonnig - lite "bonnigt efterbliven" typ.
  • Anonym (ä)

Hon låter som en kvinna som längtar efter barn och hon låter lite gränslös.
    Jag skulle vara vaksam på henne om jag var du ts. 

• Anonym (THE mom!)

För övrigt så är det inte jag som anmält pappan till någon. Det är inte jag som gör lämplighetsbedömningarna. Det är inte jag som dumförklarat pappan och tagit ifrån honom rätten till umgänge.

Men det hör som sagt inte hit.

• Ess
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-26 11:09:57 följande:
    Det var polisen som gjorde en orosanmälan. Senare gjordes en utredning på pappan och han sågs som lätt utvecklingsstörd. Själv har jag alltid bara sett honom som lite mesig och bonnig - lite "bonnigt efterbliven" typ.
    Om polisen också är involverad, så ligger det mycket, mycket mer bakom än att han bara är lite "efterbliven". 
    Jag hade nog dragit öronen åt mig om jag varit hans nya. Hoppas att han inte skadar något barn i alla fall, för de kan ju inte själva välja om de vill leva med honom eller inte.
  • Anonym (THE mom!)
    Ess skrev 2015-04-26 14:49:24 följande:

Om polisen också är involverad, så ligger det mycket, mycket mer bakom än att han bara är lite "efterbliven". 

Jag hade nog dragit öronen åt mig om jag varit hans nya. Hoppas att han inte skadar något barn i alla fall, för de kan ju inte själva välja om de vill leva med honom eller inte.

Han hade en fyllefest hemma hos sig med vår dotter närvarande. Grannen ringde polisen. Därefter startades en utredning.
  • Anonym (S)
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 21:16:01 följande:

Missade det. Men det stämmer. Iaf inom det närmsta året - minst.

Fast du skrev de närmsta  åren...
  • Anonym (S)
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-26 11:09:57 följande:
    Vi bodde ihop tills för ungefär ett år sedan.
    Anonym (Eva) skrev 2015-04-25 22:03:23 följande:

Tror inte någon förälder skulle bli glad av att en vilt främmande människa som aldrig träffat ens barn skulle bli glad över en sådan sak. Det känns bara stört att lägga ut bilder på ett vilt främmande barn man aldrig träffat, påstå att man älskar det osv.

Instämmer. För det är ju så, för henne ÄR min dotter ett helt främmande barn. De har aldrig setts liksom.Det var polisen som gjorde en orosanmälan. Senare gjordes en utredning på pappan och han sågs som lätt utvecklingsstörd. Själv har jag alltid bara sett honom som lite mesig och bonnig - lite "bonnigt efterbliven" typ.
    Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett vara bonnigt efterbliven?

Ja, där ser man. Då är det väl inte så konstigt att han nya tjej är likadan.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:12:07 följande:

Fast du skrev de närmsta  åren...

Ja, förmodligen blir det ju så också.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".