• Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

• Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 20:42:43 följande:

Hur menar du att det är instinkt att tro sig älska någon främling man aldrig har träffat?

Det hela beror nog på att jag ser allvarligare på kärlek än vad ni gör. Ni verkar lite, hoppiga.

Det var ju inte riktigt det jag syftade på..

utan att du jämförde kärlek till ett barn man förhoppningsvis kommer få räkna till sin familj med "idolkärlek".

Varför är jag hoppig? För att jag äöskade mina batn innan jag höll i dem? Efterspm fet var emda exempket på kärlek JAG känt utan att ha träffat en person..

Var snäll och sluta tillskriva mig känslor jag inte har...

Nej. Jag tror inte du ser allvarligare på kärlek än vad andra gör. Jag tror bara att du är så fruktansvärt självcentrerad att du inte kan se att ngn annan kan känna ngt inte du kan. Det är inte riktigt samma sak..
  • Anonym (..)

Hm, undrar om inte flickvännen också kan vara efterbliven? Då kan man ha svårt med gränser och veta vad som passar sig att göra/säga.

• Krammamman23

Det låter helt stört! Jag förstår att du blir sur när någon kallar sig mamma till din dotter. Gör en stor sak av det, dra till dig uppmärksamhet. Hoppas att det löser sig. Kram!

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (AvS) skrev 2015-04-25 20:04:10 följande:

Du borde vara glad över att hon lägger ut så många bilder och positiva kommentarer om din dotter på fb fast de aldrig träffats. Hon har en positiv inställning till barnet från början. Ett barn kan aldrig få för många vuxna som älskar det. Och att hon kallar dottern bonusdotter, ja det är ju det hon är, precis som hon är bonusmamma vare sig hon träffat dottern eller ej.

Man kan ju fråga sig var hon får alla bilder från eftersom hon aldrig träffat barnet.

Har du något förslag?

Jag har några! Hon snokar runt hos andra och skärmdumpar.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (a) skrev 2015-04-25 21:43:57 följande:

men varför har inte pappan kommit längre än en timma på sex år.Har han suttit inne?

Eller utsatt barnet för något vidrig!
    Brumma skrev 2015-04-26 09:33:10 följande:
    Nu får man ju lägga upp bilder på vem man vill...

Rent moraliskt kan jag även tycka att man borde ha ena förälderns medgivande (även om det inte behövs rent lagligt).

Med detta sagt tycker jag att det är underligt att hon gjort som hon gjort, men har hon pappans stöd så har hon..
    Man kan ju undra var bilderna kommer ifrån eftersom hon aldrig kunnat ta egna bilder av barnet. Låter sjukt att man lägger ut andras bilder på ett barn som inte är ens egna.

Ungefär som desperata kvinnor som skärmdumpar bilder på nyfödda och påstår att det är deras bebis fast de hittat bilden på internet

Har han en intelligens under 70 så är han förståndshandikappad. Lätt svagbegåvad kan man ju vara och det är mellan 71-80. Det betyder inte att man är handikappad men har svårare för att förstå sammanhang osv.

• Brumma
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-26 22:55:34 följande:

Man kan ju undra var bilderna kommer ifrån eftersom hon aldrig kunnat ta egna bilder av barnet. Låter sjukt att man lägger ut andras bilder på ett barn som inte är ens egna.

Ungefär som desperata kvinnor som skärmdumpar bilder på nyfödda och påstår att det är deras bebis fast de hittat bilden på internet

Pappan levde på heltid med barnet tills för ett år sedan.

Han och mamman är vänner.

Pappan träffa barnet regelbundet hemma hos mamman.

Du tror inte att PAPPAN har en del bilder på sin dotter? Du finner det inte troligare att hans tjej får bilder av honom än att hon "snokar runt" och skärmdumpar?

Det är ju inte som om hon gör det utan pappans vetskap...
  • CissiJissi
    Brumma skrev 2015-04-26 09:33:10 följande:

Nu får man ju lägga upp bilder på vem man vill...

Rent moraliskt kan jag även tycka att man borde ha ena förälderns medgivande (även om det inte behövs rent lagligt).

Med detta sagt tycker jag att det är underligt att hon gjort som hon gjort, men har hon pappans stöd så har hon..

Helt OT men; är det alltså så att de har ändrat lagen??:(
  • Ess
    Anonym (Linnea) skrev 2015-04-26 22:51:49 följande:
    Eller utsatt barnet för något vidrig!
    Ts skrev att han hade en fyllefest med dottern närvarande där polis blev tillkallad.
    Omdömeslös mao.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".